Ramadan is niet zonder

De stem van de Naqshbandi

Het is een van de mooiste stemmen die de liederen en smeekbeden van de gezegende maand Ramadan zingt, omdat het bekend staat om zijn warme, zoete stem die je het plezier laat voelen van de religieuze smeekbeden en smeekbeden die worden uitgezonden tijdens de tijd van de Ramadan. iftar en suhoor, en een van de beroemdste religieuze smeekbeden van Naqshbandi is Moulay.

O Hij, wiens leiding elke plaats verlichtte… O Hij, wiens leiding elke uitdrukking te boven gaat… O Hij, wiens kennis alle dingen omvat… O Eén, in de heerschappij is er geen tweede naast U… O, de Schepper van alles wat Je hebt geschapen, en Degene die over het lot in de universa beschikt… O Jij, vanuit mijn ziel. Hier ben je vanuit mijn hart.. Je bent hier vanuit mijn zicht.. Hier kom je vandaan mijn gehoor.. Hier ben je van mijn tranen.. Hier ben je van mijn gevoelens.. Hier ben je van mijn tranen.. O Schenker, Vergever van hoop, en Gever vóór smeekbede de bronnen van welwillendheid.. Ik lijd niet, en op Uw ruimtelijkheid is mijn trots: “Ik ben niet bang, en ik heb zekerheid in Uw bescherming.”

“Ik ben afwezig terwijl Degene die vriendelijk is niet verdwijnt, en ik hoop op Hem met de hoop dat Hij niet teleurgesteld zal worden, en ik stuur mijn nood in elke situatie neer op iedereen in wie het hart vrede vindt. Hoeveel dingen God heeft plannen gemaakt voor iets dat het ongeziene aan het zicht heeft onttrokken, en die vriendelijk is geweest en die generositeit heeft verborgen, en die de nood heeft verlicht, want ik heb geen andere deur dan God.’ Er is geen god, geen meester, geen minnaar dan Hem… Vriendelijk, genereus, welwillend, mooi, een dekmantel voor de smekeling die antwoordt. Mijn God, van U is vrijgevigheid en bijna verlichting, en van U is mijn geluk en goedheid.'

Schriftelijke Ramadan-smeekbeden

Ramadan-smeekbeden en smeekbeden worden beschouwd als een van de opvallende kenmerken van deze heilige maand, en ze zijn een van de feestelijke aspecten ervan die in al onze herinneringen met elkaar verbonden zijn. Vóór de Maghrib-oproep tot gebed zien we dat deze smeekbeden afkomstig zijn van de Egyptische radio met de stemmen van vele sjeiks en smekelingen. Voorbeelden:

Naqshbandi en Nasr al-Din Tobar

En anderen, en hier zijn de mooiste geschreven Ramadan-smeekbeden:

Schriftelijke smeekbeden voor alle oudsten

Ramadan, hoeveel pennen hebben naar je verlangd, en geven goed nieuws aan de zwakken en wezen, waar harten, met vasten, worden gedomineerd door de nobelheid van het geven, gevuld met inspiratie, en je de liefde ziet bloeien, en dankzij haar afstanden en baarmoeders komen samen en tot God, in smeekbeden en angst die boven de handpalmen en de gretigheid van de geest uitstijgen. Snel, wees nuchter, zei Khair Al-Wari. Snel en zijn tong herinnert hem niet aan schade aan anderen, dus dat hij oprecht kan zijn en zich zoveel mogelijk kan onthouden van zijn grillen, met een oog dat afdwaalt en dat is verboden.

Schriftelijke smeekbeden voor de maand Ramadan

De smeekbede is een smeekbede waarmee de smekeling smeekbeden doet tot de Heer der Werelden, glorie zij Hem, met veel hoop, hoop en angst. Het vereist de noodzaak om zich te houden aan een reeks etiquettes waarop de etiquette van smeekbeden van toepassing is.

De smekeling moet wegblijven van het eten van verboden dingen en wegblijven van hypocrisie en hypocrisie, zoals de Almachtige God zei in Surah Al-A’raf:

Roep jouw Heer nederig en in het geheim aan. Hij houdt inderdaad niet van agressors.

“. Grote waarheid van God.

O ziel, de rechtvaardigen hebben gewonnen dankzij vroomheid en hebben de waarheid gezien, en mijn hart is blind geworden, o hun schoonheid, en de nacht heeft hen gek gemaakt, en hun licht is groter dan het licht van de sterren. in hun nacht, en hun leven is gezegend met gezang. Hun hart is leeg geweest voor de herinnering. Hun tranen zijn als gerangschikte parels, hun dageraad glanst met hun licht, en vergeving is de beste onder alle eden. Ze hebben hun vasten bewaard voor hun ijdel gepraat, en ze hebben zichzelf vernederd in de nacht. In hun herinnering, wee jou, o ziel, omdat je niet alert bent om te profiteren voordat je aan mijn voeten uitglijdt. De tijd is tevergeefs verstreken en vervaagt, dus maak goed wat overblijft en profiteer ervan.

