hoeveel

Kinderen van de Profeet Mohammed, moge God hem zegenen en hem vrede schenken

? Is de profetie doorgegeven? De Profeet kwam en liet een grote impact achter op de zielen van moslims, en er waren veel uitingen van hun liefde en verering voor hem, en talloze miljoenen moslims volgden hem, en niet alleen de Profeet maar ook zijn zonen lieten deze impact achter.


Kinderen van de profeet Mohammed


Kinderen van de Profeet Mohammed, moge God hem zegenen en hem vrede schenken

De Almachtige God heeft de Profeet gestuurd om mensen tot religie op te roepen en om mensen ervan te overtuigen dat alleen God het waard is aanbeden te worden, en dat het voor niemand toegestaan ​​is om met Hem om te gaan. Hij werd naar alle mensen gestuurd zonder discriminatie jegens sommigen.

Tijdens de reis van de Profeet bij het verspreiden van de boodschap moest hij de aard vaststellen die de Almachtige God aan mensen voorschreef om hen te beschermen tegen het vervallen in grote zonden, ook al was de Profeet niet zo.

Het was ook wijsheid om de afstamming voort te zetten en de aarde te bevolken, dus trouwde de profeet met elf vrouwen en verwekte hij zeven kinderen, alleen van mevrouw Khadija en Maria de Koptische.


Ten eerste: de mannelijke kinderen van de Profeet


De Almachtige God zegende de Profeet met drie mannen. Hoewel ze stierven toen ze jong waren, raakte de Profeet erg aan hen gehecht en was hij tevreden met Gods besluit.

Mis ook niet: de volledige naam van de profeet Mohammed


1-

Al-Qasim

zoon van Mohammed


Hij is Al-Qasim bin Muhammad bin Abdullah, de eerste zoon van de Profeet van mevrouw Khadija, moge God tevreden met hem zijn. Zoals de gewoonte van de Arabieren was, noemde de Profeet hem gewoonlijk door te zeggen: “O Abu Al- Qasim, O Aboe Al-Qasim.”

Hij werd geboren vóór de missie van de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken), maar God herstelde zijn trouw toen hij jong was, dus bleef hij hem niet tot het einde toe borstvoeding geven. twee jaar oud, en een ander zegt dat hij stierf toen hij 17 maanden leefde.

Al-Qasim was het eerste kind dat God aan de Profeet gaf, en bij zijn dood was er veel pijn, gebaseerd op wat werd vermeld in Musnad Al-Faryabi toen de Profeet mevrouw Khadija binnenkwam en zij huilde, en zij zei:



O Boodschapper van God, Lubina Al-Qasim draaide zich om. Als hij had geleefd om zijn borstvoeding te voltooien, zou het gemakkelijker voor mij zijn geweest.

“,

Hij antwoorde: ”

Hij zal een voedster in Paradise hebben, wiens borstvoeding zal worden voltooid.”

Hij zei:

'Als je wilt, zal ik je zijn stem in het paradijs laten horen

“,

Ze zei:

“Integendeel, ik geloof in God en Zijn boodschapper.”


2-

Abdullah

zoon van Mohammed


Hij is de tweede zoon van de profeet Mohammed, moge God hem zegenen en vrede schenken, van mevrouw Khadija. Er werd gezegd dat hij na de missie werd geboren, en hoewel hij na de profetie kwam, werd hij puur en goed genoemd. .. en hij is vernoemd naar de vader van de Profeet van God.

Maar hij wachtte niet lang, terwijl hij zijn broer Al-Qasim achtervolgde, en God stierf op jonge leeftijd, en hij werd begraven in het Al-Hujun-gebied, en na zijn dood, Al-Aas bin Wael Al-Sahmi, op gezag van de Profeet:



Zijn kind is afgesneden, dus hij is geamputeerd

“.

Wat dit betreft zei de Almachtige in de Koran:



Jouw geval is de geamputeerde

“.


