De smeekbede voor het betreden en verlaten van het huis is geschreven als een van de vele smeekbeden die werden genoemd in de nobele Sunnah van de Profeet, wat aangeeft dat onze islamitische religie geen enkele kwestie in dit leven heeft achtergelaten zonder erover te praten, en erin is vertrokken. wat de persoon ten goede komt, of het nu tijdens zijn leven is of na zijn dood in het hiernamaals. Wij vinden dat de smeekbede die wordt gezegd bij het binnenkomen of verlaten van het huis? Een persoon verdient goede daden die hem in zijn hiernamaals ten goede komen, en ze beschermen hem ook tegen de verschillende kwaden van deze wereld.

De smeekbede om het huis binnen te gaan is het fort van de moslim

hoewel

De smeekbede om het huis binnen te gaan is het fort van de moslim

Het is een van de smeekbeden die te vinden zijn in de nobele Profetische Sunnah en aanbevolen door de Boodschapper van God: moge God hem zegenen en vrede schenken. Veel moslims kunnen dit echter over het hoofd zien

Een smeekbede voor het binnenkomen en verlaten van het huis

Van Shuraih bin Ubaid, op gezag van Abu Malik Al-Ash'ari. Hij zei: De Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zei:

“Als een man zijn huis binnenkomt. Laat hem zeggen: (

Oh God, ik vraag U om de beste toegang en de beste uitweg. In de naam van God zijn we binnengegaan, en in de naam van God zijn we vertrokken, en op God, onze Heer, hebben we ons vertrouwen gesteld.) Moge er dan vrede zijn op zijn familie.

“.

Oh God, ik vraag U om de beste inbreng en de beste uitweg.

In de naam van God zijn we binnengegaan, in de naam van God zijn we vertrokken, en op God, onze Heer, hebben we ons vertrouwen gesteld.

Dua voor het betreden van het nieuwe huis

De smeekbede voor het binnengaan van het huis: “O God, ik vraag U om de beste ingang en de beste uitweg…” is een smeekbede die wordt uitgesproken telkens wanneer iemand het huis binnengaat, of dit huis zijn huis is of een ander huis! Een persoon komt binnen om er een bepaalde tijd te bezoeken of te verblijven en vertrekt dan. Deze smeekbede is echter niet de enige smeekbede die wordt uitgesproken bij het binnenkomen van het huis.

Maar er is nog een andere smeekbede, namelijk:

Dua voor het betreden van het nieuwe huis,

Dit wordt gezegd naast andere smeekbeden, wanneer een persoon naar een nieuw huis verhuist of meerdere nachten in een huis woont tijdens reizen en andere redenen die iemand kunnen dwingen om op een andere plaats dan zijn huis te blijven.

Op gezag van Khawla bint Hakim – moge God tevreden zijn met hen beiden. Ze zei: Ik hoorde de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zeggen:

“Degene die één niveau afdaalt en dan zegt: (Ik zoek mijn toevlucht tot de perfecte woorden van God tegen het kwaad van wat Hij heeft geschapen),

Niets zou hem kwaad doen totdat hij zijn huis verliet.”

  • Ik zoek mijn toevlucht tot de volmaakte woorden van God

    Van het kwaad van wat Hij geschapen heeft.

Een gebed om het nieuwe huis te versterkenEen gebed om het nieuwe huis te versterken

De deugd en het belang van de islamitische smeekbede

Voordat we meer te weten komen over de smeekbede bij het binnenkomen en verlaten van het huis, moeten we even ingaan op het belang en de deugd van de smeekbede, die in de volgende punten kan worden vermeld:

Een smeekbede voor het binnenkomen en verlaten van het huisEen smeekbede voor het binnenkomen en verlaten van het huis

  • Eén van de redenen voor een moslim om beloning en grote beloning te verkrijgen van de Heer der Werelden, de Majestueuze en Allerhoogste.

  • Het werkt om de moslim eraan te laten wennen zich te houden aan de gehoorzaamheid die door de Almachtige God is bevolen en om de zonden te vermijden die hij heeft verboden.

