We bevinden ons in een tijd waarin de verleidingen groot zijn en de beproevingen en moeilijkheden talrijk zijn, en daar is geen toevluchtsoord voor behalve door het pad van de Almachtige God te volgen, want alleen Hij is in staat deze beproevingen en kwellingen uit de natie weg te nemen en ernaar te kijken onder de omstandigheden van veel Arabische landen zien we dat ze naast elkaar bestaan ​​in een sfeer van instabiliteit in hun omstandigheden. De burgers voelen zich onveilig.

De smeekbede om de overwinning blijkt duidelijk uit de Koran en de Soennah

O God, ik vraag u om de overwinning waarmee u uw Boodschapper steunde en waarmee u de waarheid van de onwaarheid scheidde, totdat u uw religie vestigde en daarmee uw bewijs bereikte. O Hij die van mij is in elke positie

Onze Heer, op U stellen wij ons vertrouwen, en tot U keren wij ons, en tot U is de terugkeer.

Gebed voor de overwinning over degenen die mij onrecht hebben aangedaan

  • O God, schenk mij de overwinning over degenen die mij onrecht hebben aangedaan. O God, u accepteert geen onrecht voor uw aanbidding

  • O God, U hebt ons beloofd niet terug te keren naar de onderdrukten, want U bent gerechtigheid, en U hebt uzelf rechtvaardig genoemd. O God, schenk mij de overwinning over degenen die mij onrecht hebben aangedaan.

Er is een smeekbede voor een duidelijke overwinning op de vijanden geschreven

Gebed, smeekbede en geduld zijn een van de belangrijke redenen om de overwinning te behalen en om ellende en tegenspoed weg te nemen. Er is een groep gebeden voor de overwinning die we in het volgende artikel voor u hebben proberen te bieden, namelijk:

O God, door de macht van uw onderdrukking, door de snelheid waarmee u de overwinning verlicht, door uw ijver voor het schenden van uw heiligheden, en door uw bescherming voor degenen die hun toevlucht zoeken in uw verzen, vragen wij u: o God, o toehoorder, O Dichtbij, O Antwoorder, O Snel, O Wreker, O Machtig, O Overwinnaar, O Extreem in onderdrukking, O Groot in onderdrukking, O Hij die niet in staat is de tirannen te onderwerpen en niet te groot is voor vernietiging. prinsen moeten ervoor zorgen dat de complotten van de joden en de ongelovigen in hun slachting en bedrog naar hen terugkeren.

O God, verstrooi hun eenheid, O God, verdeel hun bijeenkomsten, O God, verminder hun aantal, O God, beperk ze, O God, verminder hun vondsten, O God, maak een cirkel over hen heen, O God, zend een pijnlijke kwelling voor hen, o God, haal ze uit de cirkel van dromen en beroof ze, verleng uitstelperiodes, en bind hun handen aan hun nek, en bind hun hart, en laat hun hoop hen niet bereiken.

O God, geef ons de hoop op hoop en voorbij de hoop, O Hij die wij dankzij Zijn milddadigheid vragen, wij vragen U, O God, het kalf, het kalf, mijn God, het antwoord, O Hij die Noach onder zijn volk antwoordde O Hij die Abraham hielp over zijn vijanden, O Hij die Jozef aan Jacob terugbracht, en O Hij die het kwaad van Job wegnam door deze gebeden voor ons te beantwoorden. En dat u van ons aanvaardt waarmee wij een beroep op u hebben gedaan, en dat u geeft ons wat we van u hebben gevraagd, vervul voor ons de belofte die u aan uw trouwe dienaren hebt beloofd: overwinning, overwinning en duidelijke verovering (er is geen god dan u, glorie zij u. Inderdaad, ik ben van de boosdoeners).

O God, laat mij niet liefhebben wat ik haat, en haat mij niet wat ik liefheb. O God, ik zoek mijn toevlucht bij U om niet tevreden te zijn met Uw woede of ontevreden te zijn over Uw tevredenheid, of om Uw oordeel te verwerpen, of om mij ertegen te verzetten. Uw woord, of om Uw vijanden te adviseren, of Uw gebod betreffende hen tegen te werken. O God, welke daad of woord mij ook dichter bij Uw tevredenheid brengt en mij weghoudt van Uw woede, schenk mij er dus geduld voor en laat mij het verdragen. O Meest Barmhartige van de Genadevolle.

O God, kleed mij met de nederigheid van het geloof in heerlijkheid vóór de nederigheid van de vernedering in het hellevuur. Ik prijs U, mijn Heer, met de beste lof, want voor mij is uw verdrukking de beste verdrukking. O God, geef mij een voorproefje van uw hulp, uw steun, uw succes en uw levensonderhoud, en schenk mij het verlangen om u te ontmoeten en te overwinnen in uw overwinning totdat ik de zoetheid daarvan in mijn hart vind en voor mij de leiding van mijn zaken oplos. mijn positie en de positie van mijn metgezellen, en niets van mijn situatie is voor u verborgen.