3-

Ibrahim

zoon van Mohammed


De Almachtige God zegende de Profeet met een mannelijk kind nadat hij zijn twee kinderen had verloren van mevrouw Khadija, en hij is de enige man behalve mevrouw Khadija. Hij is de zoon van Maria Al-Qibtiyya, “zijn slavin volgens de Soennieten en de gemeenschap.”

Ibrahim werd geboren in Medina in het jaar 8 AH. Hij leefde niet lang, aangezien hij stierf om 8 AH op de leeftijd van 18 maanden, maar zijn geboorte was uniek.

Toen God hem met hem zegende, noemde hij hem Abraham, verwijzend naar de Profeet van God Abraham – vrede zij met hem – de vader van de profeten. De Profeet was zo blij dat hij de mensen het gewicht van zijn haar in zilver gaf, en daarin zei hij:



Er is vanavond een jongen bij mij geboren en ik heb hem naar mijn vader Ibrahim vernoemd

“.

De voedsters van de Ansar streden om te zien wie van hen de eer zou krijgen om hem borstvoeding te geven. Er werd gezegd dat Khawla bint al-Mundhir de eerste was die deze eer ontving, maar ze verhuisde vervolgens naar Umm Saif om hem borstvoeding te blijven geven.

De Profeet was erg blij met hem en hij nam hem mee naar zijn vrouwen zodat zij hun ogen voor hem konden openen. Hij streelde hem en praatte met hem, dus beschouwde hij hem ondanks zijn jonge leeftijd als een vriend van hem.

Maar God de Almachtige liet toe dat zijn trouw werd hersteld en Abraham werd ziek en stierf jong. Niet alleen de Profeet en zijn moeder waren bedroefd door het nieuws van zijn dood, maar ook alle moslims.

Om de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) zijn moeder Maria te laten troosten met de pijn van het verlies van haar kleintje, herhaalde hij altijd tegen haar:



Hij zal een voedster hebben in Paradise



Hij werd begraven in Al-Baqi'.

Mis ook niet: koranverzen over de profeet Mohammed


Ten tweede: de zonen van de Profeet zijn vrouwelijk


Vrouwen zijn een geschenk van de Almachtige God, en Hij gaf hen voorrang boven mannen. De Almachtige God zegende Zijn Profeet Mohammed met vier dochters die de beste van alle dochters en echtgenotes waren, en moslimvrouwen zouden hen moeten navolgen.


1-

Zainab

Dochter van Mohammed


De eerste vrouwelijke zoon van de Profeet, en de oudste van haar zussen, was vóór de missie van de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) getrouwd met Abu Al-Aas, haar neef, die een man met een hoge moraal was.

Toen hij op missie reisde en weer terugkeerde, vertelde Zainab hem dat ze zich tot de islam had bekeerd en verklaarde dat ze zich tot de islam had bekeerd. Hij accepteerde de zaak en besprak deze niet met haar, maar dit veranderde niets. Hij verliet de zaak niet. religie van zijn vaderen om God te behagen en een voorbeeld te worden onder de mensen van zijn stam.

De Profeet maakte geen onderscheid tussen Zainab, haar man, en Turkma, zolang zij maar gelukkig met hem leefde. Toen de moslims echter naar Medina migreerden vanwege de instabiliteit van de situatie in Mekka, bleven Zainab, haar kinderen en haar man doorgaan met hun leven. blijf daar.

Er vond op dat moment een invasie plaats en de moslims wonnen, en Abu Al-Aas werd daarin gevangengenomen, maar Zainab overhandigde haar ketting in de hoop hem uit gevangenschap te verlossen, dus beval de Profeet dit en gaf haar ketting aan haar terug.

Zainab ging naar haar vader in Medina, met een aanstaande baby in haar baarmoeder. Bij haar terugkeer kwamen enkele mannen uit de Quraish haar tegen, maakten haar bang en staken de kameel neer totdat ze op een grote rots op de grond viel.