Mooie gedichten over de Ramadan

Smeekbeden worden beschouwd als religieuze innovaties en niet als ketterijen, zoals sommigen beweren. Zelfs als ze niet bestonden in de dagen van de Edele Boodschapper, moge God hem zegenen en vrede schenken, is er geen definitieve religieuze tekst die ze verbiedt, omdat ze geen schade aanrichten. .

Smeekbeden zijn, zoals we eerder vermeldden, een groep smeekbeden die worden gezegd, en omdat het bekend is dat smeekbeden worden beschouwd als een van de beste vormen van aanbidding, zoals de Almachtige God zei in Zijn Machtige Boek in Surat Ghafir: “En jouw Heer zei , “Roep Mij aan, Ik zal op je reageren.” De Almachtige God heeft de waarheid gesproken, en hier volgen prachtige gedichten. Over Ramadan:

Ramadan is gekomen als een boerderij voor dienaren…om de harten te zuiveren van corruptie…vervul dus zijn rechten in woord en daad…en hij heeft je gegeven wat hij heeft vermeerderd, dus neem het voor de afgesproken tijd… Dus wie graan zaait en het geen water geeft, zal op de dag van de oogst kreunen van spijt.

Er is inderdaad goedheid tot ons gekomen. De heilige maand heeft ons licht gebracht. De deuren zijn geopend en de deur in het hoogste licht is geopend. Laten we de dagen ervan benutten in gehoorzaamheid, gerechtigheid en vriendelijkheid. Wat een prachtige zegeningen zijn dat Ik wou dat alle maanden Ramadan waren.

Ibtihal “Welkom Ramadan” Al-Naqshbandi

Naqshbandi

Zijn naam wordt geassocieerd met de gezegende maand Ramadan, omdat het een van zijn onderscheidende tekens is, omdat hij de harten van degenen die aan het vasten waren, raakte met zijn lieve, warme stem en verheven manifestaties met de mooiste religieuze smeekbeden en smeekbeden die werden uitgezonden ten tijde van het verbreken van het vasten. Hij presenteerde vele Ramadan-smeekbeden, waarvan de bekendste “”

Welkom Ramadan” en “God, oh God.”

En anderen. Hieronder staan ​​de geschreven woorden van de aanroeping “Welkom Ramadan”:

Welkom Ramadan, welkom Ramadan.. De herinnering aan jou is aangenaam, en de Koran is vol licht. Je bent gekomen met vreugde, en er is nog steeds een plaats voor jou in de zielen van de rechtvaardigen, terwijl je de verzen van de Boek. Alleen door de verzen van het Boek zijn ze veilig in hun duisternis tot het einde. Hun ochtend wordt bewaterd vanaf de volle maan, en er is geloof in. Degenen die het pad volgen zijn het waard, en de mensen boven het tapijt Zijn broers. De rijken lopen naar de armen. Met een hart vol liefde voor Hem en met een hart gevuld met vriendelijkheid, als Satan in hun ziel de stem van het geweten tot zwijgen brengt, spreekt de persoon.

Geselecteerde Ramadan-smeekbeden

Ramadan-smeekbeden worden vaak gereciteerd tijdens de dageraad (het laatste derde deel van de nacht), wat als een van de beste tijden wordt beschouwd, vooral omdat de Almachtige God naar de lagere hemel afdaalt om elke bedelaar zijn verzoek te geven en de smeekbeden van degenen te beantwoorden. die gebeden worden, vraag vergeving voor degenen die vergeving zoeken, en toon berouw aan degenen die berouw tonen. Het volgende is de mooiste: Ramadan-gedichten:

Litanieën Litanieën



De Ramadan is aangebroken, we hebben je gemist

Ook al kom je elk jaar, we wachten elke keer met meer gretigheid op je. Pennen dwalen over je heen en de zwakken verheugen zich in je. Harten zijn gevuld met de nobelheid van geven en omgeven door inspiratie. Liefde voor jou neemt toe en verbindt baarmoeders. Handen worden verheven tot de Meest Barmhartige in smeekbeden en angst. En de geesten zijn opgewonden. Snel. Word wakker, zei Khair Al-Wari. Deze eenvoud is het systeem en de wet. Hij die de beloning van het vasten wil, heeft medeleven met mensen die dat wel hebben gedaan. Hij heeft het hele jaar gevast, en zijn tong maakt geen melding van enige schade aan anderen, zodat hij oprecht kan zijn in zijn conclusie en zoveel mogelijk kan vermijden van zijn grillen.