Overwinning gebed

De overwinning komt van de Almachtige God

De Almachtige God waakt en Hij is Machtig en Wraakzuchtig. De vijanden hebben ons een straf opgelegd voor wat onze handen hadden verdiend en voor wat we hadden gedaan. Dus wie zich bekeerde, bekeerde zich en wie weigerde weigerde, maar er zijn mensen die dat wel doen. nog steeds in hun omzwervingen en achteloosheid en blijven hier en daar spartelen, en soms veroveren ze het emiraat voor zichzelf. Met het kwaad, en op andere momenten triomfeert het erover en overwint het, en iedereen moet terugkeren naar zijn Schepper en Meester en volgen zijn benadering en volg het pad van leiding en gerechtigheid, omdat dit de enige weg is naar verlossing en overwinning in deze wereld en het hiernamaals.

De belangrijkste redenen voor de overwinning

Er zijn een aantal redenen die tot de overwinning leiden, die als volgt kunnen worden samengevat:

  • Geloof in de Almachtige Heer, Zijn monotheïsme, en Hem aanbidden zoals dat past bij de majesteit van Zijn eervolle gezicht en de grootheid van Zijn macht.

  • Vergroot uw gehoorzaamheid en goede daden door Gods genoegen te zoeken. Glorie zij Hem, en deze daden moeten oprecht zijn ter wille van Hem, zonder hypocrisie.

  • Overmatige smeekbeden en smeekbeden tot de Almachtige God, en toevlucht zoeken bij Hem, want Hij is de beste helper en de beste helper in deze wereld en het hiernamaals, en Hem vernederen en het hof maken met een nederig hart en verslagen worden voor Hem.

  • Toewijding aan het toepassen van de wet van de Almachtige God en de Sunnah van Zijn Gekozen Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken.

  • Je hoeft je verlangens niet te volgen of je te laten leiden door je instincten en verlangens.Je moet de controle over jezelf hebben, niet iemand die jezelf controleert.

Gebeden om de overwinning worden verhoordGebeden om de overwinning worden verhoord

Andere redenen voor de overwinning

Wat kan worden samengevat in de volgende punten:

  • Trots zijn op de islam en de religie van de Almachtige God ondersteunen.

  • De redenen daarvoor nemen en dan vertrouwen op de Almachtige Heer en vertrouwen en een goed geloof in Hem hebben, want de overwinning komt van Hem en Hij helpt wie Hij wil.

  • Voortdurende herinnering aan de Almachtige God, te allen tijde en onder alle omstandigheden, vooral wanneer je de vijand ontmoet. Herdenking doordrenkt de ziel van de gelovige met vastberadenheid en kracht in de confrontatie met de vijand en is daarom een ​​van de belangrijkste redenen die tot de overwinning leiden.

  • Voel je niet verbaasd of arrogant vanwege het grote aantal en de uitrusting, want dit kan tot een nederlaag leiden.

  • Vechtend om het woord van de Almachtige God het hoogste te maken en het woord van de ongelovigen het laagste.

  • Vechten en vechten tegen vijanden mag niet ter wille van het bereiken van persoonlijke belangen zijn of om de persoon moedig te noemen.

  • De noodzaak om samen te komen op één woord en niet te scheiden.

  • Houd vast aan de Almachtige God.

Misschien zijn er alle redenen die tot de overwinning leiden, maar deze is nog niet behaald omdat God het niet heeft toegestaan. Er is de grootste overwinning, namelijk de overwinning op de ‘Dag der Opstanding’, waarop ieder mens zijn volledige recht zal krijgen op de overwinning. de beste weg zonder onrecht, en de vijanden van God en de ongelovigen zullen onderworpen worden aan schande en kwaad, en hun einde zal de hel en de ellende zijn.

Gebed om overwinning voor zichzelfGebed om overwinning voor zichzelf

Gebeden voor overwinning en overwinning

Zoals eerder gezegd behoren gebed, smeekbeden en geduld tot de belangrijkste redenen die leiden tot de overwinning en het opheffen van ellende, en daarom wilden we u graag voorzien van een groep verhoorde gebeden voor de overwinning, die als volgt zijn:

De overwinning komt van GodDe overwinning komt van God

O God, laat mij bang voor u zijn zodat het is alsof ik u voor altijd zie totdat ik u ontmoet, maak mij blij met uw vroomheid en maak mij niet ellendig door uw ongehoorzaamheid, en zegen mij met uw lot zodat ik niet van u houd om te bespoedigen wat je hebt uitgesteld of uit te stellen wat je hebt bespoedigd, en mijn gezang in mijn ziel te stoppen en mij plezier te geven met mijn gehoor en zicht, en hen tot mijn erfgenamen te maken, en mij de overwinning te schenken over degene die mij onrecht heeft aangedaan en mij mijn wraak te tonen en het te accepteren Daarmee mijn ogen.

O God, bescherm ons tegen het kwaad van vijanden, schenk hen vernietiging, en maak hen tot een losprijs voor iedere geliefde, en schenk hen dringende wraak vandaag en morgen. O God, verspreid hen, o God, scheid hun bijeenkomsten.