Als gevolg van dat incident verloor ze haar ongeboren foetus en keerde ze met haar kracht terug naar het huis van haar man. Hij behandelde haar goed en zorgde voor haar, maar de Profeet wist het en wilde graag de rechten van zijn dochter opeisen, zo zei hij. :



Als je Habbar ibn al-Aswad en Nafi' ibn Abd al-Qais tegenkomt, verbrand ze dan met vuur. Toen zei de Profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn: “Niemand zal hen straffen behalve God, maar als je elkaar ontmoet hen, en dood ze dan.”

).


2- Ruqaya bint Mohammed


Zij is het tweede vrouwelijke kind van de Profeet Mohammed, moge God hem zegenen en vrede schenken. Ze werd geboren in de twintigste AH, dat wil zeggen vóór de missie van de Profeet, de dochter van mevrouw Khadija, moge God tevreden met haar zijn.

Ruqayya was verloofd met Utbah, de neef van de Profeet, Abu Lahab, en ze trouwden en leefden een tijdje gelukkig, maar toen hij hoorde van de missie van de Profeet, scheidde hij van haar. De Almachtige God stond Ruqayyah echter toe om met haar te trouwen met Othman bin Affan , moge God tevreden over hem zijn.

Othman was een van de eersten die in de Boodschapper geloofde, moge God hem zegenen en vrede schenken, en een van de tien beloofde Paradijs, en Ruqayyah leefde met hem in veiligheid en geruststelling vanwege waar God haar mee compenseerde.

De situatie in Mekka was onstabiel, dus besloot Othman per telegram naar Abessinië te migreren, wat ervoor zorgde dat verdriet in haar hart kroop, totdat ze terugkeerden toen de situatie zich stabiliseerde.

Toen ze terugkwam, was mevrouw Khadija overleden, wat haar enorm bedroefde. Toen de Profeet zich voorbereidde op de Slag bij Badr, werd Ruqayyah ziek, dus vroeg de Profeet Uthman om naast zijn vrouw te blijven en voor haar te zorgen.

Toen de Profeet terugkeerde van de strijd, ontving hij nieuws over de dood van zijn dochter nadat Othman met haar had geleden en voor haar had gezorgd, maar God herstelde zijn trouw.


3

-Umm Kulthum bint Mohammed


De derde dochter van de Profeet, moge Gods gebeden en vrede met hem zijn, was verloofd met Otaiba Ibn Abi Lahab, en hun huwelijk werd gesloten, maar toen de Profeet de beslissing nam over de missie, scheidde Otaiba van haar voordat het huwelijk werd voltrokken. de uitspraak van de Almachtige werd geopenbaard:



De handen van Abu Lahab werden nat en hij had berouw

“,

Maar na de dood van haar zus Ruqaya trouwde ze met Othman bin Affan. Hun huwelijk duurde zes jaar, maar ze kreeg geen kinderen. Ze wilde graag de kinderen van haar zus opvoeden.

Toen Othman met Umm Kulthum trouwde, kreeg hij de titel “Dhu al-Nourin.” Umm Kulthum zag de verspreiding van de roep en de islam, en zij stierf op de negende AH. Zij was de dochter op wiens graf de Profeet neerdaalde.


4- Fatima Al-Zahra


Ze was de jongste van de vrouwelijke kinderen van de Profeet. Ze kreeg de titel 'de moeder van haar vader' omdat ze altijd voor hem zorgde en voor hem zorgde. Wat de titel Al-Zahra betreft, die kwam doordat ze blank was. gezicht, mooi en mooi.

Lady Khadija stuurde al haar kinderen naar verpleegsters om ze borstvoeding te geven, maar toen God haar vijf jaar vóór de missie met Fatima zegende, stuurde ze haar niet zoals haar zussen.

Fatima leek qua vorm en uiterlijk erg op haar vader, en daarom heeft ze haar niet gestuurd. Ze zei daarover:

“M

Ik heb nog nooit iemand gezien wiens spraak en toespraak meer leken op de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, dan Fatima.

“.

