Verzen over huwelijk en liefde in de Heilige Koran. Het woord liefde is een van de woorden die meer dan eens in de Heilige Koran wordt genoemd in veel verschillende soera's die in de Heilige Koran voorkomen. Dit woord heeft echter een goede betekenis wanneer liefde wordt samengevat in het liefhebben van God en het aanbidden van Hem of liefde en respect in huwelijksrelaties, en een andere met een slechte betekenis wanneer het woord liefde wordt geassocieerd met liefde voor iemand anders dan God of het betrekken van iemand bij hem in het aanbidden van Hem.


“Zeg: 'Als je van God houdt, volg mij dan. God zal van je houden.'”

En Hij zal je je zonden vergeven, en God is vergevingsgezind en barmhartig” (Al Imran: 31).


(En ze vragen je over menstruatie. Zeg: “Het is schadelijk, dus blijf uit de buurt van vrouwen tijdens de menstruatie.”)

“En benader ze niet totdat ze zijn gezuiverd. Als ze dan zijn gezuiverd, breng ze dan van de plaats waar God je heeft geboden. God houdt inderdaad van degenen die berouw tonen en houdt van degenen die zichzelf zuiveren” (Al-Baqarah 222).

(De mensheid is versierd met de liefde voor verlangens, zoals vrouwen en kinderen, en opgepotte hopen goud en zilver.

En de getrainde paarden, en het vee, en de gewassen – dit is het genot van het leven van deze wereld – en bij Allah is de beste bestemming” (Al Imran 14).

(Hier ben je, je houdt van hen, maar zij houden niet van jou, en jij gelooft in het hele Boek.

En als ze je ontmoeten, zeggen ze: “Wij geloven”, en als ze alleen zijn, bijten ze je uit woede met hun vingertoppen. Zeg: “Sterf in je woede. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat er in de wereld zit.” borsten” (Al Imran 119).

(En God vervulde zeker Zijn belofte aan jou toen je hen met Zijn toestemming goed behandelde.)

Zelfs toen je faalde, ruzie maakte over de zaak en ongehoorzaam was nadat hij je had laten zien waar je van hield. Sommigen van jullie wilden deze wereld en sommigen van jullie wilden het Hiernamaals. Toen stuurde hij je weg. hen om je op de proef te stellen. Sterker nog, Hij heeft je vergeven. En God is de Bezitter van milddadigheid voor de gelovigen) (Al Imran 152).

(En omdat zij hun verbond verbraken, hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard.)

Ze verdraaien woorden van hun bedoelde betekenis, en ze zijn een deel vergeten van waar ze aan herinnerd werden, en je zult nog steeds verraders onder hen ontdekken, op een paar na. Vergeef hen dus. Vergeef. God houdt inderdaad van de doeners van het goede. .) (Al-Ma'idah 13).

(Ze zijn luisteraars naar leugens en verslinders van het kwaad. Dus als ze naar je toe komen, oordeel dan tussen hen of wend je van hen af.

En als je je van hen afkeert, zullen ze je helemaal geen kwaad doen. Maar als je oordeelt, oordeel dan rechtvaardig tussen hen. God houdt inderdaad van degenen die rechtvaardig zijn.) (Al-Maeda 42).

Verzen over huwelijk en liefde in de Koran

Een van de hoogste en sterkste relaties die er in deze wereld bestaat, is die welke de dienaar met zijn Schepper verbindt, die voortkomt uit een aangeboren liefde die in alle dienaren is gecreëerd en die ieder mens in stand houdt door de verschillende daden van aanbidding die hij onderneemt. hij moet presteren om dichter bij God te komen en Hem lief te hebben door te doen wat Hem behaagt en weg te blijven van wat Hem boos maakt. Overtredingen en zonden. Daarom ontdekken we dat de Schepper – Glorie zij Hem – in de wijze openbaring heeft vermeld enkele van

Koranverzen over het liefhebben en aanbidden van God

Waarvoor de dienaar beloond zal worden, zowel in zijn leven in deze wereld als in het hiernamaals.