  • Het werkt om de moslim dichter bij zijn genereuze Heer te brengen en te allen tijde en onder alle omstandigheden toevlucht bij Hem te zoeken.

  • Een van de redenen voor het verlichten van het leed dat door een moslim gaat, en waardoor hij zijn verlangen en doel in deze wereld bereikt, vooral als hij met zekerheid smeekbeden doet.

  • Het wordt beschouwd als een goede reden om ellende, kwaad en een slecht lot van een moslim af te wenden.

De authenticiteit van de hadith over de smeekbede om het huis binnen te gaan

Het wordt genoemd in de smeekbeden die worden uitgesproken bij het binnenkomen en verlaten van het huis als propaganda, zoals we eerder vermeldden, en als resultaat van de controverse over de mate waarin

De authenticiteit van de hadith over de smeekbede om het huis binnen te gaan.

In deze paragraaf zullen we de uitspraak over beide hadiths verduidelijken, en de omvang van de geldigheid van het aannemen ervan en het handelen ernaar.


  • De authenticiteit van de hadith: “Als een man zijn huis binnengaat.



    Laat hem zeggen: (O God, ik vraag U om het beste bij het binnenkomen en het beste bij het verlaten…)

  1. Uit de zwakke hadiths:

    De kloof tussen de vertellers van deze hadith wordt veroorzaakt door Shurayh ibn Ubaid en Abu Malik al-Ash'ari – moge God tevreden met hem zijn.

Sjeik Al-Albani had het authentiek verklaard met nr. (225)? Toen hij echter hoorde van de onderbreking, verzwakte hij. Desondanks ontdekken we dat Sheikh Ibn Baz – moge God hem genadig zijn -. Hij classificeerde het als hasan in zijn fatwa’s (35/26).

Zo werd het gezegd

Wie het verbetert en eraan werkt, zal niet veroordeeld of gezondigd worden!

De reden is dat het verbeteren of verzwakken van dergelijke hadiths een kwestie van inspanning is, ook al is het waarschijnlijk dat deze zwak zijn.

Deze tekst roept ook op tot het gedenken van God bij het betreden van het huis. Dat wil zeggen dat het op geen enkele manier de sharia-wetgeving schendt, en daarom kan het worden geïmplementeerd. In dit artikel wordt deze kwestie volledig uitgelegd.


  • De authenticiteit van de hadith: “Degene die één huis afdaalt en dan zegt:

    (Ik zoek mijn toevlucht tot de perfecte woorden van God…).”

  1. Authentieke hadith:

    Het werd vermeld in Sahih Muslim, nr. (2708), en in Sahih Jami', nr. (6567).

De deugd van de smeekbede om het huis binnen te gaan

Net zoals de smeekbede voor het betreden en verlaten van het huis werd vermeld in de Sunnah van de nobele Profeet, werd de…

De deugd van de smeekbede om het huis binnen te gaan.

Het kan ook worden herkend uit de Sunnah van het Zegel der Boodschappers, onze Meester Mohammed – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn –

Er werd meer dan één hadith overgeleverd vanuit zijn nobele taal, waarin ze de deugd noemden van het noemen van God – Glorie zij Hem – bij het binnenkomen van het huis.

Wat Muslim overleverde in zijn Sahih, op gezag van Jabir bin Abdullah – moge God tevreden met hem zijn –. Hij hoorde de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) zeggen:

“Als een man zijn huis binnengaat en God noemt wanneer hij binnenkomt en wanneer hij eet, zal Satan zeggen: (Je hebt geen plek om te slapen of te dineren.)

Als hij binnenkomt en God niet noemt als hij binnenkomt, zal Satan zeggen: Je hebt de nacht doorgebracht. Als hij God niet noemde tijdens het eten, zou hij zeggen: Je hebt de nacht en het avondeten doorgebracht.

Wat Al-Tirmidhi heeft overgeleverd op gezag van Anas bin Malik – moge God tevreden met hem zijn -. Hij zei: De Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zei tegen mij:

'Mijn zoon, als je bij je familie binnenkomt, zeg dan hallo! (Het zal een zegen zijn voor u en uw huishouden).”

