Het reciteren van Surah Al-Alaq met de morfologie is voor degenen die het willen memoriseren of reciteren, om de verdienste en beloning ervan te verkrijgen, aangezien het reciteren van de Koran een van de aanbevolen daden van aanbidding voor de Almachtige God is, en die de De Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, spoorde ons aan dit te doen. Via ons onderwerp van vandaag zullen we over deze soera en de interpretatie ervan leren.


Lees Surah Al-Alaq volledig geschreven


Lees Surat Al-Alaq, volledig geschreven met diakritische tekens

Deze soera wordt beschouwd als een van de Mekkaanse soera's. Het heeft 19 verzen en 280 letters. Een van de belangrijkste kenmerken is dat het de eerste openbaring is die aan onze edele boodschapper toekwam, moge God hem zegenen en vrede schenken.

Het is in de grot van Hira, waar de druppel was die aan de hevige regen voorafging, en een van de meest opvallende deugden is de sublieme betekenis ervan en de preek die erin staat. We zullen je nu Surat Al-Alaq laten zien, volledig geschreven in diakritische tekens door middel van de volgende regels:

In de naam van God, de meest genadige, de meest barmhartige

: “Reciteer in de naam van jouw Heer die schiep (1) Hij schiep de mens uit een stolsel (2) Reciteer, en jouw Heer is de Meest Genereus (3) Die onderwees met de pen (4) Geef de mens de schuld van wat hij niet wist (5) Nee, de mens overtreedt inderdaad (6) Als hij het ziet, wordt hij zelfvoorzienend (7) Zeker, tot jouw Heer is de terugkeer. (8) Heb jij Degene gezien die een dienaar verbiedt (9) wanneer hij bidt? (10) Heb je gezien of hij leiding heeft? (11) Of Hij beval vroomheid (12) Heb je gezien of hij loog en zich afwendde? (13) Wist hij niet dat God ziet? (14) Nee, Als het eindigt, zullen we de hoek induwen (15) De hoek van een verkeerde leugen. (16) Laat hem zijn beller verlaten (17) We zullen de slavin verlaten (18) Nee, gehoorzaam hem niet. En hij knielde neer en naderde tot u (19)” – De Almachtige God heeft de waarheid gesproken.

Mis het ook niet: Wat is het kortste vers in de Heilige Koran


Interpretatie van Surat Al-Alaq


In deze soera beval God – glorie zij hem – de Profeet om te reciteren, in de woorden van Zijn Almachtige:

:



“Reciteer in de naam van jouw Heer die geschapen heeft”

Wat hier bedoeld wordt is dat er iets is dat de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) moet lezen.

Dat wil zeggen, hij zal de openbaring moeten lezen die aan hem zal worden geopenbaard, alsof hij – Glorie zij met Hem – zegt: O Mohammed, de Heilige Koran zal aan jou worden geopenbaard, dus je moet je voorbereiden om het te lezen. , op voorwaarde dat u daarbij hulp zoekt in de naam van de Almachtige God.

In zijn uitspraak

“In de naam van jouw Heer”

In het bijzonder is het een indicatie van het verlangen van God – de Almachtige – om zijn vastberadenheid en zijn verbinding met Hem te versterken. Glorie zij Hem, aangezien hij niet zei in de naam van uw God, en hij zei niet in de naam van de Heer.

Wat betreft Zijn uitspraak – de Almachtige –:

“Hij schiep de mens uit een stolsel”

Het is een van de koranverzen die de genade van God over de mens aangeven, en de kracht van de Heer – glorie zij Hem – zoals Hij de mens schiep uit gestold bloed.

Hier behoren de bloedzuigers tot de stadia die komen na het sperma, en na de embryonale bloedzuigers, en we zien dat in dit edele vers de mens om twee redenen boven de rest van de schepselen wordt uitgekozen, namelijk:

Het eren van de mens in plaats van andere wezens.

Een uitleg van de zegen van God de Almachtige over hem, aangezien het een stolsel was

Toen maakte de Almachtige God hem tot een rationeel mens die in staat was te lezen en te begrijpen.

Wat wordt bedoeld met

“Lees, en jouw Heer is de Meest Genadevolle.”

Het is dat de Almachtige God Zichzelf beschrijft als de Meest Genereus, dat wil zeggen zeer genereus, omdat Hij hem zal helpen het volgende vers te lezen en te begrijpen, zoals de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) en het volgende vers waarin de Almachtige God vermeldde: de Pen is het bewijs daarvoor, aangezien dit het eerste is dat de Almachtige God schiep. De nobele Profetische hadith, de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zei:

“Het eerste dat God schiep was de pen, en Hij zei tegen hem: Schrijf. Hij zei: Mijn Heer, wat moet ik schrijven?” Hij zei: Schrijf de bedragen van alles op totdat het Uur komt.

Dit is de belangrijke rol van pennen, omdat we ontdekken dat de pennen die aan de engelen werden gegeven waarmee ze de zaken van het hele universum opschrijven, terwijl de pennen die in de handen van mensen worden geschreven tot de krachtigste soorten pennen behoren. communicatie tussen hen.

