De formule voor de smeekbede, O God, help ons bij ons vasten en gebeden, is compleet en geschreven. Het is de moeite waard om op te merken dat deze smeekbede niet wordt genoemd in de verzamelingen van smeekbeden, of deze nu in de Heilige Koran of in de Koran staat. nobele Sunnah van de Profeet. Het is eerder een van de smeekbeden waar sommige mensen hard aan hebben gewerkt, en het heeft zich daardoor verspreid, en mensen zijn er gretig in geworden om het tijdens de heilige maand te herhalen! Vooral omdat deze smeekbede meer dan één smeekbede omvat die elke moslimman en -vrouw graag beantwoord wil hebben? De eerste en belangrijkste daarvan is om de Heer om kracht te vragen om hem de mogelijkheid te geven om de verplichting van het vasten na te komen.

Een smeekbede, o God, help ons te vasten

Een smeekbede, O God, help ons om de Ramadan te vasten en te bidden. O God, schenk ons ​​de maand Ramadan met veiligheid, geloof, veiligheid, Islam, welzijn en de preventie van ziekten.

Hulp bij het gebed, het vasten, het reciteren van de Koran en het overdenken ervan.

O God, vergeef mij mijn zonde, mijn onwetendheid, mijn extravagantie in mijn zaken, en wat U beter weet dan ik.

Oh God, vergeef mijn ernst en mijn humor; En mijn fout en opzettelijkheid; En dat alles is bij mij. O God, vergeef mij voor wat ik naar voren heb gebracht en wat ik heb uitgesteld, en wat ik heb verborgen en wat ik heb verklaard, en wat U beter weet dan ik. U bent degene die geeft voorrang, en U bent degene die uitstelt, en U bent tot alle dingen in staat.

Een smeekbede, o God, help ons te vastenEen smeekbede, o God, help ons te vasten

Een smeekbede, o God, help ons te vasten en te bidden

Smeekbeden zijn te allen tijde gegarandeerd voor alle dienaren, en alle smeekbeden worden verhoord, zoals de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – ons vertelde. In zijn nobele hadith, die zegt:

“Er is geen moslim die smeekbeden doet met een smeekbede die geen zonde of het verbreken van verwantschapsbanden bevat. Tenzij God hem een ​​van de volgende drie dingen geeft: óf zijn roeping bespoedigen, óf het voor hem bewaren in het hiernamaals

Of om een ​​soortgelijk kwaad van hem af te wenden. Ze zeiden: Dus we verhogen? Hij zei: God is meer.

Daarom moet iedere moslim zijn smeekbeden vermeerderen en nooit stoppen, en er volledig zeker van zijn dat zijn smeekbeden verhoord zullen worden. Zolang het goed voor hem is, is het voor de dienaar beter om te onderzoeken wanneer de smeekbede wordt verhoord, vooral in de heilige maand Ramadan. Er zijn vele momenten waarop smeekbeden worden verhoord, en het is een van de belangrijkste smeekbeden. Wat moeten moslims in deze gezegende maand vermeerderen? Hij

Een smeekbede, o God, help ons zijn vasten en gebeden te voltooien?!

Want als een persoon in deze heilige maand het beste kan aanbidden; Hij zal het goede van zowel deze wereld als het hiernamaals bereiken.

O God, help ons te vasten en te bidden

O God, schenk ons ​​de Nacht van het Lot, o God, met Uw kennis van het ongeziene en Uw vermogen om te scheppen, houd mij in leven zolang U weet dat het leven goed voor mij is, en zorg ervoor dat ik sterf als U weet dat de dood goed is voor mij, o God, ik vraag U om Uw angst in het ongeziene en waar we getuige van zijn, ik vraag U om het woord van de waarheid in tevredenheid en woede, ik vraag U om een ​​doel in armoede en rijkdom, en ik vraag U om gelukzaligheid. en ik vraag U om de troost van mijn oog die nooit ophoudt, en ik vraag U om tevredenheid na het oordeel, en ik vraag U om de troost van het leven na de dood, en ik vraag U om het plezier om naar Uw gezicht en het verlangen U te ontmoeten zonder schadelijke tegenslagen of misleidende verleidingen.

O God, versier ons met de versiering van het geloof

En laat ons op de juiste manier leiden, o God, maak mij daarin tot uw rechtvaardige en gehoorzame dienaren die vergeving zoeken en tot degenen die dicht bij u staan, o God, maak mij daarin tot degenen die op u vertrouwen, winnaars in uw aanwezigheid, en degenen die dicht bij u staan, en verwijder mij daarin van de oorzaken van uw ongenoegen, o God, help mij bij het vasten en bidden met uw succes, o gids van de misleiden, en breng mij dichter bij u door barmhartigheid te tonen aan wezen, het voeden van voedsel en het verspreiden van vrede. En het gezelschap van eerbare mensen, o God, laat mij het goede liefhebben, immoraliteit en ongehoorzaamheid haten, en Uw toorn en het vuur van Uw hulp verbieden, O Helper van hen die hulp zoeken.

