Een van de belangrijke wettelijke uitspraken die moslims moeten weten, is de uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma'rif, dat velen van hen lezen. Vooral van jonge leeftijdsgroepen, zoals jonge mensen die een grote nieuwsgierigheid hebben naar alles wat mysterieus is, zoals dit boek, waarin de geleerden zonder enige onenigheid een duidelijke en gezamenlijke uitspraak deden.

Vanwege de inhoud van dit boek en de onderwerpen die het bevat, zoals informatie met betrekking tot zwarte magie en dergelijke, zaken die betrekking hebben op de djinn, en veel zaken die verband houden met deze verborgen wereld.

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref

Er zijn enkele jurisprudentiële kwesties waarover onder wetenschappers onenigheid bestaat. Daarom vinden we meer dan één mening over dit onderwerp. Terwijl er andere kwesties zijn die niet controversieel zijn, zoals deze kwestie

De uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref,

en hij

verbod,

Het is voor geen enkele moslimman of -vrouw toegestaan ​​om dit boek te lezen, en de reden daarvoor zijn de onderwerpen van dit boek, die veel zaken bevatten die verband houden met zwarte magie, gerelateerd aan de djinn en deze wereld waar een persoon uit de buurt moet blijven en probeer geen contact op te nemen.

Terwijl dit boek de deur opent voor de lezer om meer te leren over de wereld van de djinn en de zaken die daarop betrekking hebben, zoals magie, tovenarij en astrologie, die allemaal verboden zijn door de islamitische wet.

Daarom behoren alle onderwerpen van het boek Shams Al-Ma'aref tot de verboden onderwerpen, die voor geen enkele moslim zijn toegestaan ​​om te lezen, verkopen of kopen, en wie dat ook doet, is een zondaar en is ongehoorzaam aan wat God en Zijn Boodschapper hebben gedaan. hebben geboden. Omdat kwesties van magie tot de oorzaken behoren van ongeloof en polytheïsme in God – God verhoede het -.

Daarom ontdekken we dat dit boek in veel Arabische en islamitische landen verboden en verboden was en in deze periode in de hele wereld zeldzaam werd.

Leer meer over: magie en de soorten ervan.

De uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref uit de Koran en de Sunnah

Religieuze geleerden baseerden hun oordeel op het feit dat het lezen van het boek Shams al-Ma’arif verboden is voor alle moslims, naar analogie met de koranverzen en de nobele profetische hadiths die magie, astrologie en dergelijke zaken verbieden. Daarom is het naar analogie erkend

De uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref uit de Koran en de Sunnah.

Omdat zijn uitspraak gelijk is aan de uitspraak van iemand die magie gebruikt of zijn toevlucht neemt tot een waarzegger of een charlatan en dergelijke slinkse methoden op zoek naar het onzichtbare of schade toebrengen aan anderen, wat uiteindelijk allemaal een directe reden kan zijn om te vertrekken van de religie en voor een persoon om een ​​ongelovige te zijn volgens de tekst van de verzen en hadiths.

(En zij volgden wat de duivels reciteerden tijdens de regering van Salomo. En Salomo geloofde niet, maar de duivels geloofden niet. Ze leerden de mensen magie en wat werd geopenbaard aan de twee engelen in Babylon, Har. En Tu en Marut leerden niet iedereen totdat ze hadden gezegd: “Wij zijn slechts een test, dus geloof niet.”

Dus leren ze van hen waardoor ze scheiding veroorzaken tussen een man en zijn vrouw, en ze doen er niemand kwaad mee behalve met Gods toestemming, en ze leren wat hen schaadt. En het zal hen niet ten goede komen. En ze weten dat degene die het koopt zal geen aandeel hebben in het Hiernamaals. En het kwaad is waarvoor zij hun ziel verkochten, als zij het maar wisten. (Al-Baqarah: 102).

(En toen Wij tegen de engelen zeiden: “Knielen voor Adam”, wierpen zij zich neer, behalve Iblis. Hij was van de djinn, dus hij was ongehoorzaam aan het gebod van zijn Heer. Dan zullen jullie hem en zijn nakomelingen als bewakers van Weg nemen. van mij, en zij zijn jouw vijanden. Wat een slechte vervanging voor de overtreders.

(Al-Kahf: 50).

