Het verdient de voorkeur voor de dienaar die het hele jaar door extravagant was en zich tijdens de Ramadan van zijn Heer naar God had afgekeerd. De ziel van de dienaar kan zwak zijn en Satan valt hem aan en overweldigt hem, zodat hij niet in staat is om de gehoorzaamheid in de volle omvang uit te oefenen. hij moet tijdens de Ramadan terugkeren naar zijn Schepper. Het is goed voor hem om zijn hart te vullen met de liefde van God totdat Hij uit de maand komt en in staat is de obsessies onder ogen te zien, en hij kan ook profiteren van Laylat al-Qadr en bidden tijdens de Ramadan. het met het volgende:

O God, als dit de Nacht van het Lot is, maak dan van het beste van onze daden hun einde, het beste van ons leven tot het laatste, en het beste van onze dagen op de dag dat we U ontmoeten. O God, vergeef ons wat er is gebeurd en maak voor ons recht wat overblijft. O God, zie ons over het hoofd en verzamel ons met de rechtvaardigen.

O God, als dit Laylat al-Qadr is, schenk mij vergeving bij de afrekening, veiligheid tegen kwelling en een deel van het paradijs. O God, schenk ons ​​de gelegenheid om naar uw genereuze gezicht te kijken.

O God, ik vraag U om het Paradijs en welke woorden of daden mij er ook dichter bij brengen, en ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de Hel en welke woorden en daden mij er ook dichter bij brengen, en ik vraag U om elk besluit uit te vaardigen dat U hiervoor hebt gemaakt. mij goed.

Oh God, als dit de Nacht van het Lot is, maak ons ​​dan tot degenen naar wie u kijkt met een blik van tevredenheid, vergeving en vergeving. Oh God, maak ons ​​tot degenen naar wie de engelen u begroeten. Oh God, accepteer onze gehoorzaamheid .

Een smeekbede aan God als dit Laylat al-Qadr is

Oh God, als dit de Nacht van het Lot is, zegen mij dan

  • “O God, als dit de Nacht van het Lot is, maak mij dan tot een van Uw naaste dienaren die gehoorzaamheid aanvaarden, liefdevol en niet gedwongen. O God, leid mij en schenk mij tevredenheid met mijn toestand, O Meest Barmhartige.”

  • “Mijn Heer, als dit de Nacht van het Lot is, dan vraag ik Uw vergeving voor elke zonde die volgt op een gebroken hart, die wroeging veroorzaakt, smeekbeden afwijst en levensonderhoud onthoudt. Mijn Heer, als er een zonde is die mij ervan weerhoudt mijn zaken te vergemakkelijken, vergeef het mij.”

  • “O God, als dit de Nacht van het Lot is, maak dan van het beste van onze daden hun einde, het beste van ons leven tot het laatste, en het beste van onze dagen op de dag dat we U ontmoeten. O God, vergeef ons wat er is gebeurd en maak voor ons recht wat overblijft. O God, zie ons over het hoofd en verzamel ons met de rechtvaardigen.'

Lees ook: De smeekbede van de Boodschapper over Laylat al-Qadr is geschreven en beantwoord

O God, als dit de Nacht van het Besluit is, zweer het mij dan

O God, als dit de Nacht van het Lot is, verdeel dan voor mij het beste van wat U hebt verdeeld, en verzegel voor mij in Uw besluit beter dan wat U hebt verzegeld, en bezegel voor mij het geluk onder wie U ook hebt verzegeld. , plaats mijn naam op deze avond onder de gelukkigen, mijn ziel bij de martelaren, mijn goede daden in de hemel en mijn overtredingen vergeven.

Een lange schriftelijke smeekbede voor Laylat al-Qadr

De grootsheid van God blijkt duidelijk uit Zijn liefde voor Zijn dienaren en Zijn barmhartigheid jegens hen. De Meest Barmhartige is in staat de dienaar te leiden, mededogen te hebben met zijn hart en hem weg te houden van zonde. Daarom moet een moslim Hem waarlijk aanbidden en blijf weg van dingen die zijn hart aan deze wereld gehecht maken. Het einde van de Ramadan is een van de grootste kansen die de Almachtige geeft aan degene die tot Hem bidt en Hem zuivert. Zijn hart en de smeekbede: O God, als dit is Laylat al-Qadr, leid mij, wordt beschouwd als een van de nuttigste smeekbeden die op die dagen kunnen worden gezegd, naast het volgende:

O Heer, laat mij deze nacht niet doorbrengen behalve met een vergeven zonde. O God, aanvaard mijn werk en schrijf mij onder de rechtvaardigen en vromen voor U. O God, genees de pijn van mijn hart en schenk mij oprecht berouw, waarna ik zal niet zondigen zolang ik leef.”

