Wat is het verschil tussen de Heilige Hadith en de Heilige Koran via de website Saudi24.news? De Koran en de Soennah zijn de twee pijlers van het geloof in de islamitische religie, waar elke moslim volledig vertrouwen in moet hebben, of het nu met de hart of ledematen, zodat zijn Islam compleet is, en hij moet er ook mee vertrouwd zijn.

Heilige Hadith:

Dit zijn de hadiths die de boodschapper Mohammed – moge Gods gebeden en vrede zij met hem – zijn volk vertelde over God – glorie zij hem – behalve dat ze in de woorden van de boodschapper staan, en de betekenis in deze hadiths gaat over de Schepper – geopenbaard in Zijn glorie – en de Boodschapper hebben niets aan de betekenis ervan veranderd.

De Heilige Koran:

Het laatste van de hemelse boeken dat aan de profeten werd geopenbaard, werd aan de Boodschapper geopenbaard met als doel uitdaging, wonderen en aanbidding door zijn woorden en uitdrukkingen.

Definitie van Hadith Qudsi

De Profetische Hadith kunnen bij velen van ons moslims bekend zijn, in tegenstelling tot de Heilige Hadith, waarover grote controverse bestaat. De eerste informatie waar iedereen zich van bewust zou moeten zijn, is de reden om de Heilige Hadith bij deze naam te noemen, namelijk

Verbale definitie van de Heilige Hadith

Dat wil zeggen dat het woord ‘Qudsi’ gerelateerd is aan Jeruzalem, wat verheffing, verheerlijking, zuivering en verering betekent, en dat alles is omdat het hadiths zijn die van boven de zeven hemelen van God komen, waardoor ze gezuiverd en vrij van alle kwaad worden. uitspraken van allen, zelfs de profeten onder hen.

Wat betreft de

Definitie van Hadith Qudsi in technische termen.

Dit zijn de hadiths die de boodschapper Mohammed – moge Gods gebeden en vrede zij met hem – zijn volk vertelde over God – glorie zij hem – behalve dat ze in de woorden van de boodschapper staan, en de betekenis in deze hadiths gaat over de Schepper – gemanifesteerd in Zijn glorie – en de Boodschapper hebben daar niets aan veranderd.Wat betreft de bewoording van de heilige hadiths; Er bestaat een verschil van mening onder de geleerden, aangezien ze in twee groepen zijn verdeeld, namelijk:

  1. Eerste mening:

    Degenen die deze mening aanhangen, geloven dat de heilige hadiths van God kwamen in hun eigen vorm en betekenis, en wat de Boodschapper deed was zijn metgezellen en volgelingen hierover in zijn eigen taal informeren.

  2. Tweede mening:

    Sommige geleerden hier zijn het erover eens dat de betekenis van de heilige hadiths die is die van boven de zeven hemelen naar de Profeet neerdaalde – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – terwijl de formule afkomstig was van de geliefde Uitverkorene, toen God hem vertelde wat hij wilde overbrengen aan Zijn dienaren, en de Boodschapper formuleerde het met zijn eigen hadith.

Definitie van de Heilige Koran

misschien

Definitie van de Heilige Koran

Een van de definities die moslims over de hele wereld en van generatie op generatie kennen, is dat het hemelse boek dat de Barmhartige van boven de zeven hemelen naar de profeet Muhammad bin Abdullah heeft gestuurd – moge God hem zegenen en hem vrede schenken – in de vorm van de openbaring die de engel Gabriël (vrede zij met hem) gewoonlijk naar beneden stuurde, in bewoording en betekenis, voor wonderen en aanbidding met zijn woorden. De Boodschapper vertelde zijn metgezellen hierover in tekst en zou er niets aan veranderen, net zoals het werd beschouwd als een wonder zoals geen mens kon creëren of componeren.

De Heilige Koran heeft door de verschillende tijdperken, zowel in het verleden als in het heden, bewezen dat het het meest authentieke boek in de geschiedenis is. De welsprekendheid van de Arabische taal, de extreme precisie in formule en uitdrukking, en de afwezigheid van één enkele fout in de geschiedenis. het maakt het tot een wonder in elke zin van het woord. Dit is een aanvulling op de verhalen en gebeurtenissen die erin werden genoemd, of ze nu hebben plaatsgevonden. Of wat er momenteel gebeurt, of zelfs wat er in de toekomst zal gebeuren, allemaal die aangeven hoe groot de wijze openbaring is, en dat er niets ter wereld correcter is dan deze, en dat deze niet door mensen is geschapen.

