Tijdens de huwelijksnacht voelen de pasgetrouwden zich tegelijkertijd opgewonden en nerveus omdat het een speciaal en belangrijk moment in hun leven is. Daarom praten we vandaag over het belang van het lezen van het huwelijksnachtgebed, en hoe dit gebed kan helpen stress en stress te verlichten. angst en geef wat geluk en psychologische troost aan hun leven.

Gebeden en herinneringen voor de huwelijksnacht

O Heer, O U die vergeeft wie U maar wilt. Wij vragen U om rust en liefde in het leven van deze wereld, en om mij en mijn vrouw te beschermen met Uw oog dat nooit verwaarloost of slaapt, O Meest Genereus van de Genereus.

Oh God, o tederheid, o mannan, o bezitter van majesteit en eer… ik vraag u om geluk en liefde in het leven van deze wereld, en om mij en mijn man succes te schenken in datgene waar u van houdt en waar u tevreden mee bent, o de meest genereuze van allemaal.

O Heer, u die tegen iets zegt: “Wees”, en het is.. Schenk mij en mijn man geluk in het aardse verblijf, en verenig mij met hem in het eeuwige verblijf, o Heer van het universum en zijn engel.

De meest barmhartige en meest barmhartige van deze wereld. Tot wie bid ik behalve U? U bent in staat wonderen te verrichten. Voor U is lof totdat u het ziet, en voor U is dankbaarheid nadat u tevreden bent. Ik vraag U om mijn hart te maken en het hart van mijn man blij en om ons te leiden naar wat goed en liefdevol voor ons is in dit wereldse leven, O Heer der Werelden.

O jij die de behoeftigen antwoordt als hij je roept en het kwaad wegneemt. Ik vraag je om geluk en tevredenheid in dit huwelijk, en om mij te distantiëren van problemen en crises terwijl je het Oosten van het Westen verwijderde.

O God, u die tegen iets zegt: “Wees” en het is.. Ik vraag U met elke naam die van u is en die u uzelf hebt gegeven of in uw boek hebt geopenbaard of aan iemand van uw schepping hebt geleerd, om ons te zegenen in onze huwelijk en ons leven.. want jij bent tot alles in staat.

Oh God, breng vrede tussen mijn man en mij. U bent tot alles in staat, O Heer der Werelden.


Schriftelijk huwelijksnachtgebed


Huwelijksnacht gebedHuwelijksnacht gebed

Als iemand trouwt… zou hij dat moeten herhalen

Huwelijksnacht gebed

; Om ervoor te zorgen dat hij beloning, zegeningen en geluk krijgt die zich over zijn leven kunnen verspreiden, zijn hier de volgende smeekbeden die dit doel dienen:

  • Oh God, ik vraag U om het goede van deze vrouw en het goede van wat U haar bij hem hebt gebracht. En ik zoek toevlucht bij U, O Heer, tegen haar kwaad en het kwaad van wat U haar bij hem hebt gebracht.

  • Oh God, schenk ons ​​goede dingen in het leven van deze wereld en zegen ons met wat U voor ons hebt voorzien. Oh Heer, bescherm ons tegen de voetstappen van Satan.

  • O Heer, houd ons weg van de instigaties van de duivels in dit wereldse leven… en plaats ons onder Uw rechtvaardige dienaren.

  • O God, zegen dit huwelijk voor ons… en maak het een opening voor goedheid en overwinning voor ons, en schenk ons ​​rust, succes en genegenheid die ons dichter bij U zullen brengen op een manier die U behaagt, O Bezitter van Majesteit en Eer.

  • O God, bescherm Satan tegen wat U voor ons hebt voorzien… en breng onze zielen niet naar U tenzij U tevreden over ons bent, O Heer der Werelden.

  • O Heer, schenk ons ​​altijd en voor altijd liefde en geluk.. en onderwerp ons aan uw gehoorzaamheid op een manier die u behaagt, en schenk ons, o Heer, uit uw enorme overvloed, goede nakomelingen die onze ogen verrukken, o meest genereuze van de Genereus.