“O Heer, als dit de Nacht van het Lot is, dan vraag ik U mijn berouw te aanvaarden en mijn zonden weg te wassen. O God, beantwoord mijn smeekbede, bevestig mijn bewijs, leid mijn hart, leid mijn tong, keer u elke keer van mij af. kwaad dat mij overkomt, zuiver mijn ziel en beslecht mijn geest.

“O God, als dit Laylat al-Qadr is, dan vraag ik U om al het goede, zowel urgent als voor de korte termijn, wat ik ervan heb geleerd en wat ik niet wist, en ik zoek toevlucht bij U tegen al het kwaad, korte termijn. -Termijn en korte termijn, waar ik van wist en wat ik niet wist. O God, ik vraag U om al het goede waar Uw dienaar en Profeet U van vroegen, en ik zoek toevlucht bij U tegen het kwaad van wat Uw dienaar en jouw Profeet zoekt toevlucht bij hem.”

Een smeekbede aan God als dit Laylat al-Qadr isEen smeekbede aan God als dit Laylat al-Qadr is

Laylat al-Qadr-smeekbede, geschreven in het kort 1443

De smeekbede, O God, als dit Laylat al-Qadr is, bevrijd mijn nek van het vuur, wordt beschouwd als een van de meest voorkomende smeekbeden die worden uitgesproken door vrome dienaren die het plezier van de Meest Barmhartige verlangen en Zijn straf vrezen. laat zonden en zaken waarin twijfel bestaat achterwege, en verhoog de daden van aanbidding die overvloedige goede daden opleveren voor de dienaren tijdens de gezegende maand. Smeekbede wordt als het belangrijkste beschouwd, en het verdient de voorkeur dat de dienaar het volgende gedurende de maand herhaalt van de Ramadan:

  • “O God, als dit de Nacht van het Lot is, dan vraag ik U om mijn geheugen te verheffen en mijn last van mij weg te nemen. O God, bescherm mij tegen Satan, zuiver mijn hart van arrogantie en vergeef mijn zonden.”

  • “O God, als dit de Nacht van het Lot is, schenk mij dan uw genade en vriendelijkheid en schenk mij geluk en tevredenheid. O God, ik vraag U om de hoogste rangen in het Paradijs.”

  • “O God, U bent de Eigenaar van de heerschappij. U geeft heerschappij aan wie U maar wilt en neemt de heerschappij weg van wie U maar wilt. U verheft wie U maar wilt en vernedert wie U maar wilt. Met Uw hand is goed. U bent tot alle dingen in staat. , en heb medelijden met mij met Uw genade die alle dingen omvat.”

  • “O God, als dit Laylat al-Qadr is, schenk mij vergeving bij de afrekening, veiligheid tegen kwelling en een deel van het paradijs. O God, schenk ons ​​de gelegenheid om naar uw genereuze gezicht te kijken.”

Het gebed van Laylat al-Qadr wordt verhoord

De smeekbede, O God, als dit Laylat al-Qadr is, schenk mij rust, is een van de meest voorkomende zinnen die gelovigen herhalen tijdens de oneven genummerde nachten die volgen op tweederde van de Ramadan. Alle moslims hopen dat God hen zal schenken troost en geruststelling en houd hen weg van de angst die de ziel vermoeit en haar ver van haar Schepper maakt, en het is goed om deze nacht aan te grijpen, in aanbidding en het uitspreken van de volgende smeekbeden:

“O God, als dit Laylat al-Qadr is, schenk mij dan de deugd van zijn nachtelijke gebeden. O God, breng mij uit ontberingen, ontberingen en angst naar gemak. O God, verwijder mijn zonden van mij. O God, Ik stond bij je grote deur en vroeg om genade en vergeving, dus vergeef me.’

O God, als dit de Nacht van het Lot is, help mij dan in gehoorzaamheid, want U bent de Meest Barmhartige van deze wereld en het Hiernamaals, en de Meest Barmhartige van hen. U geeft ze aan wie U maar wilt en onthoudt het aan wie U maar wilt O Allah, wees mij genadig met een genade die mij verrijkt van de genade van iemand anders.”

“O God, ik vraag U, dankzij de Nacht van het Lot en de geheimen, lichten en zegeningen van de Nacht van het Lot, om mijn gebeden te aanvaarden en mijn behoeften te vervullen. Oh God, als deze nacht de Nacht van het Lot is, dan Zweer mij wat er goed aan is en bezegel mij van uw deugden, O Meest Genereus onder de Genereus.’

