Er kwam geen antwoord op de smeekbede: O God, stilte voor u, en voor uw levensonderhoud heeft u het vasten verbroken, de dorst is verdwenen en de aderen zijn gelest door de Profeet, moge God hem zegenen en hem vrede schenken. het is wenselijk om er smeekbeden mee te doen vanwege de volledigheid van de goede betekenissen ervan, aangezien het Sunnah is voor een moslim om te smeken voor wat hij maar wil, op voorwaarde dat het de bepalingen van de Islamitische Sharia niet schendt, en een van de smeekbeden die herhaald kunnen worden wanneer Volgend ontbijt:

O God, ik zoek toevlucht bij U tegen onvermogen, luiheid, lafheid, seniliteit en gierigheid, en ik zoek toevlucht bij U tegen de kwelling van het graf en tegen de beproevingen van leven en dood.

O God, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de verleiding van het Vuur, de kwelling van het Vuur, de verleiding van het graf, de kwelling van het graf, het kwaad van de verleiding van rijkdom en het kwaad van de verleiding van armoede.

O God, ik vraag U om de overwinning op de Dag des Oordeels, voor de levens van gelukkige mensen, voor de huizen van de martelaren, voor het gezelschap van de profeten, en voor de overwinning over de vijanden.

De dorst is verdwenen, de aderen zijn bevochtigd en de beloning is bevestigd, zo God het wil.

De nobele Profetische Sunnah staat vol met meer dan één smeekbede die kan worden gezegd bij het verbreken van het vasten tijdens de Ramadan.

De dorst is verdwenen, de aderen zijn bevochtigd en de beloning is bevestigd.

De geldigheid van de smeekbede: O God, ik heb voor u gevast en voor uw voorziening heb ik mijn vasten verbroken

Een van de smeekbeden die veel moslims graag uitspreken voordat ze het vasten verbreken in de heilige maand Ramadan? Het is een smeekbede voordat je het vasten verbreekt. O God, schenk u stilte, ondanks de wijdverbreidheid van deze smeekbede.

Behalve dat deze smeekbede een van de smeekbeden is die hadith-geleerden hebben afgezwakt, en zij zeiden: Het is niet bewezen door de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en hem vrede schenken. Dit is een aanvulling op een andere smeekbede, namelijk de smeekbede: O God, ik vraag u bij uw genade, aangezien beide smeekbeden in twee zwakke hadiths werden genoemd.

Download de smeekbede in volledige pdf

Hoewel sommige van de in hadiths genoemde smeekbeden een zwakke transmissieketen hebben. Het is echter toegestaan ​​om ervoor te bidden en er is niets wat dat tegenhoudt?! Omdat er een wettelijke regel bestaat die het mogelijk maakt om te handelen naar iets van wat in dergelijke hadiths wordt genoemd, zolang er niets in staat dat in tegenspraak is met de verschillende uitspraken en wetten in de islamitische religie.


Het werd genoemd in een zwakke hadith, overgeleverd door Abu Dawud

(2358) Op gezag van Muadh bin Zahra dat hem werd geïnformeerd dat wanneer de Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, zijn vasten verbrak, hij zou zeggen: “O God, ik vast voor u, en voor uw voorziening verbreek mijn vasten.”

Het is voldoende voor wat is overgeleverd door Abu Dawud (2357) op gezag van Ibn Omar, moge God tevreden zijn met hen beiden, die zei dat toen de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, zijn vasten verbrak, hij zou zeggen:

De dorst is verdwenen, de aderen zijn bevochtigd en de beloning is bevestigd, zo God het wil.

) En praat over Albaani in Saheeh Abi Dawood.

Een smeekbede vóór het verbreken van het vasten van de Sunnah

Een smeekbede vóór het verbreken van het vasten volgens de Sunnah, een van de smeekbeden die is bewezen door de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – en die, ondanks de aanwezigheid van meer dan één formule in de nobele Profetische hadiths in circulatie. Er is echter één formule die authentiek is verklaard door onze Edele Boodschapper – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – en daar wordt rekening mee gehouden, wat hij altijd zei toen hij zijn vasten verbrak en niet ervoor.

Op gezag van Abdullah bin Omar – moge God tevreden met hen beiden zijn –. Hij zei: “Toen de Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, zijn vasten verbrak. Hij zegt: (De dorst is verdwenen, de aderen zijn bevochtigd en de beloning is bevestigd, als God het wil).” De transmissieketen is goed.

Een smeekbede, o God, voor u heb ik gezwegen, en voor uw voorziening heb ik mijn vasten verbroken, en in u heb ik geloofd

Zolang er niets in staat dat in strijd is met onze islamitische wet, wetende dat de smeekbede genoemd in de zwakke hadith geformuleerd is: O God, ik vast voor u en voor uw voorziening verbreek ik mijn vasten. het zijn de inspanningen van sommigen.