En onder de mensen zijn er mensen die naast God gelijken nemen en hen liefhebben zoals ze God liefhebben, maar degenen die geloven hebben een sterkere liefde voor God.

En als degenen die onrecht hebben aangedaan, maar zouden zien, wanneer zij de kwelling zien, dat alle macht aan God toebehoort, en dat God streng is in het kwellen. (Al-Baqarah: 165)


En onder de mensen is hij die zichzelf verkoopt op zoek naar Gods welbehagen.

En God is zeer medelevend tegenover Zijn dienaren” (Al-Baqarah: 207).

) O jullie die geloofd hebben, wie van jullie zich ook afkeert van zijn religie – God zal een volk brengen van wie Hij houdt, en zij die van Hem houden, vernederd voor de gelovigen, machtig voor jullie.

Ze strijden voor de zaak van God en zijn niet bang voor de schuld van de schuldige. Dat is de milddadigheid van God. Hij geeft het aan wie Hij wil, en God is alomvattend, alwetend. * Uw beschermer is inderdaad God en Zijn Boodschapper en de Wie hebben geloofd – degenen die het gebed verrichten en de zakaat betalen terwijl ze buigen. 54-56).

(Vechten is je voorgeschreven, ook al heb je er een hekel aan. En misschien heb je ergens een hekel aan en is het goed voor je.)

“En het kan zijn dat je van iets houdt en dat het slecht voor je is. En God weet het en jij weet het niet” (Al-Baqarah 216).

(Je zult geen gerechtigheid verwerven totdat je geld uitgeeft van datgene waar je van houdt.

“En wat je ook uitgeeft, God is er alwetend van” (Al Imran 96).

(En aanbid Allah en deel niets aan Hem toe.)

En wees goed voor ouders, en familieleden, en wezen, en de behoeftigen, en een buurman, een familielid, een buurman, een buurman, een buurman, en de reiziger. En uw rechterhand bezit het niet. Zeker, God bezit het niet. heb iemand lief die arrogant en trots is” (An-Nisa' 36).

(En maak geen ruzie namens degenen die zichzelf besnijden.

“Inderdaad, God houdt niet van iemand die verraderlijk en zondig is” (An-Nisa’ 107).

Koranverzen over Gods liefde voor Zijn dienaren

De Meest Barmhartige, van boven de zeven hemelen, leert ons de eerste fundamenten van liefde in God wanneer Hij – Glorie zij Hem, geopenbaard in Zijn verhevenheid – vermeldt dat Hij van Zijn dienaren houdt en van hen houdt om tot Hem te naderen, zodat Hij kan laat ze toe in tuinen van gelukzaligheid en straf ze niet. Daarom vinden we er in de Wise Remembrance een aantal van

Koranverzen over Gods liefde voor Zijn dienaren,

Waarin enkele van de kwaliteiten worden uitgelegd die mensen moeten hebben om tot de dienaren van God te kunnen behoren, van wie Hij houdt en die Hij noemde in Zijn Grote Boek. Dat wil zeggen, deze verzen zullen de kenmerken verklaren van rechtvaardige dienaren van de vrome en zuivere mensen, en anderen aan wie God het Paradijs in het Hiernamaals heeft beloofd.

  • ‘Geef dus het familielid wat hem toekomt, en de armen en de reiziger.

    Dat is beter voor degenen die het aangezicht van God verlangen, en zij zijn degenen die succesvol zijn.” (Al-Rum: 38).


  • “God was inderdaad blij met de gelovigen toen zij onder de boom trouw aan jou beloofden

    Dus Hij wist wat er in hun harten was, dus stuurde Hij rust over hen heen en beloonde hen met een aanstaande verovering (Al-Fath: 18).


  • (En geef geld uit op de weg van God, en werp uzelf niet met uw eigen handen in de vernietiging.

    “En doe goed. God houdt inderdaad van degenen die goed doen” (Al-Baqarah 195).