(Zij zeiden: “O Mozes, jij gooit of wij zijn de eersten die gooien.” Hij zei: “Integendeel, zij gooiden.” Toen, zie, hun touwen en hun staven verschenen aan hem door hun magie. Omdat het zo is “Daarom voelde Mozes angst in zichzelf. Wij zeiden: “Wees niet bang, want jij bent de Allerhoogste.”

En gooi wat je in je rechterhand hebt, en je zult vangen wat ze hebben gedaan. Ze hebben alleen het complot van een tovenaar bedacht, en de tovenaar zal nergens slagen waar hij ook gaat.)

(Taha: 69:65).

Op gezag van Imran bin Al-Husayn – moge God tevreden met hem zijn – op gezag van de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken -:

“Hij is niet een van ons die vliegt, of voor hem vliegt, of voor hem speculeert of speculeert, of magie of magie voor hem

Wie een knoop doorhakt, of zegt dat hij een knoop heeft doorgehakt, en wie naar een waarzegger gaat en gelooft wat hij zegt, heeft niet geloofd in wat aan Mohammed werd geopenbaard – moge God hem zegenen en hem vrede schenken.

Op gezag van Abdullah bin Al-Abbas – moge God tevreden zijn met hen beiden – op gezag van de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken -:

“Wie een tak van de sterren citeert, heeft een tak van magie geleend.”

Op gezag van enkele vrouwen van de Profeet (moge God tevreden zijn met hen allen) zei de Boodschapper van God (moge God hem zegenen en vrede schenken):

“Wie naar een waarzegster gaat en hem iets vraagt, zijn gebed zal veertig dagen lang niet worden aanvaard.”

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’arefUitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref

Informatie over het boek Shams Al-Ma'rif

De islamitische religie is een van de religies die de geest van de islam aanspreekt. Daarom zijn er veel religieuze kwesties en sharia-uitspraken die een logische verklaring hebben, zelfs als de sharia-uitspraak zowel in de Heilige Koran als in de Sunnah van de Edele Profeet wordt genoemd, maar er moet opheldering worden gebracht. Het doel van het identificeren van de reden voor een verbod of toelaatbaarheid in een juridische kwestie is om de wijsheid erachter te kennen, niet om erover te praten of er een mening over te geven.

Dus het doel van deze paragraaf wordt gepresenteerd

Informatie over het boek Shams al-Ma'rif,

Het is bedoeld om de reden te achterhalen waarom alle religieuze geleerden het lezen, kopen of verkopen van dit boek verbieden. In feite heeft de zaak het punt bereikt dat hij volledig is gewaarschuwd tegen alle islamitische landen, zelfs op internet.

  • De auteur van dit boek is “Ahmed bin Ali Al-Buni”, die stierf in 622 AH.

  • De eerste editie van dit boek werd in 1985 na Christus in Beiroet gedrukt.

  • Het heeft een andere naam, namelijk: “De Grote Zon van Kennis, en de Latif van Kennis.”

  • Het is één deel bestaande uit vier delen, ongeveer 577 pagina's lang.

  • Een van de belangrijkste onderwerpen: zwarte magie, namen van de djinn en hoe deze te bereiden.

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma'rif Ibn Baz

Verschilde niet

De uitspraak over het lezen van het boek Shams Al-Ma’aref Ibn Baz – moge God hem genadig zijn –

Uit de rest van de meningen van geleerden, en dat is dat

Het is voor alle moslims verboden om het boek Shams al-Ma'rif te lezen.

In feite heeft de Sheikh – moge God hem genadig zijn – aan deze mening toegevoegd door te zeggen dat hij verbood dit boek en andere boeken over magie en astrologie te lezen aan de zoeker naar kennis of ter wille van studie. Omdat dergelijke boeken oproepen tot ongeloof, het verlaten van de religie en het polytheïsme van God, en degenen die dergelijke boeken bezitten, moeten ze vernietigen.

Sheikh Ibn Baz (moge God hem genadig zijn) zei:

“Moslims moeten op hun hoede zijn voor boeken over magie en astrologie, en wie ze vindt, moet ze vernietigen, omdat ze de moslim schade berokkenen en hem naar polytheïsme leiden…

Het is niet toegestaan ​​voor de zoeker naar kennis of iemand anders om het te lezen of te leren wat erin staat… omdat het leidt tot ongeloof in God, dus is het noodzakelijk om het te vernietigen waar het zich ook bevindt.” Ik ben klaar”. Fatwa Noor ‘ala al-Darb” (1/194).

