Hadiths over vrede tussen volkeren werden door de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) genoemd in de boeken van de Sunnah, waar veel hadiths werden genoemd die aandringen op vrede tussen volkeren. Islam kwam als een compromis tussen vrede en oorlog, dus de islam vrede gesloten voor de hele wereld… en oorlog gevoerd tegen vijanden die onrecht willen, en agressie tegen de onderdrukten.


Profetische uitspraken over vrede


Hadith over vrede tussen volkeren (een oproep tot vrede van de Heilige Profeet)

De Almachtige God noemde Zichzelf ‘Vrede’, en God noemde het Paradijs, dat de verblijfplaats van de eeuwigheid is voor de rechtvaardigen onder Zijn dienaren, ‘Huis van Vrede’. bewijs dat vrede de basis is van het universum dat God geschapen heeft.

Er zijn veel hadiths gerapporteerd door de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – over vrede tussen de volkeren, en hieronder zullen we u enkele van die hadiths presenteren in het kader van het onderwerp hadiths over vrede tussen volkeren.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(

Je zult het Paradijs niet betreden totdat je gelooft, en je zult niet geloven totdat je van elkaar houdt. Zal ik je naar iets leiden waarvan je, als je dat deed, van elkaar zou houden? Verspreid vrede onder elkaar

)

De hadith is authentiek, overgeleverd door Imam Muslim. In deze hadith benadrukt de Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken – het belang van het verspreiden van vrede onder de mensen, aangezien het verspreiden van vrede liefde en broederschap tussen mensen genereert.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(

Niemand van jullie zou met een wapen naar zijn broer moeten gaan, want niemand van jullie weet dat Satan misschien zijn hand zal grijpen en dat hij in een vuurkuil zal vallen.

)

Een authentieke hadith overgeleverd door Abu Hurairah uit hadiths over vrede tussen volkeren, waarin de Profeet – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – ons verbiedt wapens te heffen, ook al is het een grap tegen een persoon die geen vijand is. Misschien zal Satan hem ertoe aanzetten hem te doden. Deze hadith is een van de hadiths die laat zien hoe belangrijk vrede tussen mensen is.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(

Niemand van jullie mag de bezittingen van zijn broer meenemen, of het nu voor de lol of voor de ernst is

)

De hadith is authentiek, verteld door Yazid bin Abdullah, de vader van Al-Sa'ib, en bevat advies van de Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken, waar we ons aan moeten houden, en dat is niet het stelen van je vriend of de bezittingen van zijn broer, gekscherend of serieus, omdat dit hem verdrietig kan maken en hem bang kan maken… wat kwaad onder de mensen zal veroorzaken door deze dingen te doen. Wat de Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, ons heeft verboden.

Mis ook niet: Hadiths over tevredenheid met de rechterlijke macht


Hadiths over het verspreiden van vrede tussen mensen


Hadith over vrede tussen volkeren (een oproep tot vrede van de Heilige Profeet)Hadith over vrede tussen volkeren (een oproep tot vrede van de Heilige Profeet)

God – de Almachtige – heeft ons opgedragen vrede onder de mensen te verspreiden, zodat vriendschap en broederschap de overhand krijgen. Er zijn veel hadiths overgeleverd van de Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken – over verzoening tussen volkeren, en dit wordt bereikt door vrede te zeggen, en we zullen je enkele van deze hadiths laten zien.

  • De profeet Vrede zij met Hem zei:

    (

    Vrede is een van de namen van God die God op aarde heeft geplaatst, dus verspreid hem onder jullie. Als een moslimman langs een volk loopt en hen begroet, reageren ze op hem; Hij had een zekere superioriteit ten opzichte van hen door hen aan zijn begroeting te herinneren, en als ze niet op hem reageerden, zou iemand beter dan zij en vriendelijker op hem reageren.

    )


    Een authentieke hadith overgeleverd door Abdullah bin Masoud – moge God tevreden met hem zijn – onder de hadiths over vrede tussen volkeren. In deze hadith adviseert de Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken – ons om vrede te verspreiden en dat het een bron van goede daden voor een moslim.

Als een moslim mensen passeert en hen begroet, zal hij meer goede daden verrichten door hen eraan te herinneren. Als een man mensen begroet en zij begroeten niet terug, reageren degenen die beter zijn dan deze mensen, namelijk de engelen, op hem.