  • (…Inderdaad, God houdt van degenen die zich bekeren

    En Hij houdt van degenen die zichzelf zuiveren” (Al-Baqarah 222).

  • (En wat betreft degenen die geloven en goede daden verrichten, Hij zal hun volledige beloning betalen.

    ۗ En God houdt niet van de overtreders) (Al Imran 57).

  • (Inderdaad, hij die zijn verbond nakomt en vreest

    Want God houdt van de rechtvaardigen” (Al Imran 76).


  • (Degenen die geld uitgeven in goede tijden en in tegenspoed, en die hun woede in bedwang houden en mensen vergeven.

    ۗ En God houdt van degenen die het goede doen” (Al Imran 134).

  • (En er is geen profeet met wie veel rabbijnen vochten, maar zij verzwakten niet toen wat hen overkwam voor de zaak van God.

    En ze waren niet zwak, noch onderwierpen ze zich. En God houdt van degenen die geduldig zijn.) (Al Imran 146).

  • (Dus God gaf hen de beloning van deze wereld en de goede beloning van het Hiernamaals.)

    En God houdt van degenen die het goede doen” (Al Imran 148).

  • (Het is dankzij Gods barmhartigheid dat je aardig voor ze was. En als je hardvochtig en hardvochtig was geweest, zouden ze zich uit je omgeving hebben verspreid.)

    Dus vergeef hen en vraag vergeving voor hen, en raadpleeg hen in deze kwestie. En als u vastbesloten bent, stel dan uw vertrouwen op God. God houdt inderdaad van degenen die hun vertrouwen in hen stellen. (Al Imran 159).

Verzen over liefde

Verzen over huwelijk en liefde in de Koran tussen echtgenoten

In de Heilige Koran heeft de islamitische religie de fundamenten gelegd waarop elke huwelijksrelatie zonder crises of problemen moet worden gevestigd, en ook al werd het woord liefde niet rechtstreeks in de Koran genoemd.

Koranverzen over liefde tussen echtgenoten

De verschillende wetten en bepalingen die verklaren hoe de relatie tussen de twee partijen, of het nu om een ​​man of een vrouw gaat, zullen, als ze worden nageleefd, dienen als het eerste zaadje waarmee de wortels van de liefde tussen de echtgenoten zullen groeien en waarop een gezamenlijk gezin zal voortkomen. worden gevormd.


{Hij schiep jullie uit één enkele ziel, maakte er vervolgens een paar van, en stuurde van het vee acht paren naar je toe.

Hij schept jou in de baarmoeder van je moeder, de ene schepping na de andere, in drie duisternissen. Dat is Allah, jouw Heer. Zijn heerschappij is. Er is geen god dan Hij. Dus hoe zul je je afkeren? } ﴾Zam 6).


{En God heeft uit uw midden partners voor u gemaakt en van uw vrouwen zonen en kleinkinderen voor u gemaakt

En Hij heeft jou voorzien van goede dingen. Geloven zij in onwaarheid en geloven zij niet in de genade van God? (Al-Nahl 72)


{En een van Zijn tekenen is dat Hij uit jullie midden partners voor jullie heeft geschapen, zodat jullie rust bij hen mogen vinden.

En Hij heeft genegenheid en barmhartigheid tussen jullie geplaatst. Daarin zijn inderdaad tekenen voor een volk dat nadenkt (Al-Rum 21).


{En als u van hen scheidt voordat u ze hebt aangeraakt, en u een plicht voor hen hebt voorgeschreven

Dan de helft van wat je hebt aangewezen.} (Al-Baqarah 237)


{Toen je met gelovige vrouwen trouwde en vervolgens van hen scheidde voordat je ze had aangeraakt,

Je hebt dus geen getal dat je overschrijdt.} (49 Al-Ahzab)

{

En degenen die hun vrouwen beschuldigen en geen getuigen hebben behalve zijzelf.

