Wachten op het antwoord van een smeekbede is een van de belangrijke dingen die een dienaar moet doen, en hij moet erop vertrouwen dat de Almachtige God naar hem luistert. Over het algemeen brengt een smeekbede grote dank aan de gelovige, en via de inhoudswebsite kunnen we presenteer voor u de beste smeekbeden voor de oneven genummerde nachten in de volgende tien laatste dagen van de Ramadan:

O God, alle lof zij U, U bent het licht van de hemelen en de aarde, en de lof zij U, U bent de Onderhouder van de hemelen en de aarde, en alle lof zij U, U bent de Heer van de hemelen en de aarde en degenen die zich daarop bevinden. Jij bent de waarheid, jouw belofte is waar, jouw woorden zijn waar, jouw ontmoeting is waar, de hemel is waar, de hel is waar, de profeten zijn waar en het Uur is waar.

O God, eer ons op deze grote en goede nacht met vroomheid en tevredenheid en versier mij met de versiering van het geloof. O God, maak mij tot de geleiden die uw voldoening winnen en degenen die ver van uw toorn zijn en berouw tonen aan u .

Oh God, de redder van berouwvolle mensen, de antwoorder van de bedelaars, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle. Oh God, bevrijd onze nek van het vuur. Oh God, bevrijd onze nek van het vuur. Oh God, bevrijd onze nek van het vuur, o Heer der werelden.

O God, in deze goede en gezegende dagen vraag ik U om genezing te schenken aan iedereen die door een aandoening is getroffen. O God, laat er geen wond in zitten zonder deze te genezen, of pijn zonder deze te kalmeren.

De smeekbede van de Witr-nachten is geschreven

Moslims zoeken naar de oneven genummerde nachten om daarin alle mogelijke daden van aanbidding uit te voeren. Het zijn vijf individuele nachten die gepaard gaan met het naderende einde van de heilige maand Ramadan. De nacht van de 21e wordt beschouwd als de eerste en de De nacht van de 29e is de laatste nacht. De vrome dienaren kijken ernaar uit om de Heer der Werelden te behagen en naar Hem terug te keren met goede daden die hen tegen het hellevuur beschermen. De beste smeekbede die je op deze avonden kunt uitspreken is de volgende:

De smeekbede van de eerste Witr-nacht

“O God, dit is de maand van vergeving en berouw, en dit is de maand van goede daden en de maand van herstel van gedachten. Oh God, verlicht mijn gedachten en de gedachten van al mijn dierbaren. Ik vraag U om mij te plaatsen onder uw rechtvaardige dienaren die bang zijn en terugkeren om u te ontmoeten.’

“O God, alle lof zij U, U bent het licht van de hemelen en de aarde, en de lof zij U, U bent de Onderhouder van de hemelen en de aarde, en alle lof zij U, U bent de Heer van de hemelen en de aarde en degenen die zich daarop bevinden. U bent de waarheid, Uw belofte is waar, Uw woord is waar, en U ontmoeten is waar, de hemel is waar, de hel is waar, de profeten zijn waar en het Uur is waar.'

O God, de verlosser van alle zorgen, de verlosser van alle ellende, de metgezel van elke eenzaamheid, de oplosser van Jobs schade, de hoorder van de gekwelde stem van Yunus, de scheiding van de zee voor Mozes en de kinderen van Israël, en de Redder van Mozes en degenen die met hem allen zijn, ik vraag u om Mohammed en de familie van Mohammed te zegenen, en ik vraag u om voor mij gemakkelijk te maken waar ik bang voor ben. Hij maakte het moeilijk voor mij en maakte wat ik vreesde gemakkelijker voor mij.'

Lees ook: Smeekbeden in de laatste tien dagen van de Ramadan Smeekbeden voor de laatste tien dagen van de Ramadan worden opgeschreven

Smeekbeden voor de oneven nachten en Laylat al-Qadr

De gebeden van de oneven nachten kunnen worden herhaald zodra de twintigste dag van de Ramadan voorbij is, omdat de laatste tien dagen van de Ramadan prachtige momenten vol zegeningen bevatten, en iemand die verenigd is met God die zegening niet afwijst, maar eerder grijpt. dit door verschillende daden van gehoorzaamheid die zijn status voor de Heer der dienaren verhogen en hem tot een van de geliefden op aarde maken en wiens naam in de hemel wordt genoemd, en sterker.