Op gezag van Abdullah bin Amr – moge God tevreden met hem zijn – zei hij:

(Een man vroeg de Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken –: Welke Islam is de beste? Hij zei: Jij zorgt voor voedsel en je groet degenen die je kent en degenen die je niet kent.)

De hadith is authentiek, overgeleverd door Abdullah bin Amr. Een man kwam naar de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) en vroeg hem wat de beste daden in de Islam zijn. De Profeet antwoordde hem en zei dat hij alle mensen groette, zowel degenen die dicht bij hen staan ​​en vreemden… Dit geeft aan hoe belangrijk het is om mensen te begroeten, omdat het universeel is voor iedereen. Mensen worden beschouwd als een van de grote daden in de islam.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(Pas op voor het zitten op straat.) Ze zeiden: O Boodschapper van God, we hebben geen plek om alleen te zitten om erover te praten. Hij zei: Als je weigert iets anders te doen dan zitten, geef de weg dan zijn recht. Ze zeiden : Wat is het recht van de weg? Hij zei: (De blik neerslaan, zich onthouden van kwaad, groeten beantwoorden, gebieden wat goed is en verbieden wat verkeerd is)

) Een authentieke hadith overgeleverd door Abu Saeed Al-Khudri, en de Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken – dringt er bij ons op aan geen schade toe te brengen aan voorbijgangers… en door dat te volgen wordt vrede onder de samenleving verspreid .

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(Als het Uur komt en een van jullie heeft een zaailing in zijn hand, laat hem dan, als hij in staat is om die niet te laten komen voordat hij hem plant, hem dan planten.)

Een authentieke hadith overgeleverd door Anas bin Malik, en deze hadith bevat veel lessen waarmee rekening moet worden gehouden, en daarin geeft de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) ons een van de belangrijkste adviezen, namelijk dat wie in staat is om goed te doen, ook al is het weinig, dat moet doen.

Met een zaailing wordt bedoeld een kleine palmplant. Als iemand in staat is goed te doen, zelfs als dat neerkomt op het planten van een zaailing van palmbomen, dan moet hij dat doen.

.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(

Het is niet toegestaan ​​voor een moslim om een ​​andere moslim te terroriseren

)

Een authentieke hadith verteld door enkele van de metgezellen van de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) en in deze hadith, die wordt beschouwd als een van de belangrijkste hadiths over vrede tussen volkeren, zegt de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken). vrede met hem – verbiedt ons een moslim te intimideren of bang te maken, zelfs als hij een grapje maakt… en als hij geen grapje maakt, dan is dit ernstiger. Het is onschendbaar. Het is een van de rechten van broederschap onder moslims die een moslim heeft. mag zijn medemoslim niet bang maken.

Mis ook niet: Hadiths over het vervullen van een verbond


Gesprekken over tolerantie tussen volkeren


De Profeet – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – was de meest morele en tolerante persoon die er bestond, en er zijn veel hadiths van hem overgeleverd die ons motiveren tot tolerantie en broederschap in de samenleving. Hieronder zullen we je enkele van die hadiths laten zien.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(Wees niet jaloers op elkaar, maak geen ruzie met elkaar, wend je niet tot elkaar en verkoop niet aan elkaar, en wees dienaren van God als broeders. Zie hem hier van vroomheid en hij wijst drie keer naar zijn borst “Het is genoeg kwaad voor een persoon om zijn moslimbroeder te verachten. Alles wat een moslim doet is verboden voor een andere moslim: zijn bloed, zijn bezittingen en zijn eer. Hij voegde eraan toe: “God kijkt niet naar je lichamen. noch naar je beelden, maar kijkt naar je hart”, en hij wees met zijn vingers naar zijn borst.)


De hadith is authentiek op gezag van de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) en is overgeleverd door Muslim, en dit is een van de grootste hadiths over vrede onder volkeren die sprak over tolerantie. hem en schenk hem vrede – beveelt ons een moslim niet te verachten omdat God – de Almachtige – niet naar het uiterlijk en het imago van de persoon kijkt, maar naar de vroomheid en het geloof in zijn hart.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(De moslim

De broeder van een moslim, hij onderdrukt hem niet en verraadt hem niet. Wie zijn broeder nodig heeft, God zal zijn behoefte vervullen. Wie de nood van een moslim verlicht, God zal hem van één van zijn noden verlossen op de Dag der Opstanding. Wie een moslim ook beschermt, God zal hem beschermen op de Dag der Opstanding.

