Tijdens de voorgaande periode was de Arabische arena getuige van grote controverses over een van de belangrijkste kwesties met betrekking tot religie, namelijk?

De uitspraak over een moslimvrouw die met een christelijke man trouwt in de islam,

Nadat een Egyptische onderzoeker de geldigheid had verklaard van het huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke man! Zonder rekening te houden met religieuze overtuigingen die in strijd zijn met dit idee. Dat maakte geestelijken in alle delen van de Arabische wereld, vooral in Al-Azhar Al-Sharif; Zij reageren op deze uitspraken in overeenstemming met de sharia-wetgeving en leggen de geldigheid van deze mening uit, en de redenen daarvoor.

Uitspraak over het huwelijk van een christen met een moslim in Egypte

De Egyptische onderzoeker, hoogleraar doctrine en filosofie aan de Al-Azhar Universiteit, zei dat het huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke man toegestaan ​​is. Een golf van intense woede onder moslims, vooral op straat in Egypte en op sociale netwerksites. Vooral omdat deze mening in strijd is met het islamitisch recht

Het is voor een moslimvrouw verboden om met een christelijke man te trouwen.

Deze onderzoeker reageerde echter op deze kritiek en legde uit dat haar mening juist is en niet in strijd is met de islamitische wet: Ze zei:

“Er is geen tekst die het huwelijk van een moslimvrouw met een persoon uit het Volk van het Boek (christen of jood) verbiedt.”

Ze legde deze mening uit: Dat de korantekst het huwelijk van een moslimvrouw met polytheïsten en ongelovigen verbiedt die niet in het bestaan ​​van God geloven – glorie zij hem – en daarom: deze uitspraak geldt niet voor zowel christenen als joden?! Omdat zij tot de Mensen van het Boek behoren, zoals de Heilige Koran over hen zegt.

Dat betekent dat ze God aanbidden – glorie zij Hem, de Allerhoogste – en geloven dat er geen god is dan Hij en niets met Hem associëren.’ Ze voegde dit toe aan haar verklaring? Als een moslimvrouw met een christen of jood trouwt, en de niet-moslim-echtgenoot doet wat de moslim-echtgenoot doet? Door haar niet te dwingen haar religie te verlaten of door haar te beletten naar de moskee te gaan, gebeden te verrichten, de Koran te lezen en andere islamitische religieuze rituelen? Dit huwelijk wordt geldig en toegestaan ​​volgens de islamitische wet!”

Uitspraak over het huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke man, Dar Al-Iftaa

Na een golf van kritiek en intense woede van de meeste moslims in de hele Arabische wereld, niet alleen in Egypte. Het Egyptische Fatwa Huis, aangesloten bij Al-Azhar Al-Sharif, wilde graag reageren op deze uitspraken, aangezien deze

Wat is het oordeel over een moslimvrouw die trouwt met een christelijke man uit het Fatwa Huis?

Hij

Het absolute verbod dat geen debat of discussie accepteert omdat het deel uitmaakt van de identiteit van de islam.

De tekst van de verklaring naar aanleiding van deze verklaring luidde als volgt:

“Het is niet toegestaan ​​voor een moslimvrouw om met een niet-moslimman te trouwen. Deze wettelijke uitspraak is 'definitief' en maakt deel uit van de identiteit van de islam. De fundamentele reden voor deze kwestie is devotioneel, dat wil zeggen de onredelijkheid van de betekenis Als een van de redenen voor dit verbod daarna duidelijk wordt, is het een uitspraak, geen reden.’ Het basisprincipe van het huwelijk is dat het een goddelijk gebod en een heilig geheim is, door onze Heer, de Gezegende en Allerhoogste, beschreven als een plechtig verbond. En de Almachtige God zei: “En zij namen van u een plechtig verbond” (An-Nisa: 21).

Wat wordt hier bedoeld met de verklaring? Dat

De islam verbiedt het huwelijk van een moslimvrouw met een niet-moslimman

Of dit paar bijbels of polytheïstisch is, en in beide gevallen? Het is bij wet verboden, en de tekst van het verbod valt binnen de kwesties van aanbidding! Die gevolgd moet worden zonder er een reden voor te zoeken, en dit is iets dat bekend is bij de mensen van religie!