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’arefUitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’arefUitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref

Zie ook: Wat is de regelgeving over het leren lezen van handpalmen en kopjes lezen in de islam?

De uitspraak over iemand die het boek Shams al-Ma’aref leest

Het is voor geleerden verboden om het boek Shams al-Ma'rif te lezen, en daarom is dat ook zo

De uitspraak over iemand die het boek Shams al-Ma’aref leest,

Het is niet beperkt tot het feit dat hij een zondaar is of slechts ongehoorzaam is aan wat God en Zijn Boodschapper hebben bevolen, en dat hij voor deze daad in het hiernamaals zal worden beloond. Integendeel, zijn oordeel over deze kwestie verschilt afhankelijk van zijn overtuiging die hem ertoe bracht dit boek te lezen.


  • Wees een ongelovige:


    In het geval dat hij opzettelijk het boek Shams al-Ma'aref leest nadat hij de wettelijke uitspraak over het lezen van dit boek heeft vernomen en gelooft wat erin staat en probeert zwarte magie uit te voeren en de djinn en dergelijke voor te bereiden, dan is deze uitspraak wat er werd gezegd. in de Heilige Koran en de Soennah van de Edele Profeet.

(En zij volgden wat de duivels reciteerden tijdens het bewind van Salomo. En Salomo geloofde niet, maar de duivels geloofden niet. Ze leerden de mensen magie en wat werd geopenbaard aan de twee engelen in Babylon, Har. Tut en Marut.

Ze onderwezen niemand totdat ze hadden gezegd: “Wij zijn slechts een test, dus geloof niet.”

…). (Al-Baqarah: 102).

Op gezag van Imran bin Al-Husayn – moge God tevreden met hem zijn – op gezag van de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken -:

“Hij die vliegt, of die voor hem vliegt, of die profeteert of die voor hem profeteert, of magie of magie voor hem, behoort niet tot ons. Wie een knoop legt of zegt dat hij een knoop heeft gelegd, en wie naar een waarzegger gaat en gelooft wat hij zei, heeft niet geloofd in wat aan Mohammed werd geopenbaard – moge God hem zegenen en hem vrede schenken.”

  • Zijn gebeden zullen veertig dagen lang niet worden aanvaard:

    Als een moslim dit boek leest uit nieuwsgierigheid en kennis erover en niet gelooft wat erin staat over magie en niet probeert te volgen wat er staat. In dit geval zullen de gebeden veertig dagen lang niet van hem worden aanvaard, zoals werd bewezen door de meest eervolle van de hele schepping, onze meester Mohammed – moge Gods gebeden op hem en zijn familie rusten.

Op gezag van enkele vrouwen van de Profeet (moge God tevreden zijn met hen allen) zei de Boodschapper van God (moge God hem zegenen en vrede schenken):

“Wie naar een waarzegster gaat en hem iets vraagt, zijn gebed zal veertig dagen lang niet worden aanvaard.”

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’arefUitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’arefUitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’arefUitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref

Verzoening voor iedereen die het boek Shams al-Ma'rif leest

Hoewel het beoefenen van magie en tovenarij kan leiden tot ongeloof en polytheïsme in God – God verhoede het – is dat wel waar het boek Shams Al-Ma’arif en soortgelijke boeken die bij wet verboden zijn toe leiden. Geleerden hebben echter gezegd dat de persoon die het reciteert niet met de dood wordt gestraft. In plaats daarvan laat hij het liggen totdat hij berouw toont. Als hij berouw toont, is dat beter voor hem, en de moslim moet bidden dat God hem oprecht berouw schenkt, wat hem zal helpen deze zonde op te geven en er niet meer naar terug te keren. Dat is

Verzoening voor iedereen die het boek Shams al-Ma'rif leest.

Hij

Berouw.

(En Hij is het die berouw van Zijn dienaren accepteert, en slechte daden vergeeft, en weet wat je doet.)

(Al-Shura: 25).

(Zeg: O Mijn dienaren die zichzelf hebben overtreden, wanhoop niet aan de genade van God. God vergeeft inderdaad alle zonden.

