De kortste soera in de Heilige Koran is een van de informatie die populair is onder alle moslims en die we van jongs af aan leren over het onderwerp islamitische religie op scholen. Dit is een aanvulling op de eerste informatie die van thuis komt, of het nu van de vader of moeder, en de kortste soera in de Koran is een van de eerste informatie die aan kinderen wordt geïntroduceerd, omdat het een van de eenvoudige religieuze informatie met betrekking tot de eerste sharia-wet voor moslims is de Heilige Koran, die gemakkelijk voor een kind om te begrijpen en te onthouden.


De kortste soera in de Heilige Koran


Surat Al-Kawthar

De naam van de kleinste soera in de Heilige Koran

misschien

De naam van de kleinste soera in de Heilige Koran

Ze is bij ons allemaal bekend

Surat Al-Kawthar

Echter, aangezien internet de afgelopen jaren een van de belangrijkste vormen van onderwijs is geworden, vooral in het huidige jaar waarin de meeste mensen over de hele wereld het hebben geadopteerd.

En niet alleen in Arabische landen is er na de uitbraak van het nieuwe Corona-virus online onderwijs op internet zonder dat je naar scholen en universiteiten gaat; Onze website had zulke belangrijke informatie over de islamitische religie aan moslimkinderen moeten bieden, waardoor ze de Heilige Koran goed konden leren kennen.

De kleinste soera en het aantal verzen ervan

Het is bekend dat de lengte of kortheid van een soera in de Heilige Koran wordt bepaald aan de hand van het aantal verzen erin, dus het was logisch dat dit zo was.

Surat Al-Kawthar

Het is de kleinste soera die in de hele Heilige Koran aanwezig is, van de 114 soera’s, omdat Surat Al-Kawthar

Slechts drie verzen.

Hoewel er andere soera’s zijn die slechts drie verzen bevatten, namelijk Surat Al-Asr en Surat Al-Nasr, zijn er niettemin

Surat Al-Kawthar is de kortste in de Koran in termen van het aantal woorden dat het bevat, met slechts tien woorden

Daarom wordt Surat Al-Kawthar beschouwd als een van de Koran-soera's die gemakkelijk te begrijpen en te onthouden zijn.

Informatie over de kleinste soera in de Koran

Het is bekend dat de Heilige Koran 114 soera’s bevat, te beginnen met Soera Al-Fatihah, wat de eerste soera van de Koran is, terwijl Soera Al-Nas soera nummer 114 is in dit geweldige boek, wat betekent dat het de laatste is. soera.

Wat betreft de

Informatie over de kleinste soera in de Heilige Koran

De volgorde van deze soera staat in de Koran

Nr. 108

Het bevindt zich in het dertigste deel en wordt beschouwd als een van de soera's met korte hoofdstukken. Het is zelfs de kortste, aangezien deze soera slechts 10 woorden bevat, verdeeld over de drie verzen en 30 alfabetische letters.

Surah Al-Kawthar is een van de…

Mekkaanse soera's

Volgens de mening van de meerderheid van de juristen, terwijl de andere mening zegt dat het beschaafd is, en een grote groep hedendaagse geleerden het met deze mening eens is.

Een van de belangrijke informatie over deze soera is dat het

De vijftiende soera

In termen van de volgorde van de soera's die aan de boodschapper Mohammed werden geopenbaard – moge God hem zegenen en vrede schenken – toen de openbaring naar hem werd gestuurd, werd deze soera geopenbaard na Surat Al-Adiyat, terwijl Surat Al-Atakadir was de soera die volgde op Surat Al-Kawthar.

Surat Al-KawtharSurat Al-Kawthar

De reden voor de openbaring van de kleinste soera in de Koran

Er is meer dan één roman over

De reden voor de openbaring van de kleinste soera in de Heilige Koran:

Maar de meeste geleerden nemen het aan

Overgeleverd door “Abdullah bin Al-Abbas” – moge God tevreden met hem zijn –,

Wat hij daarin zei is dat Surah Al-Kawthar werd geopenbaard in “

Al-Aas bin Wael

“Nadat de Boodschapper – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – een geamputeerde werd genoemd.

Dit was toen de profeet Mohammed had gebeden en zich voorbereidde om de moskee te verlaten, terwijl Al-Aas bin Wael de moskee binnenging. Ze ontmoetten elkaar bij de deur van de moskee, bekend als ‘Bani Sahm Gate’, en ze praatten. zij gingen op weg.

