De vrouw is de pijler van het gezin en het fundament waarop het staat. Ze speelt vele rollen in dit leven. Ze is de moeder, zus, echtgenote en vriendin. De ware islamitische religie heeft de status van vrouwen vergroot en hun waarde verhoogd. , en eerde hen met vele privileges die in geen enkele andere religie voorkomen.

Eén van de vormen van respect van de islam voor vrouwen is dat het hen opdraagt ​​om het behoud en behoud van hun waardigheid te garanderen, en hen beschermt tegen de verraderlijke ogen van mensen en de harde tongen die obscene woorden uiten, evenals gewelddadige handen. hen te bedekken met de sluier, zich te onthouden van het tentoonspreiden van hun versiering en te voorkomen dat zij zich met buitenlandse mannen vermengen vanwege de verleiding die dat met zich meebrengt.

De gekozen profeet, onze meester Mohammed, moge God hem zegenen en vrede schenken, zei: (

Niemand van jullie mag zijn vrouw als een slaaf slaan en daarna gemeenschap met haar hebben

In ons volgende artikel zullen we u een groep van de beste smeekbeden voor de vrouw presenteren.

Een gebed voor de echtgenoot om gelukkig te zijn

Oh God, ik heb je het hart en zijn gezichtsvermogen van mijn man toevertrouwd, O jij bij wie deposito's niet verloren gaan, bewaar ze dus voor mij op dezelfde manier waarop je je rechtvaardige dienaren beschermt, O God, maak me blij met hem en maak me gelukkig met zijn nabijheid in deze wereld en in het hiernamaals.

O God, laat mij het hart van mijn vrouw liefhebben en mij verfraaien in haar ogen, en maak ons ​​tot rechtgeleide en rechtvaardige dienaren van U. O God, breng mij en mijn vrouw in goede gezondheid bij elkaar, verzoen onze harten, schenk ons ​​tevredenheid en gemoedsrust, en houd zorgen, luiheid en verdriet van ons weg. Van al het kwaad, o God, open de borst van mijn vrouw voor geloof

O Heer, maak mijn man aan mij onderworpen en maak zijn hart teder voor mij en mijn kinderen. O God, leg in zijn hart plaatsen van barmhartigheid en vertrouwdheid. Ik vraag U ook, o God, om mij te verfraaien in Zijn ogen, mij van Hem te laten houden, en van mij te houden in Hem.

Het gebed van de man voor de vrouw is geschreven

Er zijn veel echtparen die worden blootgesteld aan een aantal droevige situaties en gebeurtenissen in hun leven die hen leed, pijn en hevige angst bezorgen. een van de beste manieren om van deze slechte situatie af te komen.

Dicht bij God zijn is een goede reden om zorgen en angst te verlichten, en beide echtgenoten moeten voor elkaar bidden met alle goedheid, gerechtigheid, succes en bescherming in deze wereld en het hiernamaals.

Smeekbeden die een man tegen zijn vrouw zegt

:

Een gebed voor de vrouw

Oh God, zegen mijn vrouw voor mij en creëer genegenheid en barmhartigheid tussen ons. Oh God, maak haar de meest geliefde van uw creatie voor mij en leid haar naar datgene waar u van houdt en waar u tevreden mee bent. Oh God, maak me blij met haar nabijheid en verzamel ons in het hoogste paradijs met de profeten en de rechtvaardigen.

Oh God, maak haar hart vol van Uw liefde, verlicht haar zaken en houd het boze oog en de afgunst van haar weg. Oh God, bescherm haar met Uw ogen die nooit slapen. Oh God, verzoen de ziel tussen ons en verwijder de duivel uit ons midden. O God, dit huis is gebouwd op uw gehoorzaamheid, bescherm het dus tegen alle kwaad.

O Heer, U weet dat ik van haar hield in U, dus maak haar mijn geschenk in deze wereld, O Heer der werelden. O Heer, U weet dat ik haar voor U heb bewaard, dus maak haar een geschenk voor mij in het hiernamaals , O Heer, o Verdraagzaam.

O Heer, U weet dat ik mijn ogen heb gesloten voor de vrouwen van de wereld om mijn liefde voor haar te behouden. O Heer, U weet dat mijn hart nog nooit voor iemand anders heeft geklopt, dus beroof mij niet van haar, O Alwetend, o Alwijs.