O God, voor u heb ik gezwegen en voor uw voorziening heb ik mijn vasten verbrokenO God, voor u heb ik gezwegen en voor uw voorziening heb ik mijn vasten verbroken

O God, ik heb voor U gevast, en op Uw voorziening heb ik mijn vasten verbroken, en in U geloofde ik, en op U heb ik mijn vertrouwen gesteld. O God, ik vraag U, door Uw genade die alle dingen omvat, om mij te vergeven. want mijn dorst is verdwenen, mijn aderen zijn nat en mijn beloning is bevestigd, zo God het wil.

De smeekbede van een vastende persoon vóór het ontbijt wordt beantwoord 1145

De Almachtige Heer zegt in Zijn Machtige Boek: (

En de Heer zei: Hoor je mij roepen

…), en ook al heeft Hij – Glorie zij Hem – geen specifieke persoon gespecificeerd om zijn smeekbede te beantwoorden. De Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – vertelde ons echter dat er momenten zijn waarop de smeekbede van een dienaar niet wordt afgewezen, zoals vermeld in de authentieke hadith, dat de smeekbede van een vastende persoon vóór het verbreken van zijn smeekbede het vasten wordt verhoord, en daarom moet de vastende persoon regelmatig smeken voor al zijn wensen van deze wereld en het hiernamaals.

Op gezag van Abu Hurairah – moge God tevreden met hem zijn –. Hij zei: De Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, zei

-: “Er zijn er drie wier smeekbeden niet worden afgewezen: de rechtvaardige imam, de vastende persoon wanneer hij zijn vasten verbreekt, en de smeekbede van de onderdrukte persoon verheft hij boven de wolken en de poorten van de hemel worden voor hem geopend, en de Heer De Almachtige zegt: “Bij Mijn Macht zal Ik je zeker de overwinning schenken, zelfs na een tijdje.” Overgeleverd door Al-Tirmidhi (2525), en authentiek verklaard door Al-Albani in “Sahih Al-Tirmidhi” (2050).

O God, ik vraag u om het beste van datgene waar uw Profeet Mohammed (moge God hem zegenen en vrede schenken) u om vroeg; Ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het kwaad waartegen uw Profeet Mohammed – moge God hem zegenen en vrede schenken – zijn toevlucht zocht, en jij bent degene die geholpen moet worden, en op jou is het vervoermiddel, en er is geen macht of kracht behalve in God.

Een smeekbede, o God, aan U heb ik mij onderworpen, en in U heb ik geloofd, en op U heb ik mijn vertrouwen gesteld, en tot U keer ik terug, en tot U heb ik betwist, en tot U heb ik geoordeeld. Ik vergeef me wat ik heb gepresenteerd, wat ik heb uitgesteld, en wat ik ben geweest, en wat ik heb verklaard, jij bent de presentator, en jij bent de achterlijke, er is geen god behalve jij, en er is geen macht of macht behalve met God

O God, ik vraag U voor al het goede, in de onmiddellijke en voor de toekomst, wat ik ervan heb geleerd en wat ik niet wist, en ik zoek mijn toevlucht bij U tegen al het kwaad, voor de onmiddellijke en voor de toekomst, wat ik wist ervan, en wat ik niet wist. O God, ik vraag u om het beste van wat uw dienaar en profeet Mohammed, moge God hem zegenen en vrede schenken, aan u vroeg, en ik zoek toevlucht bij u tegen het kwaad waartegen uw dienaar en Profeet toevlucht zoeken. O God, ik vraag U om het Paradijs en welke woorden of daden mij er ook dichter bij brengen, en ik zoek toevlucht bij U tegen de Hel en welke woorden of daden mij er ook dichter bij brengen, en ik vraag Zorg ervoor dat elk besluit dat u voor mij besluit, goed is.

“Onze Heer, houd ons niet verantwoordelijk als we het vergeten of een fout maken. Onze Heer, en leg ons geen last op zoals U degenen vóór ons hebt opgelegd. Onze Heer, en belast ons niet met wat we niet kunnen dragen. “Wij zitten erin, en vergeef ons, en vergeef ons, en heb medelijden met ons. U bent onze Meester, dus help ons tegen de ongelovige mensen.”

O Heer, breng licht in mijn hart, licht in mijn gehoor, licht in mijn zicht, licht aan mijn rechterkant, licht aan mijn linkerkant, licht op mijn zenuwen, licht op mijn vlees, licht boven mij, licht onder mij, en maak mij licht en maak licht voor mij.”