Toen Al-Aas bin Wael binnenkwam, trof hij een groep Qoeraisj aan die in de moskee zat en vroeg hem met wie hij aan het praten was, waarop hij antwoordde dat hij tegen de geamputeerde sprak, verwijzend naar de Boodschapper – moge de beste gebeden en vrede. wees op hem.

Wat hier wordt bedoeld met het woord geamputeerde is degene die geen kinderen heeft, en Al-Aas bin Wael gaf deze titel aan de meest eervolle van de schepping in die tijd omdat zijn zoon Abdullah, die van mevrouw Khadija was – moge God tevreden zijn met haar – was kort geleden overleden.

Op dat moment daalde God – Glorie zij Hem – Soera Al-Kawthar neer van boven de zeven hemelen, terwijl hij tegen de Edele Boodschapper sprak dat de geamputeerde Al-Aas bin Wael was en niet de Boodschapper van God.

De reden waarom Surat Al-Kawthar deze naam kreeg

Een van de grootsheden van de Heilige Koran is dat er niets zonder reden in wordt gevonden, zelfs de namen van de soera’s.

De reden waarom Surat Al-Kawthar deze naam kreeg

Bekend, waarover de Edele Boodschapper – moge Gods gebeden en vrede zij met hem – ons vertelde in een van de nobele hadiths.

Wat dat duidelijk maakte

Al-Kawthar is de naam van een rivier die in het Paradijs aanwezig is en die de Heer der Glorie – gemanifesteerd in Zijn glorie – aan Zijn Edele Boodschapper heeft toegewezen, en de soera is naar deze rivier vernoemd.

De naam Al-Kawthar betekent veel goedheid, zegeningen en geschenken, als volgt, die de Meest Genadevolle aan Zijn Edele Boodschapper en zijn natie na hem schonk. De tekst van de hadith is:

Op gezag van de Profeet (moge God hem zegenen en vrede schenken) is overgeleverd dat hij op een dag met zijn metgezellen zat, in slaap viel en vervolgens glimlachte en tegen hen zei:

‘Weet je wat Al-Kawthar is? Wij zeiden: God en Zijn Boodschapper weten het het beste. Hij zei: “Het is een rivier die mijn Heer, de Almachtige en Majesteitelijke, mij heeft beloofd. Er zit veel goeds op, en een stroomgebied waarnaar mijn natie zal terugkeren op de Dag der Opstanding.”

Zijn vat is zo talrijk als de sterren, en de dienaar wordt erdoor geschud, en ik zeg: Mijn Heer, hij komt uit mijn volk, en hij zegt: U weet niet wat ik na u heb geschapen.

De deugd van het lezen van Surat Al-Kawthar

Hoewel soera Al-Kawthar de kortste soera in de Heilige Koran is, omdat deze slechts tien woorden bevat, verdeeld over drie verzen, geniet deze soera een grote verdienste.

Iedereen die het leest zal deze verdienste verwerven, die werd genoemd in enkele van de hadiths die zijn overgeleverd op gezag van de Boodschapper (moge de beste gebeden en vrede zij met hem) en zijn metgezellen (moge God tevreden zijn met hen allen) en over andere is overeenstemming bereikt door geleerden, en H.

De deugd van het lezen van Surat Al-Kawthar


Als volgt:

  • Het is goed nieuws voor degenen die het altijd lezen, omdat de Boodschapper – moge God hem zegenen en vrede schenken – glimlachte toen deze soera aan hem werd geopenbaard, zoals vermeld in de nobele hadith:

Wat Anas bin Malik – moge God tevreden met hem zijn – vertelde op gezag van de Profeet – vrede en zegeningen zij met hem – zei: “Hij zei:

Op een dag was de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, bij ons toen hij in slaap viel en vervolgens glimlachend zijn hoofd ophief.