Een smeekbede aan God als dit Laylat al-Qadr isEen smeekbede aan God als dit Laylat al-Qadr is

De beste smeekbeden voor Laylat al-Qadr 1443

De dienaar die God liefheeft, wacht op de seizoenen die geuren bevatten, zodat hij alle prachtige daden van gehoorzaamheid kan verrichten waar God van houdt, en zodat hij de smeekbeden die hij in zijn hart verbergt, kan openbaren aan de Koning der Koningen, want Hij is in staat om alles te bereiken wat de dienaar verlangt. Ramadan wordt beschouwd als de grootste van de maanden gevuld met geuren, dus de monotheïst smeekt door een smeekbede uit te spreken. Oh God, als dit de Nacht van het Lot is, vergeef me dan, wanneer het einde ervan nadert , zoals gelovigen vaak het volgende zeggen:

“O God, als dit de Nacht van het Lot is, schenk mij dan overvloedig voedsel, grote beloning en blijvend welzijn dat mijn ogen behaagt. O God, maak mij een van de gelukkigste mensen en schenk mij een mate van mooi aandeel. ”

“O God, verhef onze namen op de pagina's van degenen die bevrijd zijn van de hel. O Heer, we vertrouwen onze daden aan U toe, dus accepteer ze van ons. O God, we zoeken toevlucht bij U tegen de droefheid van het hart, de rampen van lot en het verlies van dierbaren. O God, bewaar onze religie voor ons en schenk ons ​​de overwinning op onze vijand.’

Lees ook: De Witr-smeekbeden over Laylat al-Qadr De volledige Witr-smeekbeden zijn opgeschreven

De aanbevolen smeekbede over Laylat al-Qadr

Een smeekbede, o God, als dit Laylat al-Qadr is, schenk mij dan een deel van de genade daarin, die moslims vaak herhalen, wanneer de maand achtereenvolgens nadert, en iemand die verenigd is met God nooit wil dat de goede dagen voorbijgaan “, maar het zijn lotsbestemmingen die verlopen volgens de wil van de Barmhartige, die geeft en neemt zoals Hij wil. Het is verplicht voor elke moslim die volgt. Keer in de heilige maand terug naar de Meest Barmhartige en bekeer je tot Hem, naast het volgende smeken:

Oh God, als dit de Nacht van het Lot isOh God, als dit de Nacht van het Lot is

“O God, U bent de Meest Barmhartige en Vergevingsgezinde, en U houdt ervan om te vergeven, dus vergeef ons. O God, als dit de Nacht van het Besluit is, schenk ons ​​dan de milddadigheden van deze wereld en de gelukzaligheid van het Hiernamaals. O God, schrijf ons onder de gelukkigen: O God, verhoed onze gezichten van het Vuur en schenk ons ​​glorie en waardigheid, o Machtige.’

“O God, maak mijn naam op deze nacht onder de gelukkigen en mijn ziel bij de martelaren, O Meest Barmhartige van de Barmhartigen, O God, O God, ik vraag U om een ​​goed vasten en een goed einde. O God, doe dat niet maak ons ​​tot de verliezers van de Ramadan, en maak ons ​​tot degenen die genade, vergeving en vrijheid uit de hel zullen bereiken.”

“O God, U bent mijn Heer, Uw gezag is groot, Uw positie is verheven, Uw bedrog is verborgen, Uw onderdrukking is overweldigend en Uw vermogen om de schepping te beheersen is overweldigend. O God, ik kan geen vergeving vinden voor mijn zonden, noch voor mijn zonden. de overtredingen die ik heb begaan buiten U. Er is geen god dan U. Glorie zij U. Sterker nog, ik was een van de onrechtvaardigen. Ik heb mezelf onrecht aangedaan en durfde met mijn onwetendheid, dus vergeef mij, o Meest Genereus van Genereus. ”

Een smeekbede aan God als dit Laylat al-Qadr isEen smeekbede aan God als dit Laylat al-Qadr is

Het Laylat al-Qadr-gebed werd beantwoord in 2024

De rechtvaardige dienaren die graag in de wereld van gehoorzaamheid leven, zeggen vaak een smeekbede: O God, als dit de Nacht van het Besluit is, schenk mij dan de overvloed. Wie zich die gezegende uren realiseert die vergeving en barmhartigheid bevatten, heeft troost in beide werelden bereikt. , omdat de aanbidding daarop anders is dan elke andere dag. Het is beter en meer lonend dan duizend maanden, dus een moslim kan het grijpen door vergiffenis te vragen en de volgende smeekbeden te doen:

“O God, als dit Laylat al-Qadr is, schenk mij dan de deugd van zijn nachtelijke gebeden. O God, schenk mij een rechtvaardige daad die mij dichter bij U zal brengen. O God, schenk mij een gedenkwaardige en dankbare tong die spreekt alleen de waarheid. O God, maak mij standvastig met krachtige woorden in dit leven en het hiernamaals.'