ۚ Hij is inderdaad de Vergevingsgezinde, de Barmhartige). (Al-Zumar: 53).

(Behalve degenen die berouw tonen en geloven en goede daden verrichten – degenen – Allah zal hun slechte daden in goede daden veranderen.)

En God is Vergevingsgezind, Barmhartig. En wie berouw toont en gerechtigheid doet, zal zich op zijn beurt tot God wenden. (Al-Shura: 71,70).

Op gezag van Muawiyah bin Abi Sufyan – moge God tevreden met hem zijn – op gezag van de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zei hij

“Migratie zal niet stoppen totdat de bekering stopt, en de bekering zal niet stoppen voordat de zon opkomt vanuit het westen.”

 Shams Al-Ma'rif-boek Shams Al-Ma'rif-boek

Uitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’arefUitspraak over het lezen van het boek Shams al-Ma’aref

Zie ook: Verzen uit de Koran over oprecht berouw.

Uitspraak over de vernietiging van het boek Shams al-Ma’aref

Er bestaat geen onenigheid onder de geleerden over de noodzaak om zich te ontdoen van boeken over magie, tovenarij, enz., die aanzetten tot ongehoorzaamheid aan God en Zijn boodschapper bij het volgen van tovenaars en djinn. Daarom zeiden sommigen van hen, zoals de Shafi’is, dat het noodzakelijk is om van magische boeken af ​​te komen, hetzij door ze te verbranden, te scheuren of op een andere manier te verwijderen. Dat is

De uitspraak over de vernietiging van het boek Shams al-Ma’aref is verplicht en onvermijdelijk voor elke moslim die dit boek bezit.

Dit is wat werd vermeld in een van de nobele hadiths van de Profeet.

Op gezag van Jaber bin Abdullah – moge God tevreden met hem zijn – zei hij:

“Omar Ibn Al-Khattab kwam naar de Profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, met een brief die hij had gekregen van enkele mensen van het Boek. Hij las deze voor aan de Profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn. Hij werd boos en zei: 'Maak je het belachelijk, O Ibn Al-Khattab? Bij Degene in wiens hand mijn ziel is, ik heb het naar je toe gebracht, wit en puur.'

Vraag ze nergens over, anders vertellen ze je de waarheid en jij ontkent het, of onwaarheid en jij gelooft het. Bij Degene in Wiens hand mijn ziel is, als Mozes nog had geleefd, zou hij geen andere keuze hebben gehad dan mij te volgen . Goede hadith.

Shams Al-Ma'rif-boekShams Al-Ma'rif-boek

De uitspraak over het lezen van magische boeken in de islam

De uitspraak over het verbod op het lezen van het boek Shams al-Ma'rif geldt niet alleen voor dit boek. In plaats daarvan omvat deze uitspraak alle boeken die onderwerpen bevatten die verband houden met magie, tovenarij, astrologie of gerelateerd aan de voorbereiding van djinn, enzovoort. Dus de

De uitspraak over het lezen van magische boeken in de islam is verboden.

Het is helemaal niet toegestaan ​​om dergelijke boeken te lezen, behalve in sommige gevallen, wat sommige, maar niet alle, geleerden hebben toegestaan, en zij zeiden: De situatie waarin het lezen van dergelijke boeken toegestaan ​​kan zijn, is de wens om schade van iemand weg te nemen. en dit kan alleen worden bereikt door een specifiek boek te lezen. Er zijn echter enkele geleerden die dit onder alle omstandigheden hebben verboden, onder leiding van de vier imams en Sheikh Ibn Baz – moge God hem genadig zijn.

Zie ook: Uitspraak over het vernietigen van boeken over magie en astrologie.

Ten slotte; Een persoon moet weten dat het verbod op het lezen van het boek Shams al-Ma'rif of boeken die magie bevatten en zaken die verband houden met de djinn in zijn persoonlijk belang is, en niet alleen omdat het een ongehoorzaamheid is aan wat de Heer – de Almachtige – en Zijn Edele Boodschapper – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – heeft geboden, omdat onderzoek naar… Dergelijke zaken een persoon grote schade kunnen berokkenen, die niemand misschien niet kan genezen als hij de wereld van de djinn binnengaat, die niemand kent behalve hun Schepper, de Heer der Glorie – geopenbaard in Zijn Majesteit -.