Dus we zeiden: “Wat maakte je aan het lachen, o boodschapper van God? Hij zei: Er is onlangs een soera aan mij geopenbaard. Hij reciteerde: In de naam van God, de Meest Barmhartige, de Meest Barmhartige. “Inderdaad, Wij hebben je Al gegeven. -Kawthar.” Bid dus tot jouw Heer en breng offers. Jouw zaak is de geamputeerde.” Toen zei hij: Weet jij wat Al-Kawthar is? Dus zeiden we: “God en Zijn Boodschapper weten het het beste.” Hij zei: “Het is een rivier die mijn Heer, de Almachtige en Majesteitelijke, mij heeft beloofd. Er zit veel goeds in. Het is een stroomgebied waarnaar mijn natie zal gaan.” Kom terug op de Dag der Opstanding. Hij is zo talrijk als de sterren, en de dienaar wordt erdoor geschokt, en ik zeg: 'Mijn Heer, hij komt uit mijn volk.' Dan zegt hij: 'Je weet niet wat ik na jou heb gedaan.' ”

  • Imam Ibn Sirin zegt dat het reciteren van Surat Al-Kawthar in verplichte en vrijwillige gebeden ervoor zorgt dat de persoon het op de Dag der Opstanding uit de Al-Kawthar-rivier drinkt, en het is de drank waarna hij nooit dorstig of ellendig zal zijn.

  • Er wordt gezegd dat als je het veel leest, de lezer in het hiernamaals uit alle rivieren van het Paradijs drinkt.

  • Het reciteren van Surah Al-Kawthar geeft degene die reciteert tien goede daden voor elke persoon die een offer brengt op de Dag van het Offer.

  • De interpretatie van het zien lezen van Surat Al-Kawthar in een droom luidt het verkrijgen van veel goedheid in, zowel in deze wereld als in het hiernamaals.

  • Sommigen zeggen dat het lezen van Surat Al-Kawthar 1000 keer voor het slapengaan ervoor zorgt dat iemand de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – in een droom ziet. Van deze mening is niet bekend of deze waar of onwaar is.

Het wonder in Surat Al-Kawthar

Toen God – Glorie aan Hem – de Edele Koran openbaarde en het tot het laatste boek voor alle hemelse boeken maakte en het tot het boek voor de islamitische religie maakte, wat de laatste religie op aarde is; De Schepper heeft dit grote boek onderscheiden van de andere hemelse boeken ervoor door het uitdagend en wonderbaarlijk te maken.

Bovendien waren zijn woorden bedoeld voor aanbidding, wat in geen enkel boek voorkomt dat verband houdt met een van de voorgaande religies, en een van de wonderen die in de Koran worden aangetroffen, is weergegeven in Surat Al-Kawthar, die door veel commentatoren en religieuze geleerden is gebruikt. over gesproken.

Het wonder in Surat Al-Kawthar

Het wordt vertegenwoordigd door het getal 10, dat wordt beschouwd als het getal waarop de inhoud van deze soera is gebaseerd, zoals we hieronder zullen uitleggen:

  1. Het aantal woorden in Surat Al-Kawthar is 10 woorden.

  2. Het aantal alfabetische letters in de soera is 30 letters, verdeeld in drie verzen, met in elk vers 10 alfabetische letters.

  3. De letter Alif is de meest herhaalde letter in Surat Al-Kawthar, en deze brief werd 10 keer herhaald.

  4. De letters die slechts één keer voorkomen in deze soera zijn 10 letters.

  5. De onsamenhangende letters verschijnen tien keer in Surat Al-Kawthar.

  6. De drie verzen in deze soera worden afgesloten met de letter Ra, de letter nummer 10 in de volgorde van de letters van het Arabische alfabet.

Wetenschappers hebben het feit uitgelegd dat het getal tien is gekoppeld aan Surat Al-Kawthar, omdat dit het tweede vers van deze soera is.

(…dus bid tot jouw Heer en offer)

Hoewel de Offerdag hier in deze soera niet duidelijk wordt gemaakt, is het bekend dat de Offerdag de eerste dag is van het gezegende Eid al-Adha, dat valt op de tiende van de maand Dhul-Hijjah, de laatste maand. van het Hijri-jaar.

Surah Al-Kawthar, volledig geschreven en hoorbaar

In de voorgaande paragrafen hebben we het gehad over Surat Al-Kawthar en dat het de kortste soera uit de Koran ooit is, over het aantal verzen ervan en de rest van de informatie die we hebben gepresenteerd.

In deze paragraaf laten we het zien

Surah Al-Kawthar, volledig geschreven en hoorbaar

Zodat kinderen er goed naar kunnen luisteren, waardoor ze het makkelijker kunnen onthouden en later kunnen lezen.