Al-Tirmidhi zei: Dit is een goede en vreemde hadith. Het werd door Al-Albani geclassificeerd als hasan in Sahih al-Targheeb wa al-Tarheeb.

Een smeekbede voor het binnenkomen en verlaten van het huisEen smeekbede voor het binnenkomen en verlaten van het huis

Uitleg van de smeekbede om het huis binnen te gaan

Zodat een persoon de betekenis kent van de dhikr die hij zegt bij het betreden van het huis, of het nu zijn huis is of een nieuw huis, zullen we in deze paragraaf uitleggen

Uitleg van de smeekbede om het huis binnen te gaan

in detail.

“O God, ik vraag U om de beste toegang en de beste uitweg. In de naam van God zijn we binnengegaan, en in de naam van God zijn we vertrokken, en op God, onze Heer, hebben we ons vertrouwen gesteld.”


O God, ik vraag U om de beste inbreng en de beste uitweg:


De uitlaat is de ingang. Dat wil zeggen, de dienaar vraagt ​​zijn Heer om hem het goede te schenken als hij dit huis binnengaat, en het goede als hij het verlaat, en om van hem weg te houden wat hem zal schaden.


In de naam van God zijn we binnengekomen en in de naam van God zijn we vertrokken:


Noem de naam van God en de Basmala voordat u met elke kwestie begint. Het is een prijzenswaardige zaak in de islamitische wet, en het is gezegend met het woord van God, dat een persoon beschermt tegen Satan en alles wat hem schaadt. Daarom is het vereist om de naam uit te spreken bij het binnenkomen en verlaten van het huis. Het is voldoende om iemand te beschermen tegen al het kwaad van de wereld dat hij kent en waar hij geen weet van heeft.


En op God, onze Heer, vertrouwen wij:


Dit deel van de smeekbede houdt in dat we uitvoeren wat de Almachtige Heer ons heeft opgedragen. In zijn dierbare boek, in de woorden van de Almachtige: (Zeg: “Er zal niets met ons gebeuren behalve wat God voor ons heeft verordend. Hij is onze Meester. En laten de gelovigen op God vertrouwen.”)

“Ik zoek toevlucht in de perfecte woorden van Allah tegen het kwaad van wat Hij heeft geschapen”.

Ik zoek mijn toevlucht tot de volmaakte woorden van God:

Er werd gezegd dat dit de betekenis van deze smeekbede is. Het is toevlucht zoeken in de volmaakte woorden van God – Glorie zij Hem – de Allerhoogste, zonder enige tekortkoming of gebrek, tegen de Mooiste Namen van God, de Grootste Eigenschappen, de koranverzen en alle geopenbaarde hemelse verzen. boeken.

Van het kwaad van wat Hij geschapen heeft:

De dienaar vraagt ​​zijn Heer om hem te beschermen tegen alles wat Hij in deze wereld heeft geschapen. Van mensen of andere zichtbare wezens of anderszins, zoals djinn en demonen.Er wordt ook gezegd dat deze smeekbede het zoeken van toevlucht tot de ziel inhoudt! Omdat ze Gods schepselen zijn.

Een gebed voor het betreden van het huisEen gebed voor het betreden van het huis

Smeekbede voor het verlaten van het huis is het fort van een moslim

De smeekbede om het huis te verlaten is het fort van de moslim,

Het is een van de verlaten Sunnahs die een persoon beschermt tegen elk kwaad dat hij kan tegenkomen als hij zijn huis verlaat, of het nu gaat om het vervullen van een behoefte, om te reizen of om een ​​andere reden. Daarom moet elke moslim voorzichtig zijn om het te zeggen wanneer hij zijn huis verlaat, en de tekst van deze smeekbede is vermeld in nobele profetische hadiths, zoals we hieronder zullen uitleggen:

Op gezag van Umm Salamah, moge God tevreden met haar zijn, zei ze:

“De Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, heeft mijn huis nooit verlaten. Behalve dat hij zijn blik naar de hemel opsloeg en zei: (O God, ik zoek mijn toevlucht bij U, opdat ik niet afdwaal, of afdwaal

Of ik zal verwijderen, of ik zal verwijderen, of ik zal onrechtvaardig zijn, of ik zal onrechtvaardig zijn, of ik zal onwetend zijn, of ik zal onwetend zijn.”