O Heer, U weet dat ik van haar houd, dus maak haar mijn thuis, genegenheid en genade, O Meest Barmhartige, O Meest Barmhartige.

Schriftelijke smeekbeden voor de vrouw

Dat

Bidden voor de vrouw

Het beste wat een man haar kan bieden, omdat het een uitdrukking is van de liefde en mooie gevoelens die hij in zich draagt ​​voor zijn vrouw, en er zijn veel smeekbeden die een man tegen zijn vrouw kan zeggen. Bidden is een geweldige daad. van aanbidding, en het zorgt ervoor dat iemand zich op zijn gemak, vredig, gerustgesteld en kalm voelt. Het verlicht ook zorgen en verdriet. Over een persoon en brengt levensonderhoud.

O God, ik vraag U om mijn vrouw gehoorzaam aan mij te maken, om haar te laten vasthouden aan mijn relatie, om van haar een helper voor mij te maken in het gehoorzamen van U, om mij een helper voor haar te maken in het gehoorzamen van U, en om van haar een goede vrouw te maken. vrouw voor mij.

O God, breng mij en mijn vrouw samen in goedheid, en verzoen onze harten, en schenk ons ​​tevredenheid en gemoedsrust, en houd zorgen, luiheid en verdriet van ons weg. O God, maak mij een vader en broer voor haar. en maak van haar een vrouw, moeder, zuster en troost van alle kwaad. O God, open haar borst voor geloof.

Oh God, leid mijn vrouw naar het geloof en maak haar daarin standvastig. Oh God, maak haar een van uw rechtschapen dienaren die toegewijd zijn om u te gehoorzamen en de Sunnah van uw profeet Mohammed te volgen, moge God hem zegenen en hem vrede schenken.

O God, zegen ons nageslacht voor ons zoals U Abraham zegende, vrede zij met hem, en schenk mijn vrouw geduld voor mij, en maak haar koelte en vrede voor mij, net zoals u vuur koelte en vrede maakte voor Abraham, vrede zij met hem. en verwijder Satan tussen ons.

Het gebed van de man voor zijn vrouwHet gebed van de man voor zijn vrouw

Het gebed van de man voor de vrouw is geschreven

Het huwelijk is een van de meest sublieme menselijke relaties, en het is een van de zegeningen van de Almachtige God over Zijn dienaren. Wanneer iemand trouwt, begint hij aan een nieuwe fase in zijn leven. Beide echtgenoten delen de verschillende zaken van het leven en delen verdriet en vreugde samen. Het wordt ook beschouwd als het begin van een gelukkig leven, zo de Almachtige God wil.

Om het geluk te laten voortbestaan, moeten de echtgenoten leven in gehoorzaamheid aan God en Zijn plezier, en al Zijn verboden vermijden en wegblijven van alle verboden dingen die de Almachtige God heeft verboden. Het huwelijk is de belangrijkste kern voor het vormen van een gezin, en hier jij bent.

Gebeden voor de vrouw om haar te beschermen:

O God, o tederheid, o manan, o levensonderhoud, o genereus

Ik vraag U met al uw namen om mijn vrouw voor mij te beschermen en haar kuisheid, gerechtigheid en vroomheid te schenken. O God, zegen haar tijd en levensonderhoud en schenk haar geduld, tevredenheid en gemoedsrust.

O God, schenk haar een rechtvaardig leven en het gezelschap van goede mensen

Oh God, houd slechte metgezellen uit haar buurt en bescherm haar tegen elk kwaad oog. Oh God, help haar U te gehoorzamen en U goed te aanbidden. Oh God, vermenigvuldig haar goede daden en negeer haar slechte daden, bescherm haar dus op dezelfde manier jij beschermt je rechtvaardige dienaren en beschermt haar tegen al het kwaad.

Oh God, ik vraag U om mijn vrouw te beschermen tegen verleidingen, zowel extern als intern

En om haar te voorzien van een wettige voorziening, en om van haar de beste vrouw voor mij te maken, en om van mij de beste echtgenoot voor haar te maken. O God, breng de zaken recht tussen mij en mijn vrouw, leid haar naar mij, leid mij naar haar en leid ons naar U.