“O God, maak mij tevreden met Uw besluit en zegen mij met Uw lot, zodat ik niet graag bespoedig wat ik heb uitgesteld of uitstel wat ik heb gehaast en bescherm mij tegen elke verschrikking die het Paradijs ontgaat.”

“O God, ik vraag u om de bemoediging van uw vergeving, de redenen voor uw barmhartigheid, de buit van elke gerechtigheid, veiligheid tegen elke zonde, het winnen van het paradijs en de verlossing uit de hel.”

O Heer, ik vraag U om genade van U, waardoor U mijn hart kunt leiden, mijn zaken kunt regelen, mijn zaken kunt regelen, mijn afwezigheid kunt corrigeren, mijn getuigenis kunt verheffen, mijn werk kunt zuiveren, mij kunt inspireren met mijn zintuigen, verleidingen van mij kunt wegnemen en bescherm mij tegen al het kwaad.

Een smeekbede vóór de Maghrib-oproep tot gebed tijdens de Ramadan

  • O God, ik vraag u om uw liefde, de liefde van degenen die van u houden, en het werk dat mij uw liefde brengt. Oh God, maak uw liefde geliefder bij mij dan mijzelf, mijn familie en koud water.

  • Een smeekbede: O God, help mij bij zijn vasten en gebeden, bescherm mij tegen zijn fouten en zonden, en schenk mij de voortdurende herinnering aan u in hem.

  • O God, schenk mij geest en alertheid, houd mij weg van dwaasheid en camouflage, en schenk mij een deel van alle goedheid die U daarin neerzendt, met Uw vrijgevigheid, o Meest Genereuze.

  • O God, maak mijn vasten het vasten van degenen die vasten en mijn staan ​​in gebed tot de staan ​​van degenen die opstaan, maak mij daarin wakker uit de slaap van de achtelozen, en vergeef mij daarin.

Voordelen van smeekbeden tijdens de Ramadan

Het verdient de voorkeur om de smeekbede voor het verbreken van het vasten tijdens de Ramadan uit het hoofd te leren en deze elke dag te herhalen, omdat deze krachtige woorden bevat waarvan iemand hoopt dat deze voor hem zullen uitkomen. Een van de grootste voordelen van de smeekbede tijdens de Ramadan zijn de volgende:

Dichter bij God komen

Een moslim komt dichter bij de Schepper door middel van smeekbeden, en het wordt beschouwd als een van de daden van aanbidding die iedereen vergeet, en het verdient de voorkeur dat de dienaar dit vaak doet tijdens het vasten.

Toevlucht nemen tot God

De moslim wendt zich tot de Schepper en doet smeekbeden tot Hem door middel van smeekbeden. Bovendien toont hij zijn zwakheid en onvermogen, en wordt het vermogen van de Meest Barmhartige om smeekbeden te vervullen gedemonstreerd.

Betalen en belonen

De moslim ontvangt beloning en beloning, omdat hij een van de daden van aanbidding heeft uitgevoerd die door de Meest Barmhartige zijn opgedragen, en daardoor vergroot hij zijn waardigheid en laat hij de behoefte aan mensen achterwege.

Hef de ellende op

De ellende wordt van de dienaren weggenomen, de beproevingen worden van hen weggenomen en ze worden gered van de ondergang, dankzij de overvloed aan smeekbeden en smeekbeden tot de Schepper. Bovendien maakt God de dingen gemakkelijk voor hen.

Er ontstaat geruststelling

De monotheïst voelt zich gerustgesteld als hij zijn handen naar de Schepper opheft om tot Hem te bidden, en aan de andere kant laat hij de achteloosheid varen en vertrouwt hij op de Meest Barmhartige.

Levensonderhoud brengen

Smeekbede brengt levensonderhoud en maakt het leven van een moslim vredig. Bovendien zuivert het zijn hart en zorgt ervoor dat hij geaccepteerd wordt op aarde en in de hemel.

O God, vanwege uw stilte en uw voorziening heb ik mijn vasten in het Engels verbroken

De Profeet van Allah (vrede zij met hem) zei altijd wanneer hij zijn vasten verbrak: O Allah, voor U heb ik gevast, en met Uw voorziening heb ik mijn vasten verbroken.


de recensent

  1. ↑ Verteller: Abdullah bin Omar | Bijgewerkt: Ibn Uthaymeen | Bron: Verzameling van Fatwa's Ibn Uthaymeen | Pagina of nummer: 261/20 | Samenvatting van de uitspraak van de hadith: De keten van overdracht is goed Afstuderen: Overgeleverd door Abu Dawud (2357), Al-Nasa'i in (Al-Sunan Al-Kubra) (3329) en Al-Tabarani (13/308) (14097) met een klein verschil.