Het verschil tussen de heilige hadiths en de Koran

Sommige mensen verwarren de Koran met de Heilige Hadith door te zeggen dat ze allebei van God zijn en daarom vergelijkbaar zijn. Hoewel het inderdaad de woorden en hadiths van God zijn, is er een groot verschil tussen beide dat je hierin kunt herkennen. paragraaf door een reeks punten heen die we zullen uitleggen aan de hand van:

Het verschil tussen de heilige hadiths en de Heilige Koran.


  • De Heilige Koran:

  1. Openbaring:

    De Wijze Herinnering bereikte de Boodschapper alleen via de engel Gabriël (vrede zij met hem) en niets anders. De openbaring kwam zowel in Mekka als in Medina terecht bij de Profeet. Daarom is er een Mekkaanse Koran en een Medina-Koran.

  2. Boeken:

    Er zijn alleen boeken van de Heilige Koran

    Heilige Koran,

    De intonatie en verschillende lezingen kunnen verschillen, maar hun inhoud is uiteindelijk hetzelfde, en er is geen verschil tussen de soera’s van de Koran en hun indeling.

  3. Aantal Koran soera's en verzen:

    Het is iedereen bekend dat de Koran 114 soera's uit de Koran bevat, waaronder 87 Mekkaanse soera's en 27 Medina-soera's. Wat het aantal verzen betreft, hun aantal bereikt 6236 verzen.


  • Heilige hadiths:

  1. Het werd aan de Boodschapper geopenbaard:

    Deze informatie is niet nauwkeurig geïdentificeerd, aangezien geleerden geloven dat het mogelijk is dat de profetische hadiths aan de Boodschapper werden geopenbaard in de vorm van een openbaring aan hem verteld door de engel Gabriël, zoals de Heilige Koran, of dat de Boodschapper droomde erover, of dat God hem zelf vertelde.

  2. Meest bekende boeken:

    Er zijn veel boeken die verband houden met de Heilige Hadiths, maar de bekendste van deze boeken zijn “The Sahih Musnad of the Holy Hadiths, The Holy Hadiths Collection and Study, Jami' Al-Hadith Al-Qudsi, een uitgebreide encyclopedie, uitgelegd en geverifieerd .”

  3. Aantal heilige hadiths:

    Een specifiek aantal heilige hadiths is nog niet bereikt, maar het boek dat de meest heilige hadiths bevatte was Jami’ al-Hadith al-Qudsi, waarin het aantal hadiths de 1.150 hadiths bereikte, en er wordt nog steeds onderzoek gedaan door ervaren geleerden.

Voordelen van de Heilige Koran boven de Heilige Hadith

In de vorige paragraaf noemden we een groep punten die het verschil aantonen tussen de heilige hadiths en de Heilige Koran, maar we hebben niet alle verschillen daartussen genoemd, omdat er een groep punten is die afzonderlijk moeten worden vermeld, weergegeven in

Voordelen van de Heilige Koran boven de Heilige Hadith

Zoals we hieronder zullen uitleggen:


  • De Heilige Koran:

  1. De Heilige Koran

    Woorden en betekenis kwamen van God

    En de Boodschapper vertelde het zoals het hem zonder verandering bereikte. Daarom is het het zuiverste en grootste boek van allemaal, omdat het het woord is van de Almachtige God.

  2. De Heilige Koran is bewaard gebleven

    Van de Schepper in een duidelijke imam, een ‘bewaarde tablet’, tot het einde van het universum door Gods macht en wil, en het accepteert geen vervorming, kritiek of twijfel.

  3. God heeft de Koran van boven de zeven hemelen neergezonden

    Om te verwonderen, te spreken en te verwonderen

    Hiervan bovendien

    Aanbidding met woorden

    Bovendien kan de authenticiteit van de Koran alleen worden bewezen door middel van herhaling, wat daarvoor een basisvoorwaarde is.

  4. Onderwerpen van de Heilige Koran:

    De Noble Download wordt gekenmerkt door het feit dat het een alomvattend boek met meerdere onderwerpen is, aangezien het verschillende religieuze uitspraken bevat die betrekking hebben op de islamitische wet, naast verhalen van eerdere naties en profeten, evenals enkele verschillende wetenschappelijke en wereldlijke zaken. naast vele andere uiteenlopende onderwerpen.


  • Heilige Hadith:

  1. Er is een verschil tussen geleerden

    Of de bewoordingen van de profetische hadiths van God kwamen, evenals de betekenis, of dat God Zijn Boodschapper de betekenis vertelde en dat de Boodschapper deze in zijn eigen stijl formuleerde.

  2. Heilige hadiths zijn net als de profetische hadiths

    Accepteer kritiek en maak fouten

    Waar geleerden het in verdelen

    Een heilige hadith is authentiek, goed en zwak.

    Er zijn er die het bij het verkeerde eind hebben en aan God worden toegeschreven. Glorie zij Hem.