  • O God, O Heer, U bent tot alle dingen in staat. O God, bescherm ons tegen de duivels en distantieer hen van ons in dit wereldse leven, en maak ons ​​tot Uw rechtvaardige dienaren, O Bezitter van Majesteit en Eer.

  • O God, houd Satan bij ons weg… en zegen ons met wat U voor ons hebt voorzien, en verrijk ons ​​met uw wettige daden van uw verboden dingen in het leven van deze wereld… en schenk ons ​​rust en genegenheid, O Heer van de glorieuze troon.

Lees ook: Gebed om geluk


Hoe te bidden op de trouwdag


Aan jou

Hoe te bidden tijdens de huwelijksnacht

..wat wordt beschouwd als een van de belangrijkste goede daden die door een moslimpersoon en zijn vrouw moeten worden verricht, zodat God hen in hun huwelijksleven kan zegenen:

Op gezag van Abu Sa'id, de cliënt van Abu Asid, zei hij: “Ik trouwde toen ik een mamluk was, dus belde ik een groep metgezellen van de Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, waaronder Ibn Masoud, Abu Dharr en Hudhayfah. Hij zei: En het gebed werd verricht. Hij zei: Dus Abu Dharr ging naar voren en zij zeiden: Tegen jou! Hij zei: Of zo? Ze zeiden: Ja, hij zei: Dus ik ging hen voor terwijl ik een slaaf was.

  • Eén van de dingen die wenselijk is om te doen is het bidden van twee rak'ahs na de bruiloft. In dat gebed is het voor man en vrouw mogelijk om voor elkaar te bidden.

  • Het is beter voor de man om hardop voor zijn vrouw te bidden… maar dit betekent niet dat het verkeerd is om tijdens de huwelijksnacht in het geheim te bidden.

  • Er moet rekening worden gehouden met het tijdstip van voltooiing. Als het 's nachts is, is het beter om het gebed hardop uit te voeren, en als de kwestie overdag plaatsvindt, dan moet de individuele moslim in het geheim met zijn vrouw bidden.

Lees ook: De beste smeekbeden uit de boeken van het boek


De doeleinden van het huwelijk in de islam


De doeleinden van het huwelijk in de islamDe doeleinden van het huwelijk in de islam

Nadat we over het huwelijksnachtgebed hoorden, moet worden opgemerkt dat er veel doelen mee worden nagestreefd

De islamitische religie

Te bereiken via de huwelijkswetgeving… en het werd als volgt verklaard:

  • Dat liefde en genegenheid de overhand hebben onder de mensen… en dat de Almachtige God moslimmannen en -vrouwen vergeeft, zodat ze niet vervallen in immoraliteit, overspel en zonden.

  • Het behoud van de voortzetting van de mensheid en haar nakomelingen… omdat de mens de eerste en laatste verantwoordelijke is voor de wederopbouw van de aarde, en samenlevingen zijn voorbestemd om door hem hervormd te worden… en gehoorzaamheid te betrachten op een manier die de Schepper behaagt – de Almachtige -.

  • Het verkrijgen van plezier en het bevredigen van seksuele verlangens… binnen het raamwerk dat de Almachtige God voor beide partijen heeft geschapen, en zonder de grenzen te schenden die voor elk van hen zijn vastgesteld.

  • Het bevredigen van instincten en het verkrijgen van rust en geruststelling in het leven van deze wereld… en voor de man om de steun en helper voor zijn vrouw te zijn bij het uitvoeren van daden van gehoorzaamheid en aanbidding en vice versa, en om onder alle omstandigheden beloning en beloning te verkrijgen.

  • Het opbouwen van een goed moslimgezin… gebaseerd op integriteit, gekenmerkt door de bereidheid om God te gehoorzamen en het opbouwen van goede samenlevingen die vooruitgang en vooruitgang nastreven.

  • Het bereiken van veiligheid en stabiliteit in samenlevingen… want als het huwelijk ontbreekt, zal er chaos heersen in samenlevingen en zullen talloze misdaden zich verspreiden.