“O God, op deze grote en gezegende nacht vragen wij U om geen enkele zonde voor ons achter te laten die U niet wilt vergeven, noch enige zorg die U niet zult verlichten, noch enig leed dat U niet zult wegnemen, en geen van de behoeften van deze wereld en het Hiernamaals, behalve dat U het zult vervullen.”

Oh God, U bent de Vergevingsgezinde en U houdt ervan om te vergeven, dus vergeef ons. Oh God, schrijf ons op deze gezegende nacht onder degenen aan wie U Uw overvloedige tuinen hebt geschonken, en schenk ons ​​Uw voldoende zegeningen en gaven. Oh God , schrijf ons onder degenen die de Gardens of Bliss zullen winnen.

“O God, stuur op deze gezegende nacht van de maand Ramadan geluk en licht naar de graven van degenen die geluk en licht verloren hebben. Oh God, vergeet hun eenzaamheid, verlicht hun rustplaats en breid hun graven uit. Oh God, heb medelijden met hen en met alle dode moslims.”

“O God, ik zoek toevlucht bij U tegen zorgen, ik zoek toevlucht bij U tegen achteruitgang, ik zoek toevlucht bij U tegen verdrinking en vuur, ik zoek toevlucht bij U tegen Satan die mij neerslaat bij de dood, ik zoek toevlucht bij U tegen de dood op Uw manier, terugtrekkend, en ik zoek mijn toevlucht bij U tegen de dood door gebeten te worden.”

Het smeken wordt beschouwd als een van de mooiste goede daden die een gelovige voor zichzelf en de mensen om hem heen kan doen, vooral als hij een rechtschapen persoon is die gehoorzaam is en zich onthoudt van elke verboden daad die de Schepper boos maakt. kies de gezegende tijden waarin smeekbeden worden verhoord, en de oneven nachten zijn de meest prominente daarvan, en het volgende kan worden gebeden tijdens:

“O God, ik vraag U om kuisheid, rijkdom, vroomheid, leiding en een goed einde in het hiernamaals en deze wereld, en wij zoeken toevlucht bij U tegen twijfel, onenigheid, hypocrisie en reputatie in religie. O U die harten transformeert “Laat ons hart niet afwijken nadat U ons heeft geleid. Schenk ons ​​genade van U. U bent de Gever.”

“O God, sta ons in deze grote nachten de voorspraak toe van Uw Profeet Mohammed, moge God hem zegenen en vrede schenken, en ons naar zijn bassin leiden en ons niet ontnemen hem te bezoeken, en geef ons uit zijn eervolle hand een aangenaam en rustgevend drankje, waarna we nooit meer dorst zullen krijgen.”

O God, in U zoek ik hulp en op U stel ik mijn vertrouwen. O God, maak moeilijkheden gemakkelijk voor mij, verlicht ontberingen voor mij, schenk mij al het goede en keer mij al het kwade af. O Heer, breid mijn borst uit voor mij en verlicht mijn zaken, O Openbaarder van kwaad en O Beantwoorder van gebeden, verwijder verdriet van mij, en ik vraag U om mijn angst te verlichten, mijn verdriet weg te nemen, en verdriet en angst van mij weg te nemen.

Lees ook: Wat is de deugd van de laatste tien dagen van de Ramadan en wat wordt aanbevolen tijdens deze dagen?