“O U die Uw dienaren begunstigde met de Edele Koran in de Nacht van het Lot, red ons van het Vuur. O God, accepteer ons vasten, onze status, onze gebeden, onze smeekbeden en al onze daden, en laat ons reiken , door Uw genade, de Nacht van het Lot, O Gids van de misleiden.”

“O God, als dit de Nacht van het Lot is, schenk mij dan een toename in religie, een zegen in het leven, gezondheid in het lichaam, een overvloed aan levensonderhoud, berouw vóór de dood, een getuigenis bij de dood en vergeving na de dood. Oh God, een beloning die past bij uw grootheid.”

Verschillende smeekbeden tijdens de Nacht van het Lot

De vrome gelovige weet dat deze wereld vluchtig is en dat hij er alleen zijn goede daden uit zal halen, dus bereidt hij zich voor op het hiernamaals en draagt ​​hij alleen de zorgen ervan. Bovendien houdt hij de zorgen van het leven en het daarin leven ver van zijn hart, en Hij is altijd bereid er afstand van te doen. Aan de andere kant geeft hij om de gezegende dagen en zegt hij tijdens deze dagen veel smeekbeden. Laylat al-Qadr, arresteer ons niet tenzij je tevreden over ons bent, terwijl hij als volgt bidt:

“O God, als dit de Nacht van het Lot is, maak ons ​​dan tot degenen die Uw grenzen hoog houden en loyaal aan U zijn. O God, keer ons af van de zonden.”

“O God, schenk mij in deze gezegende maand en deze goede nacht een verandering ten goede in mezelf en mijn situatie, en schenk mij wat ik wens.”

O God, ik vraag U om het Paradijs en welke woorden of daden mij er ook dichter bij brengen, en ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de Hel en welke woorden en daden mij er ook dichter bij brengen, en ik vraag U om elk besluit uit te vaardigen dat U hiervoor hebt gemaakt. mij goed.”

Lees ook: Een smeekbede: O God, laat ons de Nacht van het Lot bereiken en ons daarin schenken volgens uw geschreven bestemming

De beste smeekbede over Laylat al-Qadr

Een smeekbede, o God, als dit Laylat al-Qadr is, schenk mij de beloning ervan, wordt door de rechtvaardigen uitgesproken op alle nachten van de heilige maand Ramadan. Bovendien verrichten ze vaak nachtgebeden en vergeten ze niet te zoeken vergeving en hernieuwd berouw aan de Meest Barmhartige. Het is goed voor een moslim om liefdadigheid, hulp in nood te gedenken en degenen te helpen die hulp nodig hebben. Het heeft de voorkeur voor een moslim om de volgende smeekbeden te zeggen:

“O God, als dit de Nacht van het Lot is, maak ons ​​dan tot degenen naar wie U hebt gekeken met een blik van tevredenheid, vergeving en vergeving.

O God, leg mijn kwestie niet in de handen van iemand van uw schepping, en geef mij genoeg met U, O overvloedig in geven. Wij bidden tot U om ons te zuiveren van alle slechte daden die ons hart belasten.'

O Heer, als dit de Nacht van het Lot is, dan vraag ik U om ons de voorspraak van Uw Profeet Mohammed te verlenen, moge God hem zegenen en vrede schenken, en ons naar zijn bassin leiden en ons niet ontnemen het te bezoeken, en geef ons uit Zijn eervolle hand een aangename en rustgevende drank, waarna we nooit meer dorst zullen hebben.”

Lees ook: De smeekbede van de eerste Witr-nacht van de afgelopen tien nachten

Een uitgebreid gebed voor Laylat al-Qadr

Een moslim moet veel met zichzelf worstelen, zodat hij zich niet door zijn verlangens laat beheersen en hem ertoe aanzet zonden te begaan. Aan de andere kant moet hij de indringers en stappen van Satan vermijden die ervoor zorgen dat de moslim in de zee van zonde valt. zonden. Het is goed om het gebed van Laylat al-Qadr te herhalen, dus houd Satan en zijn helpers bij mij weg. Het verdient ook de voorkeur om veel smeekbeden te zeggen. Dit komt de eigenaar ten goede in deze wereld en het hiernamaals. Als volgt:

  • “O God, als dit de Nacht van het Lot is, open dan voor mij de deuren van goedheid en schenk mij Uw bescherming. O God, red mij van misleiding en verzamel mij met Uw rechtvaardige bewakers. O God, schenk mij gezegende en overvloedige regen van uw vriendelijkheid en vrijgevigheid.”