De soera richt zich vervolgens op Gods genade voor Zijn dienaren, zoals Hij de mens onderwees nadat hij onwetend was. Wat wordt er in dit vers met de mens bedoeld:

“Hij leerde de mens wat hij niet wist”

het volgende:

  • De Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken – en deze betekenis werd vermeld in de uitspraak van de Almachtige:

    ‘En Hij leerde je wat je niet wist.’

  • Er werd gezegd dat wat hier met de mens wordt bedoeld onze meester Adam is, zoals de Almachtige God in deze betekenis zei:

    ‘En Hij leerde Adam alle namen.’

  • Er wordt ook gezegd dat ieder mens bedoeld wordt, en in deze betekenis zei de Almachtige God:

    “En God bracht je uit de baarmoeder van je moeder, zonder iets te weten, en gaf je gehoor, zicht en harten zodat je dankbaar zou kunnen zijn.”

Wat betreft wat wordt bedoeld met de woorden van de Almachtige God:

“Nee, inderdaad, de mens begaat overtredingen.”

Het is de achteloosheid van de dienaren ten aanzien van de zegeningen die God hen heeft geschonken, en het woord ‘nee’ wordt beschouwd als een van de methoden: afschrikken en berispen; Dit is een berisping voor de persoon die een overtreding begaat vanwege de zegen die God de Almachtige hem heeft geschonken, aangezien de Almachtige God zijn status heeft verhoogd nadat hij een clown was, en hem een ​​rang in kennis heeft toegekend.

Wat betreft de uitspraak van de Almachtige:

“Als hij het zag, zou hij tevreden zijn.”

Dat wil zeggen, hij zag enige kennis ervan, maar nadat hij dit had gedaan, werd hij zelfvoorzienend, werd hij overweldigd ondanks Gods zegeningen die hem rondom hem ter beschikking stonden, en werd hij arrogant.

Deze soera vertelt ook het verhaal van Abu Jahl, en zijn standpunt over de oproep van de Boodschapper en de uitkomst ervan. Onze edele Profeet – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – was aan het bidden en aanbidden God de Almachtige bij de Kaaba, dus probeerde Abu Jahl dit te voorkomen. hem ervan te weerhouden dit te doen, zoals dit vermeld werd in de hadith van de nobele Profeet, zoals overgeleverd werd over Abu Hurairah zei:

“Abu Jahl zei:

(Schrobt Mohammed zijn gezicht tussen jouw ruggen? Hij zei, en er werd gezegd: Ja. Toen zei hij: Bij Al-Lat en Al-Uzza, als ik hem dat zag doen, zou ik zijn nek vertrappen, of ik zou wreef zijn gezicht in het vuil. Hij zei: Toen kwam hij naar de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, terwijl hij aan het bidden was, en beweerde dat hij zijn nek vertrappelde. Hij zei: Ze kwamen niet naar hem toe behalve dat hij zich op zijn hielen omdraaide en zichzelf met zijn handen beschermde. Hij zei: Toen werd tegen hem gezegd: 'Wat is er met jou aan de hand?' Hij zei: 'Tussen mij en hem is een greppel van vuur, angst en vleugels.' Toen zei de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken: Als hij dichter bij mij was gekomen, zouden de engelen hem ledemaat voor ledemaat hebben weggerukt.

Waar de Heer – Glorie zij Hem – deze verzen uit Surat Al-Alaq openbaarde, in Zijn uitspraak – God de Almachtige: “Ik zag Degene die een dienaar verbood* toen hij bad.”

Dat wil zeggen, de stijl hier verraste Abu Jahl. Hoe durft hij de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – ervan te weerhouden te bidden, en zijn – de Almachtige – zei:

‘Je hebt gezien dat als hij leiding* had of vroomheid beval*. Je hebt gezien dat als hij loog en zich afwendde*, hij niet wist dat God het ziet?’

Het is ook hier verbazingwekkend, waar hij het verrichten van gebeden onder leiding verbood en tegelijkertijd vroomheid afdwong, aangezien Abu Jahl een leugenaar is die zich afkeert van de waarheid, omdat hij niet weet dat de Almachtige God ziet wat hij doet. .

Met betrekking tot Zijn uitspraak – de Almachtige –:

“Nee, als het niet eindigt, zullen we zeker de hoek raken * een valse en verkeerde hoek.” Het bevat een waarschuwing aan deze ongelovige dat als hij de dwaling die hij volgt niet opgeeft, hij uit zijn valse hoek zal worden gesleept. en verkeerde hoek naar de hel.

In Zijn uitspraak – de Almachtige –: “Laat hem dus zijn beller verlaten*. Wij zullen de zabaniyah verlaten.”

“Wat hier wordt bedoeld is dat hij de Profeet bedreigde door mensen uit zijn familie en gemeenschap op te roepen, en dit werd vermeld in de nobele Profetische hadith. Hij zei dat Abu Jahl tegen de Boodschapper had gezegd: moge God hem zegenen en hem vrede schenken -:

“Ik weet dat er geen man is die meer toegewijd is dan ik. Als je wilt, zal ik deze vallei voor je vullen met kale paarden en verdorde mannen.”