De smeekbede voor de oneven nachten van de Ramadan is geschreven

Het onderzoeken van de oneven genummerde nachtgebeden is met de komst van de Ramadan een belangrijke zaak geworden voor verschillende monotheïsten, omdat alle monotheïsten Laylat al-Qadr willen verwezenlijken en de goedheid die het bevat willen bereiken, en de Ramadan wordt beschouwd als een van de gezegende tijden waarin iedereen wie zonden wil vermijden, moet er profijt van hebben en daarbij algemene gehoorzaamheid beoefenen. Daarnaast kan de gelovige als volgt bidden:

De smeekbede van de eerste Witr-nachtDe smeekbede van de eerste Witr-nacht

“O God, met Uw kennis van het ongeziene en Uw vermogen om te scheppen, schenk mij leven zolang U weet dat het leven goed voor mij is, en zorg ervoor dat ik sterf als U weet dat de dood goed voor mij is. O God, op deze gezegende 's Nachts vraag ik U om Uw angst in het onzichtbare en waar we getuige van zijn, en ik vraag U om het woord van de waarheid in tevredenheid en woede, en ik vraag U om een ​​doel in armoede en rijkdom, en ik vraag U om onuitputtelijke gelukzaligheid.’

“O God, schenk mij op deze nacht vol zegeningen een deel van al het goed dat deze nacht neerdaalt, door Uw vrijgevigheid, o Meest Genereus van de Generous, en laat mij de zoetheid proeven van Uw herinnering en de uitdrukking van Uw dankbaarheid, en bewaar mij daarin met Uw bescherming, O Meest Barmhartige van de Barmhartige.”

“O God, in deze goede uren vraag ik u om niemand anders dan u tussen ons en u in onze voorziening te plaatsen, en ons door u de rijkste van uw schepping te maken, en de armste van uw dienaren voor u, en ons rijkdom te schenken die ons niet overweldigt, en een gezondheid die ons niet afleidt en ons rijk maakt, o God, van degenen die U namens ons hebt verrijkt.’

De gebeden van de oneven nachten in de Ramadan worden verhoord

Een moslim voelt intense vreugde wanneer hij tot God smeekt voor iets dat hij verlangt en dat snel vervuld wordt. De Heer van Zijn dienaren breekt het hart niet van een gelovige die zijn hand opsteekt om hulp te vragen. Smeekbeden worden beschouwd als een van de mooiste goddelijke geschenken gegeven aan Zijn dienaren, aangezien een monotheïst kan smeken voor wat hij maar wil, zolang het goedheid en rechtschapenheid bevat en niet geassocieerd wordt met vervreemding of kwaad voor moslims. de maand Ramadan. Als volgt:

“O God, vergeef ons op dit gezegende uur, onze vaders, onze moeders, onze familieleden, wie ons ook heeft opgedragen te bidden, wie we ook hebben opgedragen te bidden, wie we ook in U liefhadden, en wie we ook in U liefhadden, wie er ook is dood en wie dan ook leeft, met uw genade, O Meest Barmhartige van de Barmhartige.”

“O God, verhef ons naar de hoogste niveaus en laat ons de hoogste doelen bereiken en ons alle goede dingen schenken in het leven en na de dood. Oh God, schenk mij stabiliteit en succes in mijn leven. Oh God, verwijder de ontberingen die zich voordoen in mijn weg.”

“O God, ik ben Uw dienaar, de zoon van Uw dienaar, de zoon van Uw vrouwelijke dienaar. Mijn spie is in Uw hand. Ik ga voort in Uw oordeel en ik ben rechtvaardig in Uw besluit. Ik vraag U bij elke naam die is van U waarmee U Uzelf heeft genoemd, of geopenbaard in Uw Boek, of onderwezen aan iemand van Uw schepping, of gereserveerd gehouden in de kennis van het ongeziene met U, om de Koran tot de bron van mijn hart en het licht van mijn leven te maken. Mijn borst, het verdwijnen van mijn verdriet en het verdwijnen van mijn angst en flauwvallen.’