  • O God, laat deze nacht geen onderdrukte persoon achter zonder hem te helpen, noch een gevangene zonder hem te verlossen, noch een dode persoon zonder zijn genade. O God, schenk ons ​​de gunsten van deze wereld en bescherm ons tegen het Vuur in het Hiernamaals.

  • O God, als dit de Nacht van het Lot is, schenk mij dan succes en gemoedsrust. O God, laat geen enkele behoefte voor ons achter zonder deze te vervullen, en schenk ons ​​gerechtigheid en het gezelschap van de rechtvaardigen.'

De mooiste smeekbede op Laylat al-Qadr

God heeft Zijn rechtvaardige, hardwerkende dienaren die naar Zijn genoegen verlangen een zeer groot geschenk gegeven. Iedereen die zich dit realiseert heeft zich aangesloten bij de winnaars. Het heet Laylat al-Qadr. Elke vrome moslim moet daarop wachten als de maand Ramadan aanbreekt. zoals het aan zijn einde is. Er kan een smeekbede worden gezegd: O Allah, als dit Laylat al-Qadr is, schenk mij het Paradijs. Het verdient ook de voorkeur om verschillende smeekbeden te herhalen die degene die ze verricht van de duisternis naar troost brengt. Als volgt:

O Heer, als dit de Nacht van het Lot is, schenk mij dan een deel van de gaven van deze wereld en de gelukzaligheid van het Hiernamaals. O God, ik vraag U om een ​​ononderbroken oogappel. O God, meer dan mijn geld en mijn kinderen.

Oh God, ik vraag u om vergeving en welzijn in deze wereld en het hiernamaals. Oh God, ik vraag u om vergeving en welzijn in mijn religie, mijn wereld, mijn familie en mijn geld. Oh God, bedek mijn geslachtsdelen en bescherm mijn prachtige dingen.

“O God, als dit de Nacht van het Lot is, vraag ik U om mijn hart niets anders te laten vrezen dan U, en mij veiligheid en tevredenheid te schenken, O God van grote milddadigheid.”

De deugden van de gezegende Nacht van het Lot

Het verdient de voorkeur dat de dienaren een smeekbede zeggen: O God, als dit Laylat al-Qadr is, corrigeer dan voor mij mijn nakomelingen en mijzelf, en bid voor wat hij maar wenst, want deze nacht omvat veel mooie deugden waar mensen profijt van hebben. Als volgt:

De openbaring van de Koran

  • De Grote Koran werd geopenbaard op een geweldige avond waar het hart van elke moslim van houdt en die alle monotheïsten willen verwezenlijken.

Nacht van goede daden

  • Goede daden vermenigvuldigen zich vele malen op Laylat al-Qadr, en de status van rechtschapen dienaren die goede daden verrichten neemt tijdens Laylat al-Qadr toe.

  • De beloning voor Laylat al-Qadr is gelijk aan de beloning voor vele jaren van aanbidding, en het kan zijn dat een persoon niet zo lang kan leven.

Vergeving van zonden

  • De Meest Barmhartige verzoent de zonden van de dienaren die berouwvol en gehoorzaam naar Laylat al-Qadr komen en vergeving vragen aan de Meest Barmhartige.

Zegen nacht

  • Laylat al-Qadr omvat alle goedheid en zegeningen waar een moslim op hoopt, aangezien het de nacht van bevrijding en vergeving is.

Welterusten

  • De Nacht van Kracht kent geen enkele angst omdat deze vol rust is, en de gelovige voelt zich kalm en vredig totdat de tijd van de dageraad aanbreekt.

De nacht van het lot

  • Het lot van de mensen wordt in hun kranten over Laylat al-Qadr geschat, bijvoorbeeld op het gebied van levensonderhoud en dood, naast de verschillende gebeurtenissen die een moslim meemaakt.

Een smeekbede, o God, als dit Laylat al-Qadr is, laat ons dan behoren tot degenen die in dezelfde lijn staan ​​als u en vergeven zijn, een van de krachtigste smeekbeden die door de monotheïsten circuleerden nu het einde van de maand nadert.

Alle moslims moeten profiteren van deze nacht en voorkomen dat deze voorbijgaat zonder nog meer daden van gehoorzaamheid te verrichten die de dienaar behoeden voor misleiding en hem tot een van de rechtvaardigen en vromen maken, omdat het vele deugden omvat, zoals vergeving van zonden en toename in goede daden. , naast de rust van het hart en het verkrijgen van meer zegeningen.