In de hadith van Anas bin Malik – moge God tevreden met hem zijn – staat dat de Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken -. Hij zei:

“Als een man zijn huis verlaat en zegt: (In de naam van God, ik vertrouw op God, en er is geen macht of kracht behalve in God)

. Hij zei: Dan zal er gezegd worden: Je bent geleid, je bent voldoende geweest en je bent beschermd, dus de duivels zullen zich van hem terugtrekken. Dan zegt een andere duivel tegen hem: Hoe kun je een man vinden die geleid, voldoende en beschermd is?

O God, ik zoek mijn toevlucht bij U, opdat ik niet afdwaal, of afdwaal, of afdwaal, of afdwaal, of afdwaal.

Of ik ben onrechtvaardiger, of ik ben onrechtvaardiger, of ik ben onwetend, of ik ben onwetend.

In de naam van God vertrouw ik op God.

Er is geen kracht behalve bij Allah.

De authenticiteit van de hadith over de smeekbede om het huis te verlaten

Net zoals we de authenticiteit van de hadiths hebben uitgelegd met betrekking tot de smeekbede om het huis binnen te gaan, en dat sommige ervan zwak zijn, terwijl andere authentiek zijn. In deze paragraaf leggen we het uit

De authenticiteit van de hadith over de smeekbede om het huis te verlaten.


  • De authenticiteit van de hadith: “…O God, ik zoek mijn toevlucht bij U, opdat ik niet afdwaal, of afdwaal, of afdwaal, of afdwaal.”

  1. de verteller:

    Umm Salamah – moge God tevreden met haar zijn -.

  2. Bijgewerkt:

    Ibn Baz.

  3. Bron:

    Verzameling fatwa's van Ibn Baz (26/36).

  4. Diploma uitreiking:

    Het werd opgenomen door Abu Dawud (5094), Al-Tirmidhi (3427), Al-Nasa'i (5486), Ibn Majah (3884), Ahmad (26616) met een klein verschil, en Ibn Asakir in Mu'jam Al- Shuyoukh (586) en de bewoording is van hem.

  5. Uitspraak over hadith:

    juist.


  • De authenticiteit van de hadith: “…In de naam van God vertrouw ik op God, en er is geen macht of kracht behalve in God…”

  1. de verteller:

    Anas bin Malik – moge God tevreden met hem zijn -.

  2. Bijgewerkt:

    Shuaib Al-Arnaout.

  3. Bron:

    Afstuderen van Sunan Abi Dawud nr.: (5095).

  4. Uitspraak over hadith:

    Goed met zijn bewijsmateriaal.

De deugd van de smeekbede om het huis te verlaten

  • Gods hulp zoeken en toevlucht bij Hem zoeken tegen al het kwaad van de wereld waarmee iemand wordt geconfronteerd wanneer hij zijn huis verlaat.

  • Een persoon staat onder Gods bescherming en zorg vanaf het moment dat hij zijn huis verlaat totdat hij ernaar terugkeert.

  • Moge God hem beschermen tegen alle kwaad, zelfs tegen zelfobsessies die ertoe kunnen leiden dat iemand zonden en overtredingen begaat.

  • Zaken faciliteren en bereiken wat iemand voor ogen heeft vanwege de naamgeving en de Hufala.

  • Als iemand sterft, zal hij dichter bij de hemel zijn, omdat hij onder Gods zorg en bescherming zal staan.

Uitleg van de smeekbede voor het verlaten van het huis

De betekenis van de smeekbede ‘In de naam van God, ik vertrouw op God, en er is geen macht of kracht behalve in God’, zal voor veel moslims duidelijk zijn. Vooral omdat het uit twee mannetjes bestaat: de ene is de naam en de andere is de hufla. Wat de andere smeekbede betreft, de bewoordingen ervan zijn talrijk. Daarom moet de betekenis ervan misschien worden uitgelegd, zodat degene die het zegt de betekenis ervan tot in detail kent, en hieronder vindt u het

Uitleg van de smeekbede voor het verlaten van het huis.

