Gemoedsrust en rust behoren tot de belangrijkste vereisten van een persoon in dit leven, en hoewel dit moeilijk is om dit te laten gebeuren, omdat deze wereld de verblijfplaats van ellende is, terwijl het hiernamaals de verblijfplaats is van voorspoed en comfort, zoals de Geliefde Uitverkorene Eén – moge God hem zegenen en vrede schenken – vertelde ons dat het bereiken van geluk en volledig comfort de eerste vereiste blijft voor ieder mens, of hij nu rijk of arm is, oud of jong.

O God, ik strekte mijn hand naar u uit, en aangezien u des te groter mijn verlangen hebt,

Dus accepteer mijn berouw, heb medelijden met de zwakte van mijn kracht, vergeef mijn zonde, aanvaard mijn verontschuldiging en maak voor mij een deel van al het goede, en een pad naar al het goede, met uw genade, O Meest Barmhartige van de Barmhartige.

O God, ik vraag U om eeuwig geloof, en ik vraag U om nuttige kennis.

Ik vraag U om oprechte zekerheid, ik vraag U om een ​​waardevolle religie, ik vraag U om bescherming tegen elke aandoening, ik vraag U om volledig welzijn, ik vraag U om blijvend welzijn, ik vraag U om dankbaarheid voor de bron -zijn, en ik vraag U om rijk te zijn en mensen nodig te hebben.

O God, wie U koestert, zal niet vernederd worden, en wie zich door U laat leiden, zal niet afdwalen.

En wie jou in overvloed zoekt, zal niet kleiner worden, en wie sterk is door jou, zal niet zwak zijn, en wie zelfvoorzienend is in jou, zal niet arm zijn, en wie jouw hulp zoekt, zal niet teleurgesteld worden, en wie jouw hulp zoekt, zal niet teleurgesteld worden. laat u niet verslaan, en wie op u vertrouwt zal niet teleurgesteld worden, en wie u tot zijn toevluchtsoord maakt, zal niet verloren gaan, en wie zich aan u vasthoudt, zal naar het rechte pad worden geleid. O God, wees onze beschermer en helper, en wees onze beschermer en helper. onze helper en beschermer, want je hebt ons gezien.

Een kort gebed voor gemoedsrust

Een gebed voor geluk in het leven voor gemoedsrust

Velen van ons vinden dat de eerste manier om geluk in ons leven te bereiken het naleven van de verschillende daden van aanbidding is waardoor de dienaar zijn leven in deze wereld en het hiernamaals wint, en dit is natuurlijk waar.

Een van de aanbidding die een persoon regelmatig in zijn leven kan verrichten is de aanbidding van de smeekbede, waardoor het lot kan worden veranderd en gesloten deuren kunnen worden geopend. Daarom presenteert onze website in deze paragraaf enkele voorbeelden van gebeden voor geluk in een kort leven die we kan voortdurend en met urgentie herhalen.

  • O God, ik vraag U om alle goedheid, zowel nu als later.

    Wat ik ervan wist en wat ik niet wist, en ik zoek mijn toevlucht bij U tegen alle kwaad, zowel nu als later, wat ik ervan wist en wat ik niet wist.

  • O God, ik vraag u om het beste van wat uw dienaar en uw profeet u hebben gevraagd.

    Ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het kwaad waartegen Uw dienaar en Uw Profeet mijn toevlucht zochten.

  • O God, maak onze tongen gevuld met uw herinnering, en onze harten met uw angst.

    Onze geheimen liggen in gehoorzaamheid aan jou. Jij bent tot alles in staat. God is voldoende voor ons en Hij is de beste beslisser over zaken

  • O God, accepteer van ons en reinig onze harten van zonde en overtredingen

    O Heer der werelden.

Gebed voor gelukGebed voor geluk

Zie ook: De mooiste smeekbede die het hart troost

Een gebed voor geluk in het leven en om dingen gemakkelijker te maken

De dienaar hoeft zich niet te houden aan de formule van de smeekbede om geluk in het leven, omdat de relatie tussen de dienaar en zijn Heer de beste relatie is in het licht van de schepping, omdat de Schepper weet wat iemand wil en wat hij zegt. en de persoon wordt niet gedwongen zijn uitspraken met de Meest Barmhartige te formuleren of na te denken over wat hij zegt. Daarom zullen de smeekbeden die wij u zullen laten zien. Het is alleen een hulp voor u om te vergemakkelijken wat u wilt zeggen in het geval dat u kunnen het niet uiten.

  • O God, niets is gemakkelijk behalve wat U gemakkelijk hebt gemaakt.

    En je maakt verdriet, als je wilt, gemakkelijk.

  • O God, breng ons niet teleurgesteld terug,

    En geef ons het beste van wat Uw rechtvaardige dienaren is gegeven.

  • O God, inspireer ons om het goede te doen

    Hij maakt het ons gemakkelijk om elke vraag te beantwoorden.