Naar de hemel werd mijn blik helder en resonerend, en mijn tranen verheugden zich van verlangen en geloof. Mijn hart prijst God met nederigheid en vreugde, en vult het universum met verheerlijking. Glorie zij ons. Ik ben beloond met het goede voor degenen die hebben goed nieuws gebracht, op zoek naar beloning voor de maand waarin het jaar dat voorbijging gevuld was met kleurrijke bruiloften, en de maand terugkeerde en ons zocht alsof we nooit hadden bestaan, en dat ook niet waren geweest. De adem van het geloof omhulde ons, en de hitte van verlangen steeg op in ons geweten, o onze tevredenheid. Wie het goede zoekt, dit is een maand van eer, accepteer het met oprechtheid, moge God je belonen met goede daden. Wees genereus en wees niet gierig met vrijwillige daden, en maak je voorhoofd tot een inleiding door neerbuigingen. Vervul de verplichte plichten zo veel als je er geen schade door zult ondervinden, reciteer een goede daad en reciteer daarin de Koran.

“Ik heb niemand anders dan U, de God van de schepping, die mij leidt en mij op het pad van licht en leiding houdt. O Vergever van zonden, schenk mij uw vergeving aan uw zijde, O mijn Heer, breng mij naar beneden, O Heer “.. Mijn zonde doodt mij, en uw vergeving, o mijn Heer, doet mij herleven, o Hij die voorziet en wiens schatten niet uitgeput raken. Ik heb u inderdaad om vriendelijkheid gevraagd zodat u mij zou schenken “.

Geselecteerde verzen in de maand Ramadan

De meningen van sommige geleerden verschilden over de legitimiteit van religieuze smeekbeden. Sommigen steunden ze, en er waren anderen die zich ertegen verzetten, gebaseerd op een van de nobele profetische hadiths overgeleverd door mevrouw Aisha, moge God tevreden met haar zijn, waar ze zei: De Boodschapper van God, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, zei: (

Iedereen die in deze kwestie van ons iets introduceert dat er geen deel van uitmaakt, zal worden afgewezen.)

.

De meerderheid van de meningen steunde deze smeekbeden echter, vooral omdat het smeekbeden zijn die uit het hart komen en helpen bij nederigheid en onderwerping aan de Heer der Werelden, de Almachtige. Zelfs als het religieuze innovaties zijn, zijn ze op geen enkele manier met elkaar in conflict. met de islamitische wet. Hier zijn de mooiste geselecteerde verzen in de Ramadan:

Vasten is een bescherming voor sommige mensen tegen de hel… en vasten is een bolwerk voor degenen die bang zijn voor de hel, en vasten is een dekmantel voor alle goede mensen… degenen die bang zijn voor lasten en schaamte, en de maand is een maand voor de God van de Troon voor iedereen die welwillend is… Een barmhartige Heer is een gordijn voor de last van de last, dus vastten mannen daarin waarin ze winnen… hun beloning van grote status is Vergevingsgezind, dus het werd Wa In de tuinen van de eeuwigheid, ze stamden af… tussen populieren, bomen en rivieren

  • Zijn goedheid toen je werd geschapen, kwam de gezegende maan met licht naar ons toe, de deur werd geopend en de deur stond in de lucht.

  • Vasten is een bescherming voor mensen tegen de hel… Vasten is een fort voor degenen die bang zijn voor de hel, en vasten is een dekmantel voor alles wat goed is… Een volk dat angst en schaamte vreest en de maan, Heer van de Troon. Het is de maand… In het eeuwige Jinan stammen ze af van de populieren, de bomen en de rivieren.

  • Ramadan prees de hokken die om je heen ronddwaalden, de zwakken en de weeskinderen. Het hart wordt beheerst door vasten, gecontroleerd door de nobelheid van vrijgevigheid, omringd door inspiratie, je ziet de bloei van liefde, waardoor de dimensies en de vrouw samenkomen, in de handpalmen en handpalmen. Dank God voor de verlichting van breedte en angst. Het komt erop neer: ze vastten en zijn tong maakte geen melding van schade aan anderen, en hij stopte met wat hij zag als grillen, afleiding en tolerantie.

Ramadan-smeekbeden

Wij vragen U, o God, om in deze gezegende nachten de geuren van geloof en vroomheid op ons neer te zenden, en ons te zegenen van waar we het niet verwachten, O Heer der Werelden.

O God, schenk ons ​​zegeningen en goedheid op de gezegende nachten van de Ramadan. U bent de meest genereuze en Gever, O Heer der Werelden.

O God, zegen ons in deze nachten met wat U doet en schenk ons ​​leiding en het vermogen om moeilijkheden te overwinnen, en distantieer ons ervan U ongehoorzaam te zijn, O Heer der Werelden.

Vergeef ons onze zonden, o God, schenk ons ​​bevrijding van de hel, en open voor ons de deuren van uw genade, o Heer der Werelden.

Daarom hebben we schriftelijke Ramadan-smeekbeden aan u gemeld. Deel uw opmerkingen onder dit artikel op onze website