Lees ook: Schriftelijke smeekbede voor de laatste tien nachten van de Ramadan

Op de oneven avonden werd er een smeekbede uitgesproken

God aanbidden en voortdurend naar Hem terugkeren is een van de krachtigste dingen die het hart troost en het gelukkig en geruststelt, en niemand is bang behalve de Meest Barmhartige. Een van de vormen van gehoorzaamheid die elke moslim moet doen is het gebed, omdat het een instrument van verbinding tussen de moslim en zijn Schepper, naast het volgen van de Sunnah van de uitverkorene en het volgen van zijn benadering, en het wordt beschouwd als een smeekbede. De oneven nachten behoren tot de sterkste daden die het evenwicht van de dienaar belasten, en ze zijn als volgt:

De smeekbede van de eerste Witr-nachtDe smeekbede van de eerste Witr-nacht

“O God, ik vraag u om vergeving en welzijn in deze wereld en het hiernamaals. O God, ik vraag u om vergeving en welzijn in mijn religie, mijn wereld, mijn familie en mijn geld. O God, dekking mijn fouten en beveilig mijn pracht. O God, bescherm mij van voor mij en achter mij, van mijn rechterzijde, van mijn linkerzijde en van boven mij, en ik zoek toevlucht in Uw grootheid, opdat ik niet van onder mij vermoord word.'

“O God, schrijf ons op deze gezegende nacht onder de rechtvaardigen en geleiden die niemand anders vrezen dan U. O God, verlicht mijn pad, vergeef mijn zonden, wend het kwaad van mij af en herstel mijn toestand en de toestand van degenen Ik houd van.”

“O God, ik vraag U om te getuigen dat U degene bent die geen andere god heeft dan U, de Enige en Enige, de Eeuwige, degene die verwekte en niet werd geboren, en aan wie niemand gelijk is. mijn behoefte, verlicht mijn eenzaamheid, verlicht mijn nood en maak van mij een goede metgezel. Zodat we U vaak mogen verheerlijken en U vaak mogen gedenken, want U bent Alziend voor mij, O Antwoorder van de behoeftigen, als Hij U aanroept, maak dan mijn knopen los, stel mijn pracht veilig.’

“O God, Heer der dienaren, ik vraag U om mij succes te schenken in mijn leven, troost in mijn hart en gemak voor al mijn zaken. Mijn Heer, ik zoek toevlucht bij U tegen de afleidingen van de geest en de aanraking van kwaad O God, ik vraag U om een ​​gerustgestelde borst, vrij van pijn, tevreden met Uw besluit.”

Smeekbede om bevrijding uit de hel op oneven nachten

Elke gelovige verlangt ernaar dat God, de Meest Barmhartige, hem zal vergeven en hem zal bevrijden van het Hellevuur. Daarom moet hij zonden vermijden en wegblijven van daden die hem in de Hel en zijn laaiende vlammen zullen doen belanden. Het is het beste voor een moslim om zich vroeg te bekeren , voordat zijn leven aan hem voorbijgaat en hij merkt dat hij niet in staat is gehoorzaamheid te verrichten, en hij de gezegende dagen moet grijpen, naast het voortdurend opzeggen van de gebeden van de oneven genummerde nachten, wat als volgt is:

Gebed om bevrijding uit de vlammen

Oh God, bevrijd onze nek van het vuur, O God, bevrijd onze nek van het vuur, O Heer der werelden, O God, vergeef ons, zorg voor onze zaken en bedek ons ​​met Uw bescherming.

De smeekbede om tevredenheid met de rechterlijke macht

“O God, bevrijd mijn nek en de nek van mijn dierbaren van de hel. Oh God, versier ons met de versiering van het geloof en zorg ervoor dat we op de juiste manier worden geleid.”

Een gebed, moge God het aanvaarden

O God, aanvaard ons vasten, onze gebeden, onze smeekbeden en al onze daden, en laat ons, met uw genade, de Nacht van het Besluit bereiken, o Gids van de misleiden.”

Lees ook: Smeekbede om bevrijding uit de hel in de laatste tien dagen van de Ramadan

Het gebed voor de oneven nachten is kort

Eerlijkheid wordt beschouwd als een van de sterkste en mooiste eigenschappen die een moslim bezit. De Heilige Profeet nam deze eigenschap over en zijn mensen noemden hem de waarheidsgetrouwe en betrouwbare. Daarom moet elke moslim zijn Profeet imiteren. Bovendien verdient het de voorkeur om op te letten tot gehoorzaamheid in de gezegende maanden zoals de Ramadan, en tot het herhaaldelijk smeken tot de Schepper in al zijn dagen, naast het herhalen van de gebeden van de Witr-nachten die goedheid brengen, als volgt:

  • “Oh God, we vragen U om het beste en meer. Oh God, schenk ons ​​geduld voor wat we hebben gemist in de zaken van deze wereld. Oh God, laat ons de Nacht van het Lot bereiken en ons daarin schenken volgens uw lot .”