  • O verlosser van verdriet, geef mij verlichting en een uitweg uit mijn zaken.

  • O Hoorder van elke klacht en Openbaarder van elke nood, ik roep U aan, o mijn God, als de smeekbede van iemand die er enorm door bedroefd en overweldigd is.

    Zijn kracht is verzwakt en zijn vindingrijkheid is afgenomen. Het is de smeekbede van de gekwelde persoon die alleen door jou kan onthullen wat hem is overkomen.

Gebed voor gelukGebed voor geluk

Een gebed voor geluk in het leven en het wegnemen van zorgen

De Almachtige God zei in Zijn Heilig Boek

(

En wie zich afkeert van Mijn gedachtenis zal een benauwd leven leiden, en Wij zullen hem blind verzamelen op de Dag der Opstanding.

),

Uit dit vers kunnen we afleiden dat de eerste stappen om zorgen en verdriet weg te nemen het dichter bij God komen en het plegen van alle daden van aanbidding die aan de natie van onze Meester Mohammed zijn opgelegd, ongeacht of deze nu verplicht of wenselijk zijn. Door deze te volgen, kan de dienaar bereiken wat hij verlangt in het verlichten van zijn zorgen en het verkrijgen van verlichting, of deze aanbidding nu gebed of vasten is, het geven van aalmoezen of zelfs smeekbeden om de ziel te troosten en angst weg te nemen.

O God, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen zorgen en verdriet.

Onvermogen en luiheid, lafheid en gierigheid, de last van schulden en de dominantie van mannen.

O God, ik ben uw dienaar, de zoon van uw dienaar, en de zoon van uw slavin, mijn spie ligt in uw hand.

Je oordeel gaat door in mij, je oordeel zit gewoon in mij, ik vraag je met elke naam die van jou is waarmee je jezelf hebt genoemd, of die je in je boek hebt onthuld, of die je hebt geleerd aan iemand van je creatie, of die je samen met jou hebt bewaard in de kennis van het ongeziene, om van de Koran de bron van mijn hart te maken, het licht van mijn borst, de verwijdering van mijn verdriet en het verdwijnen.

Ik vraag het u in uw grote naam en uw eeuwenoude autoriteit, en ik vraag u, o God, door uw kracht waarmee u Yunus in de buik van de walvis hebt bewaard.

En uw barmhartigheid, waarmee u Job na de aandoening hebt genezen, is dat het voor mij geen zorgen, verdriet, pijn of ziekte achterlaat, behalve dat het de problemen verlicht, en als ik verdrietig wakker word, raak me dan aan met vreugde, en als ik verdrietig slaap, maak me dan wakker met verlichting, en als ik in nood ben, laat me dan aan niemand anders over dan aan U, en dat U mij beschermt voor degenen die van mij houden en mij beschermen. Mijn geliefden, o God, dat doet U belast een ziel niet boven haar vermogen, belast mij dus niet met de angst van het leven die ik niet kan verdragen, en distantieer mij van de tegenslagen van deze wereld zoals U afstand nam tussen het Oosten en het Westen.

Een kort gebed dat het hart troost

Wanneer een dienaar zich bedroefd voelt en het gevoel heeft dat het niet goed met hem gaat in zijn leven, is het eerste pad dat hij neemt de richting van de Schepper, die tot hem bidt, tot hem bidt en om vergeving voor hem vraagt ​​voor de overtredingen of zonden die hij heeft begaan. gepleegd die de reden kan zijn achter deze ellende, en de mooiste smeekbede die het hart troost is kort, u kunt er meer over leren, het staat in deze paragraaf hieronder.

  • O God, wend ons niet af van de zee van Uw goedheid als verliezers of dwalers.

    En misleid ons niet, en vergeef ons tot de Dag des Oordeels, met uw genade, O Meest Barmhartige van de Genadevolle.

  • Er is geen god dan God, de Barmhartige, de Meest Genereus, er is geen god dan God, de Allerhoogste, de Grote,

    Er is geen god dan Allah, Heer van de zeven hemelen en Heer van de Grote Troon.

  • O God, ik vraag U om het Paradijs en welke woorden of daden het ook dichterbij brengen.

    Ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het Vuur en welke woorden of daden mij er ook dichter bij brengen, en ik vraag U om elke daad die u voor mij doet goed te maken.

  • O God, geef ons het goede in deze wereld en het goede in het Hiernamaals,

    Bescherm ons tegen de kwelling van het Vuur.

Er is geen god dan U, de Verdraagzame, de Grote, er is geen god dan U, Heer van de hemel, Heer van de aarde en Heer van de Edele Troon.

Er is geen god dan U, U alleen, zonder partner. Aan U behoort de heerschappij en aan U is er lof, en U bent tot alle dingen in staat.