  • Zorgen voor de uitroeiing van epidemieën en ziekten die voortkomen uit de praktijk van immorele daden die sommige mensen buiten het huwelijk begaan.

  • Het bereiken van samenwerking tussen mannen en vrouwen binnen het kader van het huwelijk… op een manier die het leven voor alle partijen gemakkelijker maakt.

  • Begeleiding en advies behoren tot de dingen waar de man naar streeft. Hierdoor kunnen de echtgenoten elkaar de weg wijzen naar wat goed voor hen is, en behoren ze bovendien tot de basisacties die gericht zijn op het voortbestaan ​​van het menselijk ras aan de oppervlakte. van de aarde tot de Dag des Oordeels.

Lees ook: Een gebed om de woede tussen echtgenoten onder controle te houden

Enkele tips voor een succesvol huwelijk

Ten eerste: met betrekking tot de man moet de man zijn vrouw helpen de Almachtige God te gehoorzamen, want als zij de rechten van haar Heer beseft, zal zij daarom de rechten van haar man over haar kennen. Hij moet haar ook goed behandelen, geduld hebben met haar schade, en knijp een oogje dicht voor enkele van de fouten die in haar bestaan. Er is geen mens in dit universum is onberispelijk,

Hij moet haar van tijd tot tijd verrassen met een ongepast geschenk, omdat dit een goed effect zal hebben. Hij moet haar ook bij de beste en meest geliefde naam voor haar noemen, haar prijzen en haar helpen met het huishoudelijk werk dat ze doet, zodat ze voelt zich door hem gewaardeerd, want hoe meer ze dit voelt, hoe meer haar interesse en liefde voor hem toeneemt.

Ten tweede: Wat de vrouw betreft, zij moet haar Heer gehoorzamen, zodat haar man kan zijn wat zij wil, en zij moet hem in alle zaken gehoorzamen, tenzij hij om iets vraagt ​​dat ongehoorzaam is aan de Schepper, de Allerhoogste. zichzelf, zijn geld en zijn kinderen, en vermijden dat een vreemdeling het huis binnenkomt zonder zijn aanwezigheid en zonder zijn toestemming, en ten slotte moet ze zichzelf, zijn geld en zijn kinderen beschermen. Ze moet zichzelf versieren met allerlei soorten versieringen, zorg voor zichzelf en breng studenten naar bed.

Andere voordelen en voordelen van het huwelijk

We hervatten met u de smeekbeden en herinneringen aan de huwelijksnacht en noemen u enkele voordelen van het huwelijk:

Een beantwoord huwelijksnachtgebedEen beantwoord huwelijksnachtgebed

  • Het huwelijk helpt het ras van de mensheid voor uitsterven te behoeden, door het baren van kinderen waardoor het aantal moslims toeneemt, wat op zijn beurt bijdraagt ​​aan het welzijn van dit universum.

  • Het helpt zowel man als vrouw te beschermen tegen het begaan van zonden en zonden en het vervallen tot immoraliteit, omdat het de behoefte vervult die de Almachtige God in ieder van hen heeft ingeprent, ‘de seksuele behoefte’.

  • Het wordt beschouwd als naleving van het gebod van de Almachtige God om het universum te herbouwen.

  • Goede kinderen verwerven die tijdens hun leven en na hun dood voor hun ouders bidden.

  • Het huwelijk is een van de belangrijkste redenen om rijk te worden en de armoede uit te bannen.

Gebeden en herinneringen aan de huwelijksnacht worden verhoord

Oh God, maak hem mijn oogappel en maak mij zijn oogappel. Oh God, behaag hem met mij en maak mij tevreden met hem. Oh God, plant zijn liefde in mijn hart en plant mijn liefde in zijn hart. Oh God, maak mij mooier in zijn ogen dan de mooie houris.