  • “O God, ik weet dat ik nog steeds tekortschiet, en beroof mij niet van Uw goedheid door mijn gebrek aan dankbaarheid. O God, laat mij niet in zonden achter. O God, verwijder mij uit de zee van zonden. U bent de Meest Genereus, de Vergevingsgezinde, de Vergevingsgezinde.”

  • “O voor wie niets verborgen is, door Uw recht op Uw dienaren, o Meest Genereus, schenk ons ​​vergeving en redding, en verzamel ons met de vromen en rechtvaardigen, O Meest Barmhartige, O Meest Barmhartige.”

  • “O hartenbreker, kijk naar mijn hart met de ogen van Uw genade, wis mijn verdriet uit, genees mijn pijn en maak mij tot degenen die verborgen zijn in deze wereld en het hiernamaals. U bent tot alle dingen in staat.”

  • “O Heer, schenk mij troost en geluk van U, O U die tegen de zaak zei: 'Wees', en het zal zo zijn. Geef ons zekerheid, veiligheid en geruststelling, o God.”

Lees ook: Smeekbeden voor de eenentwintigste dag van de Ramadan Smeekbeden voor de 21e van de Ramadan

Stringavonden werken

Samenvallen met de geuren van de Ramadan is iets moois, dus het verdient de voorkeur om ze te onderzoeken om ze kwijt te raken. De oneven nachten worden beschouwd als een van de meest lonende tijden en goede daden, dus de gelovige kan de volgende daden doen:

Het lezen van de Koran

  • De Koran werd aan de dienaren geopenbaard om hen van onwetendheid naar het pad van gerechtigheid te leiden, dus het verdient de voorkeur om deze altijd te lezen, vooral tijdens de Ramadan.

Toewijding aan het gebed

  • Een moslim die van de Barmhartige houdt, stelt het gebed niet uit, omdat de meest geliefde van zijn daden is om ze op tijd uit te voeren, en het is goed om de Sunnahs en hun gebeden te gedenken.

Voortdurende herinnering

  • Het verdient de voorkeur dat de monotheïst doorgaat met het herhalen van de smeekbeden, naast het zeggen van vergeving, het prijzen van Allah en het prijzen van de Schepper, te allen tijde en met elke zegening.

Grijp de tijd

  • Vermijd het verspillen van elk moment op oneven avonden, naast het doen van goede daden en het aanbieden van gunsten aan anderen.

Nachtelijk gebed

  • Het nachtgebed wordt beschouwd als de krachtigste actie die een gelovige die nacht moet verrichten. Bovendien moet hij de gebeden van de oneven nachten uitspreken.

Aalmoes

  • Liefdadigheid is een van de belangrijkste daden tijdens de Ramadan die iedereen moet doen, zolang iemand maar genoeg voedsel heeft om van te leven.

Bidden voor

  • De Meest Barmhartige houdt van de dienaar die veel aandringt en vraagt ​​om wat hij nodig heeft, dus geeft hij er de voorkeur aan de hand op te steken naar de Schepper en te zeggen wat de dienaar nodig heeft.

Het verdient de voorkeur om de gebeden van de oneven nachten in de Ramadan elke nacht uit te spreken, waarin de moslim alles zegt wat hij wenst van de Heer van Zijn dienaren om zich aan te sluiten bij de gelederen van de geleiden en de Profeet te ontmoeten in het Paradijs. en wees dicht bij de troon van de Schepper.

Het is goed om tijdens de laatste nachten van de Ramadan veel handelingen te verrichten, bijvoorbeeld het lezen van de Koran, het geven van aalmoezen en het bidden, naast de frequente dhikr, het verrichten van gebeden en het benutten van de tijd.