Zoals: de vijf verplichte plichten, hoe te bidden, rond de Kaaba te lopen en de Zwarte Steen te kussen, dit zijn allemaal zaken die een moslim volgt zonder dat hij om hun reden uit de dood wordt opgewekt, zelfs als er een reden voor dergelijke daden van aanbidding blijkt? ! Het is bedoeld om de wijsheid erachter te verduidelijken en niet om de reden te verduidelijken waarom het op moslims wordt toegepast.

Is het toegestaan ​​voor een moslimvrouw om met een niet-moslimman te trouwen?

Via de verklaring van het Egyptische Fatwa Huis; En de geaccepteerde religieuze uitspraken… het antwoord op een vraag

Is het toegestaan ​​voor een moslimvrouw om met een niet-moslimman te trouwen? Het is wettelijk niet toegestaan,

Hoewel deze kwestie tot de kwesties van toewijding behoort die geen oorzaak hebben in de religie van de Islam, zoals we eerder hebben uitgelegd. We ontdekken dat Sheikh Al-Islam Ibn Taymiyyah – moge God tevreden met hem zijn –:

“De moslims zijn het erover eens dat het niet toegestaan ​​is voor een ongelovige om met een moslimvrouw te trouwen, net zoals het niet toegestaan ​​is voor een ongelovige om van een moslim te erven,” zei hij. Dit is een van de belangrijkste fatwa’s (3/130). Dat wil zeggen dat zij geen debat accepteert in haar uitspraak. Ik ben klaar.

Wat is er bekend en waarover bestaat geen twijfel? De Heer der Glorie – gemanifesteerd in Zijn Majesteit – gebiedt niets. Behalve wat in iemands belang is, zoals vermeld in de uitspraak van de Almachtige:

{Zeg: “Aan Allah behoort het doorslaggevende bewijs. Als Hij het had gewild, had Hij jullie allemaal kunnen leiden” (Al-An'am: 149).

{Alleen hij weet een vriendelijke expert te creëren}. (Al-Mulk: 14).

Uitspraak over een moslimvrouw die met een christelijke man trouwt

De Koran verbiedt het huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke man

Een van de redenen waarom de hoogleraar doctrine en filosofie aan de Al-Azhar Universiteit haar mening uitte? Betreffende het huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke man: Hij

Geen expliciete tekst

Om het huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke man te verbieden volgens de Heilige Koran,

Hoewel het? De geleerden hebben bevestigd dat wat wordt bedoeld met de koranverzen die het huwelijk van een moslimvrouw met polytheïsten en ongelovigen verbieden? Het is het verbod voor een moslimvrouw om met een niet-moslimman te trouwen, en deze uitspraak is van toepassing op christenen, joden en niet-bijbelse mannen.

En trouw niet met polytheïsten totdat ze geloven, en een gelovige slavin is beter dan een vrouwelijke polytheïst, ook al bevalt ze je. En trouw niet met polytheïsten totdat ze geloven, en een gelovige dienaar Wie is beter dan een polytheïst? Zelfs als je zoals zij. Zij worden naar de hel geroepen. En God nodigt met Zijn toestemming uit naar het Paradijs en vergeving en maakt Zijn tekenen duidelijk aan de mensen zodat zij mogen. Weet je nog?

. (Al-Baqarah: 221).

(O jullie die geloofd hebben, als gelovige vrouwen naar jullie toe komen als immigranten, stel ze dan op de proef. God kent hun geloof het beste. Als je ze vermoordt als gelovige vrouwen, geef ze dan niet terug aan de ongelovigen. Er is geen recht voor hen, en dat zal ook niet gebeuren. Ze maken ze wettig. Geef ze wat ze hebben uitgegeven, en er is geen schuld op jou. Dat je met ze mag trouwen als je ze hun loon hebt gegeven, en je niet aan de tanden van de ongelovigen houdt en vraagt ​​wat je hebt uitgegeven. En laat hen ondervraagd worden over wat ze hebben uitgegeven. Dit is het oordeel van God. Hij zal tussen jullie oordelen. En God is Alwetend, Alwijs.)