  3. De heilige hadiths werden niet geopenbaard ter wille van aanbidding of uitdaging, maar eerder

    Ze kwam om te leren

    En dieper ingaan op zaken die met religie te maken hebben, zoals de hadiths van de Profeet.

  4. Onderwerpen van de Heilige Hadith:

    Er zijn niet veel onderwerpen te vinden in de heilige hadiths, omdat de meeste ervan gaan over het praten over Gods essentie en het uitleggen van veel van de goddelijke eigenschappen waarmee de Schepper alleen is onder de rest van Zijn schepselen, terwijl een paar van hen praten over de beloning. voor goede daden, berouw en wat het menselijk leven en het hiernamaals betreft.

Is het toegestaan ​​om te bidden volgens de heilige hadiths?

Een van de meest gestelde vragen aan veel sjeiks en religieuze geleerden is de islam

“Is het toegestaan ​​om te bidden volgens de heilige hadiths?”

Deze vraag kwam gebaseerd op het feit dat zowel de Heilige Koran als de Heilige Hadith de woorden van God zijn en dat de Boodschapper degene is die ze heeft verteld. Deze vraag kan worden beantwoord door wat we in de voorgaande paragrafen hebben genoemd, namelijk dat de Heilige Koran werd naar de dienaren gestuurd ter wille van de uitdaging, het wonder en de aanbidding door middel van zijn woorden, terwijl de heiligheid van de Hadith dat niet is.

Het antwoord op deze vraag luidt dan ook:

Volgens de islamitische wet is het niet toegestaan ​​om te bidden met behulp van de heilige hadiths.

Als iemand dat doet, zal hij zondig zijn en zal zijn gebed niet geaccepteerd worden, omdat het gebed niet geldig is behalve door het reciteren van de Heilige Koran, of het nu de Fatihah in alle rak'ahs is of de korte soera's in de eerste twee rak'ahs. “ahs van elk gebed, naast de Fatihah. Bovendien valt het doen van deze kwestie binnen de categorie van ketterij in de Islam, waartoe ook de eigenaar ervan behoort. Hel, zoals de Geliefde Uitverkorene – moge Gods gebeden met hem zijn – ons vertelde in de hadith van de nobele Profeet

“Elke innovatie is dwaling, en elke dwaling is in de hel.”

De reden voor het gebed staat in de Koran en niet in de heilige hadiths

De islamitische religie onderscheidt zich doordat het een van de religies is die graag de redenen wilde verduidelijken voor veel van de uitspraken die God – Glorie zij Hem – op Zijn aarde en Zijn moslimdienaren uitvaardigde, waaronder:

De reden voor het gebed is gebaseerd op de Heilige Koran en niet op de heilige hadiths.

Hoewel het gebed een verplichting is en er geen discussie over bestaat, en daarom ook hoe het moet worden uitgevoerd, wat we van de Heilige Profeet hebben geleerd – moge God hem zegenen en vrede schenken – hebben geleerden de reden voor het reciteren van de Koran graag willen verduidelijken. en in gebed en niet in de heilige hadiths, ook al zijn ze allebei het woord van God.

  1. De eerste reden is dat God – Glorie zij Hem – het gebed heeft geboden volgens de Heilige Koran en niet de Heilige Hadith of iets anders, en het is een goddelijk gebod dat zonder ruzie of discussie moet worden opgevolgd.

  2. De Heilige Koran werd geopenbaard voor aanbidding door middel van zijn woorden, wat het primaire doel van zijn openbaring is, terwijl de heilige hadiths niet voor dat doel werden geopenbaard.

  3. Niemand kan de Edele Koran aanraken behalve degenen die gezuiverd zijn, en het gebed kan alleen worden verricht door de zuivere persoon die de wassing heeft uitgevoerd, terwijl de boeken van de Heilige Hadith dat niet bepalen.

  4. De Heilige Koran is bewaard gebleven en accepteert geen twijfel of controverse, terwijl de heilige hadiths er enkele bevatten die authentiek zijn, andere die goed zijn, en andere die zwak zijn en ten onrechte worden toegeschreven als een hadith van God.

Een voorbeeld van een heilige hadith

Tijdens de voorgaande paragrafen vermeldden we dat de heilige hadiths niet veel onderwerpen bevatten, maar eerder beperkt zijn tot de goddelijke eigenschappen, zowel positief als negatief, dat wil zeggen de eigenschappen die God in Zijn goddelijke essentie heeft bevestigd, zoals barmhartigheid, gerechtigheid, en andere grote eigenschappen van de Meest Barmhartige, of die Hij boven Zichzelf heeft verheven – Glorie zij Hem, de Allerhoogste, die Hij heeft geopenbaard in Waarom – zoals dit onrecht, naast het praten over enkele menselijke zaken en de beloning voor goede daden.