Het getuigenis van één van hen bestaat uit vier getuigenissen van God. Sterker nog, hij behoort tot de waarachtigen.} (6) Het Licht.


{Het is voor jou niet toegestaan ​​om weer vrouwen te hebben

Ook mag hij ze niet ruilen voor vrouwen.} (Al-Ahzab 52)


{En als je een vrouw wilde vervangen door een andere vrouw en een van hen een kwintaal gaf

Neem er dus niets van aan. Beschouw jij het als een laster en een zuivere zonde? (An-Nisa’ 20)

Er zijn verzen uit de Koran over liefde geschreven

We vermeldden in de eerste regels van dit rapport dat het woord liefde niet op alle plaatsen in de Heilige Koran voorkomt, vergezeld van goede betekenissen, maar eerder werd genoemd in meer dan één soera, vergezeld van de kenmerken van degenen die niet geloven in God of degenen die met Hem omgaan, en God beschreef hen en legde hun straf uit, of het nu in deze wereld of in het hiernamaals was, net zoals Deze degenen beschrijven van wie hij houdt en hen graag dicht bij zich zou willen brengen, zoals u wilt uitleggen

Er zijn verzen uit de Koran over liefde geschreven

hier.


  1. “Zeg: ‘Als uw vaders en uw zonen en uw broers en uw vrouwen en uw verwanten en de rijkdom die u heeft verworven en een beroep waarvan u de ondergang vreest

    En woningen waar jij van geniet zijn geliefder bij jou dan God en Zijn Boodschapper en de jihad voor Zijn zaak. Wacht dus tot God Zijn bevel tot stand brengt, en God leidt geen ongehoorzaam volk. “Yen” (At-Tawbah: 24).


  2. (En vecht op de weg van God tegen degenen die tegen jou vechten

    En overtreed niet. God houdt inderdaad niet van overtreders.) (Al-Baqarah 190).

  3. (En wanneer hij de leiding neemt, streeft hij er door het hele land naar om daar corruptie te verspreiden en de gewassen en de nakomelingen te vernietigen.

    ۗ En God houdt niet van corruptie) (Al-Baqarah 205).


  4. (God elimineert woeker en bevordert liefdadigheid.)

    En God houdt niet van elke zondige ongelovige” (Al-Baqarah 276).

  5. (Zeg: “Gehoorzaam God en de Boodschapper

    ۖ Maar als zij zich afkeren, houdt God niet van de ongelovigen” (Al Imran 32).

  6. (Als een zweer jou raakt, dan heeft een zweer zoals deze de mensen geraakt.)

    En die dagen geven Wij ze afwisselend onder de mensen, zodat God degenen die geloofd hebben kan kennen en getuigen uit jullie midden kan nemen. En God houdt niet van de onrechtvaardigen.) (Al Imran 140).

  7. (Denk niet dat degenen die zich verheugen in wat ze hebben gedaan en graag geprezen worden voor wat ze niet hebben gedaan

    Denk niet dat ze op de vlucht zijn voor de kwelling. En voor hen is er een pijnlijke kwelling” (Al Imran 188).

  8. (God houdt er niet van dat slechte woorden openbaar worden gemaakt.

    Behalve degene die onrechtvaardig is, en Allah is Alhorend en Alwetend” (An-Nisa’ 148).

Verzen over liefde Verzen over liefde

Verzen over huwelijk en liefde in de Koran. Op dit moment zijn we allemaal op zoek naar ware liefde waarmee we het leven kunnen leiden waar we op hopen. Het vreemde is dat de meeste mensen deze liefde bij andere mensen zoeken , ook al is het liefhebben van God en het aanbidden van Hem een ​​recht op aanbidding dat iedereen garandeert een comfortabel leven te leiden. Volledig weg van de verschillende moeilijkheden en crises moeten we daarom allemaal zoeken naar Gods ware liefde in ons en proberen dit gevoel te ontwikkelen , en dan zal God ons in elke andere kwestie in deze wereld helpen.