(Al-Mumtahina: 10).

Uitspraak over een moslimvrouw die met een christelijke man trouwtUitspraak over een moslimvrouw die met een christelijke man trouwt


De wijsheid achter het verbod op het huwelijk van een moslimvrouw met een niet-moslimman


Hoewel het verbod voor een moslimvrouw om met een niet-moslimman te trouwen een kwestie van toewijding is. De meningen van sommige geleerden zijn echter duidelijk geworden

De wijsheid achter het verbod op het huwelijk van een moslimvrouw met een niet-moslimman

Of hij nu een christen is of tot een andere monotheïstische religie behoort. Deze jurisprudentie heeft de wijsheid van deze uitspraak verduidelijkt, maar niet de reden ervan?! Omdat het verhelderen van wijsheid hier bedoeld is voor begrip, niet voor overtuiging

  • Islam is de religie van soevereiniteit en suprematie.

    Geen enkele andere religie is superieur daaraan, zoals onze Edele Boodschapper – moge God hem zegenen en vrede schenken – zei in de authentieke Profetische hadith:


“De islam is superieur en onovertroffen.”

  • De islamitische religie is de laatste religie van de hele islam, en wanneer is die religie ontstaan?

    Hij kopieerde alle religies vóór hem; Het is de religie van de waarheid en andere religies zijn vals. Omdat de Almachtige God zegt:

(Hij is het die Zijn boodschapper heeft gestuurd met leiding en de religie van de waarheid, om deze te laten zegevieren over alle andere religies, ook al haten de polytheïsten het) (At-Tawbah: 33).

  • Het is bekend dat de man heerschappij heeft over de vrouw.

    Het is wettelijk niet toegestaan! Dat een niet-moslim soevereiniteit heeft over een moslimvrouw, of hij nu van het Boek is of anderszins, zoals vermeld in de Heilige Koran.. in de uitspraak van de Almachtige:

(…En God zal geen weg maken voor de ongelovigen over de gelovigen) (An-Nisa: 141).

  • Misschien is de suprematie van de man over de vrouw, “de man over de vrouw”, daar een reden voor?

    De vrouw dwingen haar religie te verlaten en de zijne te volgen

    Het is een van de grootste zonden in de Islam, zoals de Heer der Glorie ons vertelde, van boven de zeven hemelen, in Zijn Machtige Boek, in Zijn Almachtige, zeggende:

(En noch de Joden, noch de Christenen zullen tevreden met je zijn totdat je hun religie volgt. Zeg: “Inderdaad, de leiding van Allah is de juiste leiding. En als je hun verlangens volgt na wat naar je toe is gekomen, weet dan dat je noch beschermer noch helper in God.

(Al-Baqarah: 120).

  • De suprematie van de niet-moslim-echtgenoot over zijn moslimvrouw;

    Je kunt ervoor zorgen dat de kinderen de religie van hun vader volgen,

    Dit is een grote zonde om de nieuwe nakomelingen andere religies te laten volgen, weg van het zegel van alle religies, namelijk de religie van de waarheid.

  • Moslimvrouwen geloven in Jezus Christus, “Isa bin Maryam” – vrede zij met hen -,

    Die opriep tot de christelijke religie. Hoewel de christelijke echtgenoot niet in de profeet Mohammed gelooft, moge God hem zegenen en hem vrede schenken. Hoe kan een moslimvrouw trouwen met een man die niet in zijn Profeet gelooft en niet in hem gelooft?!

Uitspraak over een moslimvrouw die met een christelijke man trouwtUitspraak over een moslimvrouw die met een christelijke man trouwt

Uitspraak over een moslimvrouw die met een christelijke man trouwt

De geestelijke zei dat de uitspraak over het huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke man een van de religieuze uitspraken is die bij iedereen bekend is, zelfs bij gewone moslims, omdat het een integraal onderdeel is van de identiteit van de islamitische religie, en daarom; De

De uitspraak over een moslimvrouw die met een christelijke man trouwt

En let op deze bepaling;

Ze is een overspeler en de straf voor overspel in de Islam is op haar van toepassing.