Oh God, toon mijn deugden aan mijn vrouw

En laat mij haar deugden zien, verberg mijn fouten voor haar en verberg haar fouten voor mij. O God, maak mij geschikt voor mijn vrouw, maak haar geschikt voor mij, maak haar een van de goede vrouwen, vergroot haar liefde voor mij en verleng haar leven om U te gehoorzamen.

Het gebed van de man voor zijn vrouwHet gebed van de man voor zijn vrouw

Een gebed van geluk voor mijn geliefde vrouw

Geluk is het belangrijkste waar een stel naar op zoek is. Ze hopen allebei nog lang en gelukkig te leven, maar het leven is van nature niet zonder zorgen en verdriet, dus je kunt de volgende geluksgebeden herhalen:

Moge de Heer der Werelden al uw dagen geluk, vreugde, vrede en plezier maken. U kunt deze smeekbeden ook delen via sociale netwerksites, of ze via WhatsApp naar uw familie, familieleden, vrienden en andere dingen sturen om het voordeel te bereiken van allemaal.

Oh God, maak het hart van mijn vrouw blij totdat ze haar geluk bereikt in het hiernamaals. Oh God, ik zoek toevlucht bij U tegen haar verdriet, angst en een wereld zonder haar.

Oh God, maak mijn vrouw de gelukkigste ter wereld met zijn goedheid en het paradijs met zijn paradijs.

O God, maak het hart van mijn vrouw blij met alles wat ze verlangt en bescherm haar voor mij, want mijn geluk is haar geluk.

O God, ik heb u het hart van mijn vrouw toevertrouwd, zodat geen enkel kwaad haar kan raken en haar ogen geen verdriet mogen proeven, en haar de gelukkigste van uw creatie zal maken.

Oh God, bescherm mijn vrouw voor mij met uw ogen die niet slapen. Oh God, registreer geen verdriet, ziekte of zorgen voor haar, en maak haar, o Heer, de gelukkigste van Uw schepping en schenk haar het Paradijs.

Het gebed van de man voor de vrouw als ze bevalt

Oh God, ik bescherm wat zich in haar baarmoeder bevindt met uw perfecte woorden tegen elke duivel en zijn fluisteraar en tegen elk oog dat hem de schuld geeft. Oh God, ik vraag U om haar te beschermen en haar gezond te maken.

Het gebed van de man voor zijn vrouw op de trouwdag

Ik vraag u om de goedheid ervan en de goedheid waarmee u het hebt geschapen. Ik zoek toevlucht bij U tegen het kwaad ervan en het kwaad waarmee u het hebt geschapen

Het gebed van een vrouw voor haar man

Het gebed van de beste vrouwHet gebed van de beste vrouw

O Meest Vriendelijke, O Meest Vriendelijke, O Meest Vriendelijke, O Bezitter van de Glorieuze Troon, O Effectief wat Je wilt, vraag ik Je, O Jij Die de ogen van Musa's moeder las met haar zoon en die voor haar bewaarde, dat mijn ogen zouden blij zijn met de terugkeer van mijn man en hem op een prachtige manier aan mij teruggeven, zodat we U vaak kunnen prijzen en U er vaak aan kunnen herinneren dat U ooit de Ziener van ons was.

O Vriendelijk, O Vriendelijk, O Vriendelijk, ik vraag U, door Uw verborgen vriendelijkheid en door Uw licht dat de pilaren van Uw troon vult, om aan mij iemand te onderwerpen die sterker is dan ik en om van mij een woonplaats te maken voor mijn echtgenoot en hem een ​​thuis voor mij.

Oh God, die de wind naar Salomon buigt, die de walvis naar Yunus buigt, en die Gabriël naar Mohammed buigt, maak mijn man aan mij onderworpen en bescherm mij tegen zijn kwaad. Oh God, maak van mijn man mijn oogappel en maak mij zijn oogappel.

Oh God, geef mijn man op een prachtige manier aan mij terug. Oh God, ik vraag U in uw geliefde en voldoende naam om mij te volstaan ​​met al mijn zaken met mijn man, wat mijn geest verwart en mijn ogen wakker houdt. Oh God, verenigt u mijn hart met zijn hart zoals u de harten van uw dienaren verenigde. O God, maak het aan mij onderworpen zoals u de zee aan Mozes onderwierp.