“O God, ik zoek mijn toevlucht bij U, opdat ik niet afdwaal, of afdwaal, of afdwaal, of afdwaal, of onrecht wordt aangedaan, of onrecht wordt aangedaan, of onwetend ben, of onwetend over mij ben.”

O God, ik zoek mijn toevlucht bij U:

O God, ik zoek mijn toevlucht bij U en ik zoek hulp bij U, en het is een bewijs van het vertrouwen van de dienaar in zijn Heer en de kracht van zijn geloof in Hem en Zijn vermogen om hem te beschermen tegen al het kwaad in deze wereld.

Om af te dwalen, of af te dwalen:

Ik smeek U, o God, en vraag U om hulp, laat dit naar buiten komen mij niet op een dwaalspoor brengen of ervoor zorgen dat ik iemand op een dwaalspoor breng.

Of verwijder, of verwijder:

En om mij te beschermen tegen ongehoorzaamheid aan u, tegen het begaan van een zonde die u boos maakt, of tegen het feit dat iemand de reden is om u ongehoorzaam te zijn, zowel opzettelijk als onopzettelijk.

Smeekbede…of doe meer onrecht, of doe meer onrecht:

Wat hier bedoeld wordt is dat de dienaar God vraagt ​​om hem te beschermen tegen onrecht, of hij nu de onderdrukker of de onderdrukte is in welke kwestie dan ook. wereld en het hiernamaals.

Of ik weet het niet, of ik weet het niet:

De conclusie van deze smeekbede is een verzameling van alles waarmee een persoon zijn toevlucht moet zoeken tegen verschillende soorten kwaad. Daarom beschreef hij het hier als onwetendheid en pre-islamitische daden van ongehoorzaamheid en zonden die hij mogelijk heeft begaan zonder kennis van de gevolgen ervan, of dat iemand hem dit heeft aangedaan.

Voorwaarden en etiquette van smeekbeden

De belangrijkste voorwaarden en etiquette waaraan een moslim zich moet houden bij het bidden kunnen als volgt worden samengevat:

Trouw aan de Almachtige God

  • Beginnend met het prijzen en prijzen van de Almachtige God, vervolgens bidden voor de Edele Boodschapper, moge God hem zegenen en vrede schenken, en daarmee de smeekbede afsluiten.

  • Vastberadenheid in de smeekbede en zekerheid in Gods antwoord daarop.

  • Volhardend zijn in het smeken en geen haast hebben met antwoorden, omdat God niet houdt van degenen die overhaast zijn, net zoals haast van Satan is.

  • De noodzaak van de aanwezigheid van het hart tijdens de smeekbede, omdat de Heer der Werelden geen smeekbeden accepteert vanuit een saai hart.

  • Verlaag uw stem tijdens de smeekbede tussen zachtheid en luidheid.

  • Het belijden van de zonden en wandaden die begaan zijn en door Gods genade op hem.

  • Nederigheid in het smeken en herinneren aan de grootheid en barmhartigheid van de Almachtige.

  • Het is noodzakelijk om tijdens het bidden naar de Qiblah te kijken en rein te zijn.

  • Het eten, de kleding en het drinken moeten geoorloofd zijn, aangezien de meester goed is en alleen het goede accepteert.

  • Onderzoek de tijden waarop smeekbeden worden verhoord, inclusief de dag van Arafat, het laatste derde deel van de nacht, wanneer de regen valt, tussen de oproep tot gebed en de Iqama, enz.

De belangrijkste voorwaarden voor het beantwoorden van gebeden

Om het gebed van een moslim te laten beantwoorden, moet hij zich aan een aantal voorwaarden houden, die in de volgende punten kunnen worden vermeld:

  • De gerechtigheid van de prediker en zijn afstand tot elk kwaad.

  • Het handhaven van de uitvoering van het gebed en alle verplichtingen die zijn opgelegd door de Almachtige God.

  • Het verlaten van zonden en wegblijven van zonden en wandaden die God heeft verboden.

  • Overmatig lof en gejuich.

  • Vergroot uw herinnering aan de Almachtige God en zoek vergeving.

  • Doe meer goede daden.