O God, laat mijn geur op hem parfumeren, en mijn speeksel op hem honing, en mijn nabijheid tot hem is meer geliefd bij hem dan de wereld en alles wat daarin is behalve van jou, o bezitter van glorie en macht, en van jouw boek, uw Profeet en uw religie. O God, maak mij een helper voor hem in het gehoorzamen van U en maak hem een ​​helper voor mij. O God, maak hem teder, meelevend, verdraagzaam, barmhartig, genereus met zijn rijkdom en genegenheid. Oh God, en schenk mij met hem succes, geluk en nakomelingen

O God, Degene die mensen samenbrengt voor een dag waarop er geen twijfel bestaat, breng mij samen met degenen van wie U houdt en waar U tevreden mee bent in deze wereld en het hiernamaals, O Hij wiens bevel is tussen de Kaf en de Non en zegt tegen het ding “Wees” en het is, schenk mij een rechtvaardige echtgenoot en een rechtvaardig nageslacht dat mijn ogen zal plezieren en de ogen van mijn vader en moeder en iedereen die om mijn zaken geeft, O Vriendelijk, oh Vriendelijk, oh Vriendelijk, oh De glorieuze troon, o effectief voor wat je wilt

O God, schenk mij zijn genegenheid en liefde, en schenk hem mijn genegenheid en mijn liefde.

Oh God, maak van mijn man een vriendelijke en genereuze minnaar die zachtaardig en zachtaardig tegen mij is.

O God, laat mij mijn man helpen bij het gehoorzamen van U en laat hem mij helpen.

O God, de Auteur van harten, verenig mijn hart met het hart van mijn man met uw genade, O Meest Barmhartige van de Genadevolle

O God, laat me van zijn hart houden, maak me mooi in zijn ogen, verberg mijn fouten voor hem, verberg zijn fouten voor mij, breng vrede tussen onze harten en breng ons samen in het hoogste paradijs in de hemel.

God, geef mij zijn gerechtigheid en geef hem mijn gerechtigheid.

O God, neem afstand van hem van zijn slechte metgezellen, zoals u afstand hebt genomen tussen het Oosten en het Westen, want zij laten u niet in de steek, en leg degenen die geen genade met ons hebben en die u niet vrezen, niet aan ons op, o God, o God, O Eén, O Samad, O Heer, O Vergevensgezind, O Dankbaar.


Enkele tips voor een succesvol huwelijk


Ten eerste: met betrekking tot de man moet de man zijn vrouw helpen de Almachtige God te gehoorzamen, want als zij de rechten van haar Heer beseft, zal zij daarom de rechten van haar man over haar kennen. Hij moet haar ook goed behandelen, geduld hebben met haar schade, en knijp een oogje dicht voor enkele van de fouten die in haar bestaan. Er is geen mens in dit universum is onberispelijk,

Hij moet haar van tijd tot tijd verrassen met een ongepast geschenk, omdat dit een goed effect zal hebben. Hij moet haar ook bij de beste en meest geliefde naam voor haar noemen, haar prijzen en haar helpen met het huishoudelijk werk dat ze doet, zodat ze voelt zich door hem gewaardeerd, want hoe meer ze dit voelt, hoe meer haar interesse en liefde voor hem toeneemt.

Ten tweede: Wat de vrouw betreft, zij moet haar Heer gehoorzamen, zodat haar man kan zijn wat zij wil, en zij moet hem in alle zaken gehoorzamen, tenzij hij om iets vraagt ​​dat ongehoorzaam is aan de Schepper, glorie zij Hem.

Ze moet ook zichzelf, zijn geld en zijn kinderen beschermen en voorkomen dat er een vreemde in huis komt zonder zijn aanwezigheid en zonder zijn toestemming. Ten slotte moet ze zichzelf versieren met allerlei soorten versieringen, voor zichzelf zorgen en studenten accepteren. bed. Aan het einde van de conclusie hebben we de meest uitgebreide verzameling beantwoorde smeekbeden en smeekbeden voor de huwelijksnacht genoemd


de recensent

  1. ↑ Verteller: Abu Hurairah | De verteller: Sadr al-Din al-Minawi Bron: Onthullende curricula en herzieningen Pagina of nummer: 5/340 | Samenvatting van de uitspraak van de hadith: Zijn mannen zijn betrouwbaar Afstuderen: geregisseerd door Al-Hakim