Wat betreft

Als zij deze uitspraak niet kent,

Ze trouwde met een christen terwijl ze moslim was. De

Haar contract zou ongeldig zijn

,

Je moet het onmiddellijk verlaten,

In het geval dat er gemeenschap plaatsvindt tussen haar en deze niet-moslim echtgenoot nadat zij kennis heeft genomen van deze uitspraak; Ze zal een overspelige vrouw zijn.

Is het volgens de sjiieten toegestaan ​​voor een moslimvrouw om met een christelijke man te trouwen?

Hoewel de Rafidieten veel ideeën hebben die totaal verschillend zijn van de soennieten en in tegenspraak zijn met de principes van de islamitische wet, inclusief het feit dat zij de metgezellen van de Boodschapper van God – moge God tevreden met hen allemaal zijn – als ongelovigen beschouwen. Echter het antwoord op de vraag

Is het volgens de sjiieten toegestaan ​​voor een moslimvrouw om met een christelijke man te trouwen?

Het kwam overeen met waar de soennieten het over eens waren, namelijk

Het verbieden van het huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke of niet-moslimman.

Is het voor een moslim toegestaan ​​om met een christelijke vrouw te trouwen?

Net zoals de Schepper – Glorie zij Hem de Allerhoogste – een moslimvrouw verbood om met een niet-moslimman te trouwen… Want God – Glorie zij Hem, geopenbaard in Zijn glorie – heeft

Het is toegestaan ​​voor een moslim om met een christen te trouwen,

Hoewel de uitspraak in beide zaken verschillend is. Het antwoord hierop is echter hetzelfde?!

Deze uitspraak is een van de zaken van aanbidding.

Wat geen reden heeft, ook al heeft het een onredelijke betekenis.

God heeft het echter wettelijk toegestaan ​​gemaakt vanwege een bepaalde wijsheid, die wel of niet voor de dienaren kan verschijnen, maar zelfs als het lijkt! Het is wijsheid en geen oorzaak, zoals we het verschil eerder hebben uitgelegd, en het belangrijkste dat moet worden verduidelijkt is dat

Volgens de islamitische wet is het huwelijk van een moslim met een christen toegestaan.

Deze uitspraak geldt voor het jodendom, omdat zij beiden een hemelse religie aanhangen. Wat betreft polytheïsten of degenen die een niet-hemelse religie volgen; Het is voor een moslim verboden om met haar te trouwen, en zulke uitspraken? De Heer – de Almachtige – heeft het van boven de zeven hemelen uitgevoerd, en Hem zal niet gevraagd worden wat Hij doet, zoals vermeld staat in Zijn Almachtige uitspraak:

(Er wordt hem niet gevraagd wat hij doet, maar zij wel.) (Al-Anbiya: 23).

(Zeg: “Inderdaad, ik heb duidelijk bewijs van mijn Heer en jij hebt het ontkend. Ik heb niets waarmee jij overhaast bent. Het oordeel behoort alleen aan Allah toe. Hij spreekt de waarheid en Hij is de beste rechter. ” N).

(Al-An'am: 57).

“En het is niet aan een gelovige man of een gelovige vrouw om, wanneer God en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, enige keuze te hebben over hun zaak. En wie God en Zijn Boodschapper ongehoorzaam is, is inderdaad afgedwaald. Het is duidelijk dat hij is afgedwaald. Het is duidelijk dat hij op een dwaalspoor is geraakt.”

(Al-Ahzab: 36).

  • Imam Malik – moge God genade met hem hebben – zegt:

    Hoewel het voor een moslim toegestaan ​​is om met een christelijke vrouw te trouwen, of ze nu christelijk of joods is! Vanwege het publieke belang dat daaruit voortkomt, en de versoepeling van de regelgeving voor de bedienden. Het is echter in de sharia bekend dat “

    “Onafhankelijk, verwerpelijk.”

Huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke vrouwHuwelijk van een moslimvrouw met een christelijke vrouw

De wijsheid achter het toestaan ​​dat een moslim met een christen trouwt

kan worden afgeleid

De wijsheid achter het toestaan ​​dat een moslim met een christen trouwt:

door? Dezelfde wijsheid die een moslimvrouw verbood om met een niet-moslimman te trouwen. Dit is een aanvulling op enkele andere zaken die voor de hele schepping de omvang van de wijsheid van de Schepper verduidelijken – glorie zij Hem, de Allerhoogste – waarover geen twijfel bestaat.