Een smeekbede, o God, help ons te vastenEen smeekbede, o God, help ons te vasten

De Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zegt in de nobele hadith:

“Degene die de Ramadan vast uit geloof en op zoek naar beloning. Hij werd vergeven voor zijn eerdere zonden

En wie de Nacht van het Lot bidt uit geloof en op zoek naar beloning, zijn eerdere zonden zullen vergeven worden.” Dus als de dienaar roept en zegt:

O God, help ons te vasten en te bidden.

Dit ondanks het feit dat smeekbeden niet worden genoemd in de Heilige Koran of in de Sunnah van de Edele Profeet. Is het echter een van de smeekbeden dat het wenselijk is om in de heilige maand te bidden?! Omdat de dienaar daarin zijn Heer vraagt ​​om hem te helpen, hem te sterken en hem te helpen doen wat God – Glorie zij Hem – en Zijn Edele Boodschapper – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – hebben bevolen.

  • Een smeekbede, o God, help ons te vasten en zegen ons ermee

    En schenk ons ​​standvastigheid in het vasten en bidden, O Heer der Werelden.

  • Een smeekbede, o God, help ons te vasten en laat ons de laatste tien dagen van de Ramadan bereiken, noch ontbrekend, noch ontbrekend.

    O God, schenk ons ​​de Nacht van het Lot.

  • O God, help ons om in geloof te vasten en te bidden en beloning te zoeken.

    En haal ons er niet uit tenzij u tevreden over ons bent.

  • Een smeekbede, o God, help ons te vasten en te bidden, en laat ons dit jaar en nog vele jaren de Ramadan bereiken.

    Ontneem ons niet van Zijn genade, o God, en beantwoord onze gebeden in de laatste tien dagen van de Ramadan.

  • O God, help ons te vasten en bidden en zegen ons in de resterende dagen van de maand Ramadan

    Oh God, laat mij Shawwal en Eid al-Fitr bereiken, noch ontbrekend noch ontbrekend.

  • Een smeekbede, o God, help ons te vasten, breng ons veiligheid en vergeef ons

    . O Genereus, O Barmhartig, en accepteer onze smeekbeden, O Bezitter van Majesteit en Eer.

O God, help ons te vasten en te bidden en mij te beschermen tegen Satan

Als de dienaar roept met een smeekbede

O God, help ons te vasten en te bidden en mij te beschermen tegen Satan.

Hij vraagt ​​zijn Heer om hem te helpen bij meer dan één daad van aanbidding, inclusief het uitvoeren van de verplichting van het vasten. Dat is een van de grootste daden van aanbidding en een bewijs dat de Heer der Glorie – gemanifesteerd in Zijn verhoging – een deur in het Paradijs heeft aangewezen voor degenen die alleen vasten, zoals onze Edele Boodschapper – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn – vertelde ons, in de authentieke Profetische hadith:

“In het Paradijs is er een poort genaamd Al-Rayyan, waardoor degenen die vasten op de Dag der Opstanding zullen binnengaan, en niemand zal met hen naar binnen gaan behalve zij.

Er wordt gezegd: Waar zijn de vastende mensen? Ze komen er doorheen, en als de laatste van hen binnenkomt, is de deur gesloten en komt niemand erdoorheen.”

  1. O God, schenk ons ​​de Nacht van het Lot

    Oh God, schenk ons ​​de nachten van de Ramadan.

    O God, maak ons ​​tot degenen die vasten

    Hij voert het uit met geloof en hoop.

  2. Een smeekbede: O God, help ons te vasten en bidden en houd ons weg van Satan. O God, breng mij dichter bij Uw plezier

    En bespaar mij van Uw toorn en toorn, en schenk mij succes in het reciteren van Uw verzen, met Uw genade, O Meest Barmhartige van degenen die barmhartig zijn.

  3. O God, maak mij een van degenen die op U vertrouwen en maak mij een van uw winnaars

    En maak mij tot degenen die dicht bij U staan ​​door Uw welwillendheid, o het doel van zoekers.

  4. Daarin zit een smeekbede, o God, help ons te vasten en te bidden, en bescherm mij tegen uw woede en wraak. Oh God, laat ons, onze ouders en iedereen van wie we houden het einde van de Ramadan bereiken

    Laten we, zonder te verliezen of verdwaald te raken, o God, dit bereiken terwijl we in de beste conditie zijn, en help ons, o God, om te vasten en te bidden, onze blik neer te slaan en onze tong te bewaken, en onze goede daden te accepteren.