In deze paragraaf zullen we presenteren

Een voorbeeld van een heilige hadith

Je zult dus minstens één hadith vinden die verband houdt met een van de weinige verschillende onderwerpen die in dit soort hadiths voorkomen, wetende dat we er zorgvuldig op hebben toegezien dat deze hadiths authentiek waren en waarover de senior geleerden het eens waren, en niet goed of zwak waren.

God de Almachtige zegt:

“Wanneer een dienaar zijn handen naar de hemel heft terwijl hij zondigt, zegt hij: ‘O Heer,

Dus de engelen verduisteren zijn stem en hij herhaalt het, o Heer. Dus de engelen verduisteren zijn stem en hij herhaalt het, o Heer. Dus de engelen verduisteren zijn stem. Hij herhaalt het voor de vierde keer. Dan zegt de Almachtige God: Hoe lang zal het duren? Houd je de stem van mijn dienaar voor mij achter? Hier ben ik, mijn dienaar, hier ben ik, mijn dienaar, hier ben ik, mijn dienaar, hier ben ik, mijn dienaar.’

zegt God de Almachtige

‘Ik ben zoals mijn dienaar over mij denkt.

En ik ben bij hem als hij mij noemt. Als hij mij tegen zichzelf noemt, herinner ik hem aan mezelf, en als hij mij in een groep noemt, noem ik hem in een betere groep dan zij, en als hij mij met een afstand benadert ., ik nader hem op een armlengte afstand, en als hij mij een armlengte nadert, nader ik een el naar hem toe, en als hij lopend naar mij toe komt, kom ik in draf naar hem toe.’

zegt God de Almachtige

“Als God een dienaar liefheeft, roept hij Gabriël:

Ik hou van die en die, dus houden zij van hem, dus Gabriël en de mensen in de hemel houden van hem, dan wordt hem aanvaard op aarde. En als God een dienaar haat, noemt hij Gabriël: ik haat die en die , dus ik haat hem, dus Gabriël haat hem, dan roept hij naar de mensen in de hemel: “God haat die en die, dus haten ze hem”, dan wordt er op aarde haat op hem gelegd.

God de Almachtige zegt:

“O Mijn dienaren, ik heb mezelf onrecht verboden

En Ik heb het onder jullie verboden, onderdruk elkaar dus niet.”

Enkele koranverzen

De Heilige Koran bevat veel onderwerpen die verband houden met religie en de wereld, waardoor geleerden over de hele wereld, of ze nu tot de islam behoren of niet, de wijze openbaring als een wonder beschouwen in alles wat het woord beschrijft. het is moeilijk voor ons om alle onderwerpen te presenteren die erin zijn genoemd en die erin zijn genoemd. De verschillende soera's uit de Koran, die ons die verzen hebben laten kiezen die spreken over geduld en de kwelling en beloning die degenen te wachten staan ​​die goede daden verrichten in deze wereld .

Onze keuze is gebaseerd op de gunstige omstandigheden die de hele wereld ervaart na het uitbreken van een nieuwe epidemie, bekend als Covid-19.

“nieuw coronavirus”,

Waardoor veel mensen momenteel lijden, hetzij door infectie of door de dood, en van hieruit vinden we de boodschappen die de Meest Genadevolle naar al Zijn dienaren stuurt in de vorm van

Enkele koranverzen over geduld

Wat hun hart geruststelt en hen geduldig maakt en tegenwoordig van God verwacht.


  • {En als je geduldig bent

    Dit is beter voor degenen die geduldig zijn.} (126) An-Nahl.


  • {En Wij zullen jullie zeker op de proef stellen met iets van angst en honger.

    En een afname van rijkdom, levens en vruchten. En geef goed nieuws aan degenen die geduldig zijn.} (Al-Baqarah 155).


  • {O jullie die geloofd hebben, zoek hulp met geduld.

    En gebed: Waarlijk, Allah is met degenen die geduldig zijn.} (Al-Baqarah 153)


  • {Vrede zij met u voor uw geduld

    Dus hoe voortreffelijk is het hiernamaals van de verblijfplaats.} (Al-Ra'ad 24)


  • {En Wij zullen degenen die geduldig zijn belonen

    Hun beloning is het beste van wat ze vroeger deden.(96) An-Nahl.

In de voorgaande regels hebben we geprobeerd de meeste verschillen tussen de Heilige Hadith en de Heilige Koran weer te geven, naast het verduidelijken van enkele andere belangrijke punten. Daarom zijn we blij om uw persoonlijke mening over de religieuze informatie te kennen. We hebben eerder verstrekt dat dit afkomstig is van betrouwbare islamitische bronnen. We willen ook graag weten welke vragen onze volgers hebben over dit rapport.