O God, lof en dank zij U zoals past bij de majesteit van Uw gezicht en de grootheid van Uw macht. O God, alle lof zij U totdat U tevreden bent, alle lof zij U als U tevreden bent, en de lof zij U daarna U bent tevreden, O God, alle lof zij U overeenkomstig het getal van Uw schepping en de tevredenheid van Uzelf.

Het gewicht van uw troon en de inkt van uw woorden. O God, alle lof is voor u voor de Islam. O God, alle lof is voor u omdat u ons leidt. O God, alle lof en dank zij u voor alle zegeningen die u heeft. ons geschonken.

O God, ik vraag U om vergeving voor alle zonden en zonden, of ik er nu van wist of wat ik niet wist. O God, breng ons samen in Uw tuinen, tuinen van gelukzaligheid, en scheid ons, onze families en onze geliefden na de dood, O Heer der Werelden.

O God, zweer mij dat uw angst mij ervan zal weerhouden U ongehoorzaam te zijn, dat wat mij ervan zal weerhouden U ongehoorzaam te zijn, dat wat mij naar het Paradijs zal brengen, en zekerheid die de rampen van deze wereld voor ons gemakkelijker zal maken.

Een gebed van vreugdeEen gebed van vreugde

Een gebed voor geluk en vreugde in het leven

Vaak probeert een persoon naar vreugde en geluk te zoeken, en vaak vindt hij het niet of slechts tijdelijk, waardoor hij en hij hem dwingen tot de Almachtige God te bidden om hem vreugde en geluk te schenken, want ook al is de wereld is de verblijfplaats van ellende en het is moeilijk voor een mens om er troost in te vinden.

De islamitische religie en onze geliefde Boodschapper hebben ons echter geadviseerd om onder alle omstandigheden op het goede te hopen en tot God te bidden voor alles wat zijn hart verlangt, of het nu in deze wereld of in het hiernamaals is. We ontdekken dat de moeder van alle gelovigen, mevrouw Aisha bin Abi Bakr – moge God tevreden zijn met hen beiden – in haar hadith zegt over het vragen om alles in smeekbede:

(Laat een ieder van jullie zijn Heer om al zijn behoeften vragen, zelfs zo breed als zijn sandaal wanneer deze is afgesneden.)

Daarom moet men optimistisch zijn, op vreugde hopen en er in zijn smeekbeden om vragen aan de Almachtige God.

Heer, schenk ons ​​breedte van hart en uitstraling van geest,

Het is de kracht van de ziel die ons helpt te doen wat U liefhebt van Uw dienaren. Van het troosten van de zwakken, de gebrokenen, de behoeftigen, de angstigen en de verdrietigen, en maak dat tot de troost van mijn leven, de vreugde van mijn ziel, de bezigheid van mijn tijd en de appel van mijn oog.

Oh God, compenseer me met iets beters dan wat ik verloren heb

Schenk mij geluk totdat u tevreden over mij bent, en vervang mijn verdriet door wat beter is voor mezelf.

O God, compenseer ons voor alle pijn die in ons huist.

En voor elke schok die ons brak en verzwakte, werden we gecompenseerd. O God, de compensatie voor degenen die geduldig zijn in deze wereld en het hiernamaals.

Een gebed voor geluk in het huwelijksleven

Het huwelijk is een sterke en geweldige band die wordt vereerd en geëerd door de Almachtige God en de geliefde Boodschapper – moge Gods gebeden op hem zijn – die ons het huwelijk heeft aanbevolen in zijn nobele profetische traditie.

Een van de belangrijkste regels voor een succesvol huwelijk is het bieden van geluk aan beide echtgenoten. Daarom zien we dat de man en vrouw er altijd naar streven om geluk in hun leven te bereiken en daar in hun smeekbeden en gebeden om vragen aan de Almachtige God, om zich te voelen de waarde en grootsheid van het huwelijksleven die de Schepper en Zijn Edele Boodschapper al zeven jaar en langer hebben aanbevolen.

O God, de Auteur van harten, verenig mijn hart en het hart van mijn man om U lief te hebben en te gehoorzamen.

Oh God, maak mij een licht tussen de ogen van mijn man. Oh God, schenk mij zijn liefde en schenk hem mijn liefde, en schenk ons ​​de liefde van uw eervolle gezicht en gehoorzaamheid aan U. Oh God, maak mij een licht voor zijn ogen. O God, bescherm zijn hart tegen zonde.

O God, schenk succes tussen mij en mijn man, en breng ons voorgoed samen

O God, maak mij de oogappel van mijn man, en maak hem, o God, de oogappel, en maak ons ​​gelukkig met elkaar, en breng ons ten goede samen. O God, maak mij voor mijn man zoals hij liefheeft, en maak hem voor mij zoals ik liefheb, en maak ons ​​voor jou zoals jij liefhebt, en schenk ons ​​goede nakomelingen zoals wij liefhebben en zoals jij liefhebt.