Oh God, wend de vrouwen van het universum af van mijn man. Oh God, werp mijn liefde in het hart van mijn man zoals jij Aisha's liefde in het hart van de Profeet werpt, moge God hem zegenen en hem vrede schenken. Oh God, maak mij mooi in zijn ogen en maak van hem een ​​thuis voor mij en maak van mij een thuis voor hem en plaats genegenheid en barmhartigheid tussen ons. Je bent tot alles in staat.

O God, toon mijn deugden aan mijn man, toon zijn deugden aan mij, verberg mijn fouten voor hem en verberg zijn fouten voor mij.

Oh God, maak van mijn man een vriendelijke, genereuze minnaar die zachtaardig voor mij is.

De status van vrouwen in de islam

Voordat we het gebed voor een vrouw leren kennen, moeten we het hebben over de status van vrouwen. De islamitische religie kent vrouwen veel privileges toe die hen eren en hun status en status verhogen, en dit alles in ruil voor het doen van twee zeer belangrijke dingen: welke zijn:

  • Het eerste ding,

    Zij draagt ​​de verantwoordelijkheid om zichzelf voor te bereiden en te kwalificeren, zodat zij vanuit spiritueel, moreel en sensueel perspectief een thuis voor haar man kan zijn, zodat hij zijn toevlucht bij haar kan zoeken en een reden kan zijn om zijn problemen en zorgen waarmee hij wordt geconfronteerd te verlichten. in dit leven en zijn pijn verlichten, aangezien hem veel taken zijn toegewezen die niet aan de vrouw zijn toegewezen.

  • Het tweede ding,

    Het dragen van de risico's van zwangerschap, de lasten ervan en de ontberingen van de bevalling, evenals de verantwoordelijkheden van het moederschap, het opvoeden en opvoeden van kinderen, hen voorbereiden om verantwoordelijkheid te dragen en goede individuen te zijn in deze samenleving, die een belangrijke rol spelen in de vooruitgang ervan, bouw en welvaart.

Vrouwenrechten in de islam

Zoals eerder vermeld, zijn er een aantal privileges die de Islam aan vrouwen heeft verleend, namelijk:

Een gebed voor de vrouwEen gebed voor de vrouw

  • Hij verloste haar van de lasten, gevolgen en verantwoordelijkheden van het senior leiderschap, en liet al die last op de schouders van de man vallen. Het is echter voor een vrouw mogelijk om onmiddellijk hulp te zoeken als ze dat wil, en zonder zichzelf te belasten met wat ze wil. kan niet.

  • Hij stelde haar vrij van de kosten van het huwelijksleven, en liet de last van dat alles op de schouders van de man rusten, van de bruidsschat tot de bijzondere behoeften van de kinderen, en dit alles zonder het recht van de vrouw te schenden.

  • De islamitische religie verminderde ook haar last van het afleggen van getuigenissen voor de rechterlijke macht, omdat haar verantwoordelijkheid in dit opzicht gelijk werd aan de helft van die van een man.

  • Hij stelde haar vrij van de verplichting tot jihad, vechten en het voeren van oorlogen en veldslagen. Hierbij moet worden opgemerkt dat het haar is toegestaan ​​dit te doen als zij dat wil.

De belangrijkste rechten van vrouwen in de islam

Er worden door de islam veel rechten aan vrouwen toegekend, die als volgt kunnen worden vermeld:

  • Hij verleende haar het recht op gelijkheid met mannen met betrekking tot alle zaken die verband hielden met religieuze plichten en aanbidding, en hij stelde eer voor haar toen hij haar tot moeder maakte, en het Paradijs ligt onder de voeten van moeders.

  • Hij stelde haar gelijk aan mannen in de daden van aanbidding die hun werden opgelegd, en benadrukte dat alles wat aan mannen wordt opgelegd, aan haar wordt opgelegd zonder enige discriminatie, omdat de Heer der Werelden het koranverhandeling tot hen beiden richtte zonder enige discriminatie. met uitzondering van wie dan ook.

  • Hij verleende haar het recht op financiële aansprakelijkheid, wat betekent dat hij haar het recht gaf om te kopen en verkopen, en om contracten te sluiten en te documenteren, zonder inmenging van de man, ongeacht of deze man haar broer, vader, echtgenoot, zoon of de man was. leuk vinden.

  • De islam heeft haar dezelfde plichten opgelegd als mannen, behalve wat in strijd is met haar aard en vorming, zoals de jihad ter wille van God.

Zie ook:

Het gebed van de man voor de vrouw wordt verhoord