In de naam van God, de meest genadige, de meest barmhartige

(Inderdaad, Wij hebben jou Al-Kawthar gegeven. Bid dus tot jouw Heer en breng offers. Jouw zaak is inderdaad zeer ernstig.)


Volledige interpretatie van Surat Al-Kawthar


Het is gemakkelijk voor iemand om te begrijpen wat hij leest als hij het goed begrijpt, dus we zullen dit in deze paragraaf doen

Met een volledige interpretatie van Surat Al-Kawthar

Volgens de juiste interpretatie van elk vers als volgt:

  1. Waarlijk, Wij hebben jou Al-Kawthar gegeven:

    Wat hier bedoeld wordt is dat God – Glorie zij Hem – Zijn Boodschapper vele zegeningen en goede dingen heeft geschonken, zoals vermeld in de uitspraak van de Almachtige:

    (En de genade van God over jou was groot),

    Tot deze zegeningen behoort de Kawthar-rivier, waarover de Boodschapper van God ons vertelde, die uitmondt in het stroomgebied van waaruit hij zijn natie op de Dag der Opstanding van water zal voorzien.

  2. Bid dus tot jouw Heer en offer:

    De Schepper – Glorie zij Hem, de Allerhoogste – beveelt Zijn Boodschapper in dit vers om religieuze aanbidding te combineren met wereldse aanbidding, wat het bekende gebed is, wat de aanbidding is die aan iedereen in de islamitische religie wordt opgelegd, en offers, die aan iedereen worden opgelegd. is het aanbieden van offers en offers aan de Meest Barmhartige uit het eigen geld van de mens, en het is een van de verheerlijkte daden van aanbidding van de Schepper.

  3. Uw geval is de geamputeerde:

    In dit vers reageert God – Glorie zij Hem, gemanifesteerd in Zijn glorie – op degene die de Boodschapper van God haatte en hem beschreef als een geamputeerde, wat betekent dat hij een geamputeerde is, dat wil zeggen iemand wiens afstamming is afgesneden. De tolken hebben de neiging te bedoelen dat wat hier met de geamputeerde wordt bedoeld, degene is in wie geen goed of zegen schuilt, omdat Al-Aas bin Wael kinderen na hem kreeg, en ook. Wat met de geamputeerde wordt bedoeld, is iemand die niet volgt. de leiding van de Boodschapper en zijn boodschap op zo'n manier dat er geen goed of zegen in hem schuilt, noch in deze wereld, noch in het hiernamaals.

Het kleinste vers in de Heilige Koran

Hoewel we het in dit rapport hebben over de kleinste soera in de Heilige Koran, moesten we, als resultaat van het feit dat sommige mensen de kleinste soera verwarren met de verzen in de wijze openbaring, verduidelijken dat de kleinste soera soera Al-Kawthar is. terwijl

Het kleinste vers in de Heilige Koran

In feite zijn het drie verzen, niet slechts één vers, omdat deze verzen gelijke letters hebben, aangezien ze uit slechts twee letters bestaan, en deze verzen zijn als volgt:

  • ) schoonvader (.

  • ﴿Taha﴾.

  • ) Yasin (.

De kleinste soera's van de Heilige Koran

We hebben er in de eerste paragrafen van dit rapport op gewezen dat Surat Al-Kawthar de kleinste soera in de Heilige Koran is en de kortste in termen van het aantal daarin aanwezige woorden, niet de verzen, omdat zowel Surat Al-Nasr als Surat Al-Asr bestaat ook uit slechts drie verzen.

Dit brengt ons bij het belang van erkenning

De kleinste soera's van de Heilige Koran

Ze zijn allemaal te vinden in het dertigste deel van de Edele Koran, dat is opgenomen in de korte hoofdstukken van de soera’s, en de volgorde van deze soera’s in termen van de kortste is als volgt:

  1. Surat Al-Kawthar.

  2. Surat Al-Asr.

  3. Surat Al-Nasr.

  4. Surat Al-Ikhlas.

  5. Muur van Quraish.

  6. Surat Al-Masad.

  7. Surat Al Fil.

  8. Soera Al-Qadr.

  9. Soera An-Nas.

  10. Surat Al Kafirun.

De kortste soera in de KoranDe kortste soera in de Koran

We hopen dat we volledige informatie hebben verstrekt over de kortste soera in de Heilige Koran, zodat iedereen er in detail over kan leren en kinderen goed kan onderwijzen.