O God, verminder hun aantal, O God, beperk ze, O God, verminder hun vondsten, O God, maak de cirkel om hen heen, O God, zend hen de pijnlijke kwelling, O God, haal ze uit de cirkel van dromen, beroof hen van verlengde uitstel, bind hun handen aan hun nek, en bind hun hart aan hun nek, en bind hun hart zodat hun hoop hen niet bereikt. O God, scheur ze uiteen, elke traan die uw vijanden hebben verscheurd, in overwinning voor uw profeten, boodschappers en heiligen.

Oh God, laat de vijanden niet de overhand over ons hebben en dwing ze niet om ons te domineren vanwege onze zonden. Oh God, ter wille van Taha Waqaf en Surah Al-Ahqaf, met uw vriendelijkheid, O Verborgen Vriendelijkheid, red ons van waar we bang voor zijn. O God, bescherm ons tegen het kwaad van het ergste en maak van ons geen plek voor rampspoed.

Redenen en factoren voor de overwinning

Er zijn redenen die leiden tot de overwinning op vijanden, waaronder de volgende:

OverwinningsgebedenOverwinningsgebeden

  • Trots en trots op de islamitische religie

    Ondanks het feit dat veel mensen uit jaloezie zijn imago proberen te verdraaien, is Al-Hanif een religie zonder welke moslims geen glorie kunnen bereiken. Er is geen moslim die God, Zijn Boodschapper en zijn religie steunt, behalve dat de De Heer heeft het recht om hem te steunen, zoals de Almachtige God heeft beloofd dat te doen.

  • Moslims moeten

    Zij moeten de noodzakelijke maatregelen nemen, waaronder het voorbereiden van de benodigde uitrusting voor het vechten en het inzetten voor de implementatie van de religie van God. Zij moeten ook voorzorgsmaatregelen nemen, voorzichtig zijn en voortdurend voorbereid zijn, en vervolgens hun vertrouwen stellen in de Heer der Werelden, op Hem vertrouwen en heb een goed vertrouwen in Hem, want de overwinning komt van Hem en Hij helpt wie Hij wil onder Zijn dienaren.

  • Vergroot uw herinnering aan de Almachtige God

    Altijd, altijd en onder alle omstandigheden, vooral als je de vijand tegenkomt. Herdenken is een van de belangrijke redenen die werkt om de gelovige te sterken, zodat hij niet verslagen wordt als hij de confrontatie met de vijand aangaat.

Een moslim mag geen gevoel van verbazing en arrogantie voelen vanwege het grote aantal en de uitrusting, aangezien dit een reden kan zijn voor een nederlaag en het uitblijven van een overwinning. De Almachtige God gaf de overwinning aan Zijn dienaren in de Slag bij Badr en Hij wilde de overwinning behalen over de vijanden op de Dag van Hunayn als ze hun aantal leuk vonden, maar het baatte hen nergens bij.

De overwinning komt van God

OverwinningsgebedenOverwinningsgebeden

De Almachtige Heer waakt en Hij is Machtig, Machtig en Wraakzuchtig. Hij heeft macht aan de vijanden over de moslims gegeven als beloning voor wat hun handen hebben verdiend. Dus wie berouw toont, heeft berouw, en wie weigert, weigert.

Er zijn er die nog steeds in een staat van desoriëntatie verkeren. Ze spartelen hier en daar nog steeds. Soms zijn ze in staat de overwinning te behalen en te triomferen over hun kwaaddoende zelf, en op andere momenten worden ze erdoor verslagen en verslagen.

Maar nu is het tijd om terug te keren naar onze Heer en Zijn leringen te volgen die Hij ons heeft opgedragen te doen, want alleen daarin ligt verlossing en overwinning op de vijanden, dus moslims zullen de overwinnaars zijn, niet de verslagenen.

Factoren voor het behalen van de overwinning in de islam

  • Vechten om het woord van God het hoogste te maken en het woord van de ongelovige mensen het laagste, en niet met als doel persoonlijke belangen te bereiken of moedig te zijn.

  • Vergroot het aantal gehoorzaamheid en goede daden waarin Gods welbehagen en oprechtheid daarin wordt gezocht, zodat ze niet vermengd mogen worden met hypocrisie of gericht moeten zijn op het nastreven van reputatie of roem.

  • Veel je toevlucht nemen tot God en veel tot Hem bidden is een zeker goed, net zoals de dienaar zichzelf moet vernederen en gebroken moet worden voor Hem. Glorie zij Hem.

  • Toewijding aan het toepassen van de wet van de Almachtige God en de Sunnah van Zijn Profeet zoals die is, zonder vervorming, en het vermijden van het volgen van neigingen en het pad van dwaling en achterdocht.

  • Geloof alleen in de Heer der Werelden, zonder partners, en in Zijn monotheïsme en aanbidding zoals Hij van Hem houdt en tevreden met Hem is. Glorie zij Hem.

  • Samenkomen op één woord, niet verdeeld zijn, en vasthouden aan de Heer der Werelden.

Als gevolg van de aanwezigheid van vele smeekbeden die in de Koran en de Sunnah voorkomen, waren we niet in staat ze allemaal in dit rapport te presenteren. Daarom zijn we blij dat u enkele van de smeekbeden die u kent met ons wilt delen. schrijf ze in de reacties.