Fatima trouwde met Ali bin Abi Talib, die vijf jaar ouder was dan zij, en God zegende haar met Al-Hasan, Al-Hussein, Mohsen, Umm Kulthum en Zainab, en de Boodschapper, vrede en zegeningen zij met hem, noemde hen.

Op gezag van Ali – moge God tevreden met hem zijn – zei hij: “

Toen Al-Hasan werd geboren, noemde ik hem Harb. Toen kwam de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, en zei: 'Laat me mijn zoon zien. Hoe heb je hem genoemd?' Wij zeiden: Harb. Hij zei: Nee, het is Hasan. Toen Al-Hussein werd geboren, zei hij iets dat erop leek, en zei: Nee, hij is Hoessein. Toen de derde werd geboren, zei hij iets soortgelijks. , en zei: Nee, hij is Muhsin.

“.

Fatima voegde zich slechts zes maanden na zijn dood bij haar vader en werd 's nachts begraven, en haar man, Ali bin Abi Talib, bracht haar binnen.


Profetie erven van kinderen


God behaagde Zijn Profeet met drie mannen uit respect voor zijn menselijke behoeften en voor de perfectie van de menselijke natuur, en om hierin wijsheid te creëren die alleen de Almachtige God kent.

Maar God stond wijsheid toe zodra ze zich van de drie kinderen scheidden toen ze jong waren. De Profeet treurde niet over een zekere mate van onheil, omdat hij wist dat er wijsheid in deze kwestie was van de Almachtige God die hij wilde overbrengen.

Eén aspect ervan was dat mensen niet moesten geloven dat profetie geërfd is zoals andere profeten die na hun dood profetie erfden, zoals de profeet Abraham.

Het was ook een troost voor de mensen die hun kinderen op jonge leeftijd verloren, en om te zien hoe de Profeet geduldig was met het verlies van zijn drie zonen, ondanks dat het een van de zwaarste beproevingen was.

Saad bin Abi Waqqas, moge God tevreden met hem zijn, heeft overgeleverd:



Ik zei: 'O boodschapper van God, welke mensen zijn het meest getroffen.' De profeten zeiden: 'Dan de beste, dan de beste.' Een mens zal op de proef worden gesteld op basis van zijn religie. Als hij solide is in zijn religie, zal zijn kwelling toenemen, en als er zachtheid in zijn religie zit, zal hij worden beproefd op basis van de mate van zijn religie. De kwelling zal niet stoppen met de dienaar totdat hij zonder zonde op de aarde rondloopt.

“.

Mis ook niet: Hoe de profeet Mohammed, moge God hem zegenen en vrede schenken, met zijn vrouwen omging


Ranglijst van de vrouwen van de Profeet


Kinderen van de Profeet Mohammed, moge God hem zegenen en hem vrede schenkenKinderen van de Profeet Mohammed, moge God hem zegenen en hem vrede schenken

De Almachtige God zegende de Profeet met mannelijke en vrouwelijke kinderen, en dit was van Khadija, moge God tevreden zijn met haar, en Maria, maar dit betekent niet dat ze alleen zijn vrouwen zijn, maar dat ze 11 zijn.

Er waren veel meningen onder hen over het regelen van het huwelijk, en ze waren verdeeld in twee meningen, de eerste gebaseerd op het huwelijk, en de andere alleen gebaseerd op de voltrekking van het huwelijkscontract met hen, maar de mening over de voltrekking van de voltrekking met hen was specifiek. .

Khadija, de dochter van Khwailid

Sawda bint Zam'a

Aisha bint Abi Bakr

Hafsa bint Omar bin Al-Khattab

Zainab bint Khuzaymah

Uhm Salamah

Zainab bint Jahsh

Juwayriyah bint Al-Harith

Safiya bint Huyay

Ehm Habiba

Maimuna bint Al-Harith

De Profeet – moge God hem zegenen en vrede schenken – was de enige persoon die een impact heeft achtergelaten op de geschiedenis van de mensheid, zowel religieus als werelds. Er was niemand zoals hij, de Geliefde van God en de moslims, en dat gold ook voor zijn kinderen.