)

Een authentieke hadith overgeleverd door Al-Bukhari en Muslim, waarin de Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken – ons adviseert een moslimbroeder te helpen, hem niet te onderdrukken, hem te bedekken en hem niet in zijn toestand bloot te stellen .

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(

Pas op voor achterdocht, want achterdocht is het meest valse woord: wees niet achterdochtig, spioneer niet, benijd elkaar niet, wend u niet tot elkaar en haat elkaar niet, en wees dienaren van God, broeders.

)

De hadith is authentiek, overgeleverd door Al-Bukhari en Muslim. In deze hadith waarschuwt de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) ons voor verdenking, aangezien het een beschuldiging is die in het hart terechtkomt zonder enig bewijs daarvoor. Het is een van de oorzaken van conflicten tussen moslims. De Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) verbiedt ons afgunst en haat en spoort ons aan om broederschap in God te hebben.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

(leuk vinden

Degenen die in hun liefde, mededogen en sympathie geloven, zijn als het lichaam. Als één orgaan erover klaagt, reageert de rest van het lichaam daarop met slapeloosheid en koorts

)

Het is een authentieke hadith van de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) en is overgeleverd door Muslim in zijn Musnad, en het spoort broederschap en sympathie aan tussen moslims, want zij zijn als één lichaam in hun eenheid en angst voor God. , en als één van hen lijdt, lijden alle moslims.

Mis ook niet: het verschil tussen heilige hadiths en profetische hadiths


Koranverzen over vrede tussen volkeren


Hadith over vrede tussen volkeren (een oproep tot vrede van de Heilige Profeet)Hadith over vrede tussen volkeren (een oproep tot vrede van de Heilige Profeet)

God heeft de religie van de islam neergezonden om vrede en veiligheid voor de mensheid te bewerkstelligen, en de Heilige Koran is het boek van God, wat de benadering van de moslims is om vrede te bereiken. Daar zijn veel verzen over genoemd, en binnen het raamwerk van ons onderwerp, gesprekken over vrede tussen volkeren, zullen we u enkele koranverzen over vrede tussen volkeren laten zien.

God de Almachtige zei in Surat Al-Ankabut, vers 67

(

Hebben zij niet gezien dat Wij een veilig toevluchtsoord hebben gemaakt en dat er mensen om hen heen worden ontvoerd? Geloven zij in leugens en geloven zij niet in de genade van God?

)

God de Almachtige zei in Surat Hud in het zesde vers

(

En er is geen levend wezen op aarde behalve dat de voorziening ervoor bij God ligt, en Hij kent zijn rustplaats en zijn omheining. Ze staan ​​allemaal in een duidelijk Boek.)

God de Almachtige zei in Surat Al-Anfal, vers elf

(

Toen Hij u met slaperigheid bedekte als een zekerheid van Hem, en Hij water uit de hemel op u neerzond om u daardoor te zuiveren, en om het vuil van Satan van u te verwijderen, en om daardoor uw hart en uw voeten te sterken.

)

God de Almachtige zei in Surah Al Imran, vers 154

(

Toen, na het verdriet, zond Hij vrede en slaperigheid op jullie neer, waardoor een groep van jullie bedekt werd

)

God de Almachtige zei in Surah Al-An'am in de verzen 81 en 82

(

Dus welke van de twee partijen verdient meer veiligheid, als je het wist?

)

God de Almachtige zei in Surah Al-Baqarah in vers 155

(

Wij zullen jullie zeker op de proef stellen met iets van angst en honger en een verlies van rijkdom, levens en vruchten, en goede tijdingen brengen aan degenen die geduldig zijn.

)

God de Almachtige zei in Surat Al-Mulk in het vijftiende vers:

(

Hij is het die de aarde voor u heeft geëgaliseerd, dus bewandel haar paden en eet van Zijn voorziening, en voor Hem is de opstanding.

)

God de Almachtige zei in Surah Noeh van vers tien tot vers dertien

(

Dus ik zei: “Vraag vergiffenis aan jouw Heer. Voorwaar, Hij is Vergevensgezind. Hij laat regen in overvloed op je vallen. Hij voorziet je van rijkdom en kinderen, en maakt tuinen voor je en schenkt rivieren voor je.

)

Het doel van de islam is om vrede over de hele wereld te verspreiden om broederschap en genegenheid onder de volkeren te bereiken, en dit is wat de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) ons heeft opgedragen te doen, en wat God – de Almachtige – ons heeft opgedragen te doen. in zijn boek.