De smeekbede om de intentie van het vasten is compleet

Oh God, ik ben van plan om de hele maand Ramadan te vasten voor Uw eervolle gezicht uit geloof en hoop. Oh God, accepteer het van mij en zorg ervoor dat mijn zonde vergeven en mijn vasten geaccepteerd wordt.

O God, ik ben van plan de gezegende maand Ramadan te vasten uit geloof en oprechte verwachting van Uw eervolle gezicht, dus ik ben van plan goed te vasten en te bidden.

O God, maak mij tot een van degenen die vergeving zoeken, maak mij tot een van Uw rechtvaardige en gehoorzame dienaren, en maak mij tot een van Uw goede vrienden, met uw mededogen, O Meest Barmhartige van de Barmhartige.

O God, help ons te vasten en te biddenO God, help ons te vasten en te bidden

O God, help ons te vasten en te biddenO God, help ons te vasten en te bidden

O God, help ons te vasten en te biddenO God, help ons te vasten en te bidden


Een smeekbede, o God, help ons te vasten en te bidden tijdens de Ramadan


Een smeekbede, o God, help ons te vasten en te bidden tijdens de Ramadan

Het is niet de enige smeekbede die we in deze gezegende dagen moeten bidden. Deze smeekbede is echter de toegangspoort tot andere smeekbeden en andere daden van aanbidding?! Omdat de dienaar zijn Heer niet alleen om hulp vraagt ​​bij het vasten. Maar ook zijn wederopstanding, die de rest van de andere daden van aanbidding omvat, van gebed en het lezen van de Koran, tot zelfs het helpen bij het vermenigvuldigen van smeekbeden aan de Heer der Glorie?! Omdat smeekbeden een van de daden van aanbidding is die veel moslims verwaarlozen, zoals de Profeet, moge God hem zegenen en vrede schenken, ons vertelde in zijn uitspraak:

“Bidden is aanbidding.”

O God, help ons om de Ramadan te vasten en te bidden, en de Ramadan veilig voor ons te maken, en het aan ons over te dragen, en het van ons te aanvaarden, totdat het eindigt, en U hebt ons vergeven, genade met ons gehad en ons vergeven, Amen , O Heer der Werelden,

Oh God, laat ons de gezegende maand Ramadan bereiken, noch verloren noch verloren, O Genereuze. Oh God, laat ons de Ramadan bereiken, noch verloren noch vermist. Door jou en met jou besef ik dat jij het plezier van het leven bent. heb de helft van je liefde hardop en de andere helft in smeekbede.

O God, help ons om te vasten en de Ramadan uit te voeren, en wees genadig voor degenen die vanwege de dood niet langer de gezegende maand Ramadan hebben, en verzamel ons met hen in de Tuin van Zaligheid, O Meest Barmhartige van de Barmhartige.

Oh God, geef ons over aan de Ramadan. Oh God, laat ons de Ramadan bereiken zonder te verliezen of te missen. Oh God, wij aanbidden U, en voor U knielen en werpen wij ons neer, en voor U bidden en prijzen wij. Wij geloven in U. Wij hopen voor Uw genade en vrees Uw kwelling, want Uw kwelling was verboden. O God, geef mij over aan de Ramadan en ontvang het van mij. O God, maak mij tot degenen die vergeving zoeken, en maak mij daarin tot Uw rechtvaardige dienaren. mij daarin onder uw rechtvaardige en gehoorzame dienaren, en maak mij daarin onder uw vrome heiligen met uw mededogen, O Meest Barmhartige van de Barmhartige.

Een smeekbede, o God, help ons om de Ramadan te vasten en te bidden, en laat ons dit bereiken met uw grote vergevingsgezindheid en vrijheid van uw vuur, en laat ons toe tot uw paradijs.

En maak de goede mensen van uw schepping dienstbaar aan ons, en open onze borst met uw gedachtenis, en houd de problemen en zorgen van de wereld van ons weg, o Heer der werelden. Moge Gods zegeningen, vrede en zegeningen op onze meester zijn Mohammed en zijn familie en metgezellen en volgelingen met goedheid tot de Dag des Oordeels. Alle lof zij God, Heer der werelden.