  • De voogdij van mannen over vrouwen in de islam.

    Dat betekent de suprematie van de islamitische religie over andere religies, of ze nu christelijk of joods zijn.

  • De nakomelingen van het echtpaar volgen de religie van hun vader,

    Dit betekent dat de kinderen van een moslim die met een christelijke vrouw trouwde, moslims zijn.

  • Wanneer een moslim met een christelijke vrouw trouwt, gelooft hij in haar profeet.

    Jezus Christus “Jezus, zoon van Maria” – vrede zij met hen – en zijn geloof is niet compleet? Behalve door geloof in alle boodschappers en profeten, in tegenstelling tot de joden en christenen die niet geloven in het Zegel der Boodschappers en de Meester van de hele schepping, “onze Meester Mohammed” – moge God hem zegenen en hem vrede schenken.

(De Boodschapper geloofde in wat aan hem werd geopenbaard door zijn Heer, en de gelovigen zijn allen die geloven in God en Zijn engelen en Zijn boeken en Zijn boodschappers. We maken geen onderscheid tussen Zijn boodschappers.)

(Al-Baqarah: 285).

  • Een moslimman dwingt zijn vrouw niet om haar religie te verlaten.

    In plaats daarvan zou hij haar met wijsheid moeten adviseren en haar uitleg moeten geven? Dat de islam de religie van de waarheid is; Als ze weigert, zal hij haar niet dwingen, zoals vermeld in de uitspraak van de Almachtige:

(Er is geen dwang in religie. Juistheid is duidelijk onderscheiden van dwaling…).

(Al-Baqarah: 256).

(En als jouw Heer het had gewild, zou iedereen op aarde hebben geloofd, allemaal samen. Dwing jij de mensen dus niet totdat zij gelovigen worden? En geen ziel kan geloven behalve met toestemming. Allah, en Hij plaatst een gruwel op hen. die niet redeneren.)

. (Yunus: 99, 100).

  • Het is een stille uitnodiging aan de Mensen van het Boek;

    Zodat ze de grootsheid van de islamitische religie leren kennen, die hen vrijstelt van enkele van de regels die van toepassing zijn op ongelovigen en polytheïsten, zoals: het trouwen met hun vrouwen, het eten van hun offers en andere toegestane sociale relaties tussen moslims en de mensen van de wereld. Boek.

  • Het eren van de boodschappers die de hemelse religies brachten, of het nu het christendom of het jodendom is, en alle moslims geloven erin.

  • Het waarderen van de oorsprong van religies, namelijk het monotheïsme,

    Die de Mensen van het Boek volgen.

  • Het geeft de niet-moslimvrouw de kans om…

    Het verschil kennen tussen de positie van moslims ten opzichte van de profeten van andere religies, en hun positie ten opzichte van de profeet Mohammed – moge God hem zegenen en hem vrede schenken.

Huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke vrouwHuwelijk van een moslimvrouw met een christelijke vrouw

Uitspraak over een moslim die in de kerk met een christelijke vrouw trouwt

De eerste uitspraak die het huwelijk van een moslim met een christelijke vrouw toestond, was dat de soevereiniteit aan de moslimechtgenoot zou toebehoren? Daarom wordt het huwelijkscontract uitgevoerd volgens de islamitische wet, en niet volgens de christelijke religie. Wat betekent dat

De uitspraak over een moslim die in de kerk met een christelijke vrouw trouwt, is dat verboden door de sharia en niet toegestaan?!

Omdat het in dit geval in strijd is met de voorwaarden van het geldige contract; Door een andere religie te volgen die in overtuigingen verschilt van de islamitische wet op het moment van het contract. Wat betekent dat dit contract ongeldig en ongeldig is.

Ten slotte; We hopen dat de religieuze informatie in dit rapport gaat over de uitspraak over het huwelijk van een moslimvrouw met een christelijke man, en de omvang van de geldigheid ervan. Voldoende om alle zaken rondom dit onderwerp, die in de voorgaande periode aan de orde zijn gekomen, op te helderen.