Wat hier met “zabaniyah” wordt bedoeld, zijn de krachtige engelen.

God de Almachtige heeft gezegd:

‘Nee, gehoorzaam hem niet, maar kniel neer en kom dichterbij.’

Hier richt de Almachtige God zijn toespraak tot de Profeet en zegt hem dat hij Abu Jahl niet moet gehoorzamen in zijn gebedsverbod, maar moet bidden en zich ter aarde werpen voor de Almachtige God, en hem moet benaderen zoals hij wil.

Mis het ook niet: De tijd om Surat Al-Kahf op vrijdag te lezen


De deugd van het lezen van Surat Al-Alaq


Lees Surat Al-Alaq, volledig geschreven met diakritische tekensLees Surat Al-Alaq, volledig geschreven met diakritische tekens

Nadat we u de lezing van Surat Al-Alaq, volledig geschreven met diakritische tekens, hebben gepresenteerd, is het noodzakelijk om de grote deugd te kennen van het lezen ervan voor een moslim. Hier is deze deugd als volgt:

  • Surah Al-Alaq wordt beschouwd als een van de eerste soera's die aan de Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, werd geopenbaard. Daarom wordt het beschouwd als de eerste boodschap van de Almachtige God, en wordt het als zeer belangrijk en zeer doelgericht beschouwd, omdat hierdoor zullen we de rest van de andere hemelse boodschappen leren, namelijk kennis en de noodzaak van leren, zoals Hij ons heeft opgedragen.De Profeet door te lezen.

  • Het spoort een persoon aan om te leren, omdat iemand door middel van de wetenschap islamitische boodschappen en alle regels en doelen van de boodschap kan begrijpen. Dus we begrijpen hieruit dat onderwijs ons alle dingen om ons heen doet begrijpen.

  • De naam van de soera is “Al-Alaq” en wordt beschouwd als een passende naam voor het begin van de islamitische oproep.

  • Het spoort ons aan om hulp te zoeken bij de Almachtige God bij het zoeken naar kennis, om correcte kennis te verkrijgen en iemand te helpen weg te blijven van de paden van dwaling.

Mis het ook niet: Is het juist om Surat Yasin te reciteren om aan de behoeften te voldoen?


Lessen geleerd uit Surat Al-Alaq


Na het bekijken van Surat Al-Alaq, volledig geschreven in diakritische vorm, is het noodzakelijk om de belangrijkste lessen te herkennen die uit deze Surah zijn geleerd, die nuttig zijn voor iedereen die het leest en nadenkt over de betekenis van de verzen. :

  • Het is noodzakelijk om vast te houden aan de boodschap van de islamitische religie, ook al zijn er enkele moeilijkheden en obstakels waarmee een persoon daarbij te maken krijgt. Dit is in navolging van onze nobele Profeet, die zich aan zijn boodschap hield ondanks de vele moeilijkheden en de martelingen die dat met zich meebracht. hij werd geconfronteerd met de handen van Abu Jahl en zijn volk.

  • Benadrukkend dat de Almachtige God de mens heeft geschapen om Hem te gehoorzamen en te aanbidden, en op basis daarvan waarschuwt Hij ons tegen ongehoorzaamheid aan Hem, of tegen arrogantie in het aanbidden van Hem – glorie zij Hem – zoals Hij liefheeft en tevreden is, en tegen arrogantie in het aanbidden van Hem, en als hij dat doet, zal hij zeker een heel slecht lot tegemoet gaan, namelijk het betreden van de hel.

  • Het spoort ons aan om in de Almachtige God te geloven, en dat een moslim zich aan zijn geloof moet houden en aan wat de islamitische religie voorschrijft, en geduld moet hebben met de ontberingen van het leven en de moeilijkheden waarmee hij in zijn leven wordt geconfronteerd, omdat geduld wordt beschouwd als een van de belangrijkste aspecten van zijn leven. de hoogste niveaus van geloof, en de Almachtige God heeft de beloning van degenen die geduldig zijn groot gemaakt.

  • Hij vertelde ook het verhaal van Abu Jahl, die probeerde onze Edele Profeet kwaad te doen terwijl hij de Almachtige God aanbad, en hij trok zich hiervan terug terwijl hij beefde van de intensiteit van angst en terreur die hem overkwam. Hij vertelde zijn volk dat toen hij dat probeerde Om de Profeet kwaad te doen, zag hij voor zich een grote vuurgreppel tussen hem en de Edele Profeet, en dit tafereel is zeer angstaanjagend en duidt op de kracht van de Almachtige God.

  • Deze foto toont het vermogen van de Almachtige God om Zijn rechtvaardige dienaren te beschermen tegen elk kwaad of agressie waarmee ze te maken krijgen, waar en wanneer dan ook. Dit komt omdat Hij tot alles in staat is, glorie zij Hem, en Hij toont ons Zijn kracht en bekwaamheid in onze momenten van zwakte wanneer we Zijn hulp zoeken.

Door Surah Al-Alaq in geschreven vorm te lezen, kan de dienaar op de verzen mediteren en ze begrijpen, aangezien deze Surah veel betekenissen en wijsheid met zich meebrengt.