O God, help ons te vasten en te biddenO God, help ons te vasten en te bidden

God helpe ons om u te gedenken, te danken en goed te aanbidden

een gebed

God helpe ons om u te gedenken, te danken en goed te aanbidden

Het is een van de veelomvattende smeekbeden die zowel deze wereld als het hiernamaals omvat. Omdat het gedenken van God en het danken van Hem een ​​gemakkelijk leven, gelukzaligheid en troost garanderen, zoals de Meest Barmhartige beloofde in Zijn Grote Boek. Wat goede aanbidding betreft, deze garandeert zowel deze wereld als het hiernamaals?! Omdat nabijheid tot God – Glorie zij Hem – de ware overwinning is waar iedere moslimman en -vrouw naar zou moeten streven. Daarom is het normaal om te ontdekken dat de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken. Hij beval deze smeekbede aan en de noodzaak om deze na elk verplicht gebed te zeggen. Is er niets beter dan de maand Ramadan om in te bidden? Met de verzamelingen smeekbeden uit de Sunnah van de Edele Profeet.

  • O God, help mij om u te noemen, dank u, en ik aanbid u.

Op gezag van Muadh bin Jabal – moge God tevreden met hem zijn – dat de Boodschapper – moge God hem zegenen en vrede schenken -. Hij pakte zijn hand en zei: (O Moaz! Bij God, ik hou van je. Bij God, ik hou van je.) Hij zei: Ik adviseer u, O Muadh, om niet te stoppen met het zeggen aan het einde van elk gebed: (O God, help mij U te gedenken, U te danken en U goed te aanbidden).” Verteld door Abu Dawud en anderen, en authentiek verklaard door Sheikh Al-Albani.

Verschillende Ramadan-smeekbeden

De heilige maand Ramadan is een van de maanden die door de Schepper – Glorie zij Hem – van boven de zeven hemelen wordt geëerd. Waar de aanbidding van het vasten verplicht werd gesteld voor de rest van de maanden van het jaar. En zeg

Verschillende smeekbeden tijdens de Ramadan

.

Het is een van de meest wenselijke daden van aanbidding die in deze heilige maand kan worden verricht. Dat vinden we bij sommige geleerden. Ze hebben het edele vers gemaakt dat zegt:

{En als Mijn dienaren je naar Mij vragen, dan ben Ik dichtbij. Ik geef gehoor aan de oproep van de smekeling wanneer hij Mij aanroept, dus laat hen op Mij reageren en in Mij geloven.}

Meer gerelateerd aan de vastende dienaar. Zij legden hun uitspraak uit dat het edele vers achter de verzen over de verplichting van het vasten in de maand Ramadan kwam, en dat staat in de uitspraak van de Almachtige:

(De maand Ramadan waarin de Koran werd geopenbaard, een leidraad voor de mensen en duidelijke bewijzen van leiding en criterium. Dus wie van jullie getuige is van de maand, laat hem deze vasten.)

En wie ziek is of op reis, dan nog een aantal andere dagen. God verlangt gemak voor jou en wil geen ontberingen voor jou. En dat jij het aantal dagen moet volmaken en God ter wille van jou moet verheerlijken. Hij heeft jou geleid. en misschien zul je dankbaar zijn.) (Al-Baqarah: 185).

  • O God, ik vraag U om leiding en vroomheid.

    Kuisheid en rijkdom.

  • O God, vergeef mij, heb medelijden met mij en leid mij

    En genees mij, en zegen mij.

  • Smeekbede: O God, geef ons het goede in deze wereld en het goede in het hiernamaals.

    Red ons van de kwelling van het Vuur.

  • Ik zoek mijn toevlucht bij God tegen de ontberingen van de ellende en het verdriet van de ellende

    slecht beoordelingsvermogen en leedvermaak over vijanden.

  • O God, U bent de Vergevingsgezinde en U houdt van vergeving.

    Dus vergeef ons.

  • O God, ik heb mezelf enorm onrecht aangedaan, en niemand kan zonden vergeven behalve U.

    Dus vergeef mij met Uw vergeving, en heb medelijden met mij, want U bent de Vergevensgezinde, de Barmhartige

  • Een smeekbede: O God, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen het verdwijnen van Uw genade en het verlies van Uw welzijn.

    En plotseling jouw wraak, en al jouw toorn.


Lees ook:

Gebedsformule, O God, schenk ons ​​vrede

Conclusie van de smeekbede: O God, help ons te vasten; De maand Ramadan wordt gekenmerkt door vele malen. Waar gebeden dichter bij verhoor zijn dan op de rest van de dagen van het jaar. Of het nu vóór het ontbijt is of het laatste derde deel van de nacht en de laatste tien dagen van de heilige maand. Dus alle moslims moeten profiteren van deze tijden? Om veel te bidden en alles te vragen wat ze verlangen van de Barmhartige, en niet alleen maar een smeekbede, o God, help ons om te vasten en te bidden.