Zijn sigaretten verboden? Een van de meest gestelde vragen aan moslimgeleerden door de verschillende tijdperken heen, en dit is te wijten aan het wijdverbreide fenomeen van roken onder veel mensen, of het nu gaat om het drinken van sigaretten of shisha en andere soorten rook, en ondanks de grote schade die alle mensen kennen , zelfs de onwetenden onder hen.

Dat wordt veroorzaakt door roken. We merken echter dat velen van hen nog steeds aandringen op roken, maar het religieuze aspect blijft belangrijk voor hen, wat hen doet afvragen wat de regelgeving over het drinken van sigaretten in de islamitische wet is, en of dit verboden is of alleen maar niet leuk is?

Zijn sigaretten bij wet verboden?

Hoewel er in het verleden onder sommige geleerden onenigheid bestond over de vraag of het roken van sigaretten verboden was of niet. Maar uiteindelijk, na te hebben verwezen naar het juridische bewijsmateriaal uit de Koran en de Sunnah, was het antwoord op een vraag

Zijn sigaretten bij wet verboden? Ja, sigaretten zijn verboden

In de islamitische religie.

Hoewel sommigen zeggen dat er geen expliciete tekst in de Heilige Koran of de Sunnah van de Profeet is die het verbod op sigaretten en soortgelijke rook aangeeft. Echter, in vergelijking met de zaken die verboden zijn in de islamitische religie en de reden voor hun verbod, kan dit verduidelijkt worden in de volgende punten:

  1. Gezondheids- of psychologische schade.

  2. Het wordt als een slechte zaak beschouwd omdat het geen goede zaak is.

  3. Oorzaak geldverspilling.

  4. Schade veroorzaakt aan anderen door sigaretten.

Dienovereenkomstig is de meerderheid van de juristen het erover eens dat:

Sigaretten zijn bij wet verboden.

Is het niet toegestaan ​​voor een moslim die in God, Zijn Boodschapper en de Laatste Dag gelooft om het te roken?!

Want hoewel sommigen het zien als een van de kleine zonden die iedereen begaat. Deze zonden leiden echter tot het begaan van grote zonden en het aandringen op ongehoorzaamheid aan God, de dwaling die naar het pad van Satan leidt en vervolgens naar de kwelling van het vuur van de hel in het hiernamaals.

Is het verkopen van sigaretten verboden?

De meerderheid van de juristen was het erover eens dat sigaretten verboden zijn in de islamitische wet, en dienovereenkomstig. Vraag kan worden beantwoord

Is het verkopen van sigaretten verboden? Ja,

Omdat het volgens de islamitische wet niet is toegestaan ​​om te verkopen wat verboden is of wat mensen schade berokkent. Je kunt dit vergelijken met wijn.

Dat is taboe in de islamitische religie. Daarom is de uitspraak hierover niet beperkt tot het verbieden van alleen het drinken ervan, maar ook tot het verkopen ervan, zoals vermeld in de hadith van de Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – die zegt:

In Sahih Muslim (1579) staat:

“Een man gaf de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, een geschenk van wijn, en de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, zei tegen hem: Wist je dat God het had verboden? ?

hij zei nee . Dus liep iemand weg, en de Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, zei tegen hem: Waarom liep hij? Hij zei: Ik heb hem bevolen het te verkopen. Hij zei: Degene die het drinken ervan verbood, verbood het te verkopen.

Uitspraak over roken in de islam

Is werken in een sigarettenbedrijf verboden?

De Schepper – glorie zij Hem – verbiedt niets tenzij het in het belang van Zijn dienaar is. Daarom, toen er een analogie werd gemaakt met de wettelijke uitspraken die sommige dingen in de islamitische religie verbieden, zoals alcohol en andere dingen, en de schade die ze aan mensen toebrengen, met de grote negatieve effecten die sigaretten veroorzaken op de roker of op de mensen om hem heen hem. De uitspraak kwam met overeenstemming tussen de vier grote imams en de meerderheid van de geleerden dat sigaretten en roken verboden zijn volgens de islamitische wet, en deze uitspraak werd gevolgd door de verkoop en productie ervan en alles wat daarmee samenhangt.

Het antwoord is dus

Ja, werken in een sigarettenbedrijf is volgens de islamitische wet verboden.

Deze uitspraak kan worden vergeleken met de hadith van onze Edele Boodschapper – moge Gods gebeden en vrede met hem zijn. De uitspraak beperkt zich niet tot het verbieden van alcohol in de islam, maar verbiedt ook de productie en verkoop ervan en iedereen die eraan werkt om het te vervaardigen.

Abu Dawud (3674) en Ibn Majah (3380) vertelden op gezag van Ibn Omar – moge God tevreden zijn met hen beiden. Hij zei: De Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, zei:

“Moge God de wijn, zijn drinker, zijn serveerder, zijn verkoper, zijn koper, zijn perser, zijn drager, zijn drager en zijn ontvanger vervloeken.”

Het werd authentiek verklaard door Al-Albani in Sahih Abi Dawud.

Uitspraak over roken in de islamUitspraak over roken in de islam

Is roken verboden of niet wenselijk?

Voordat u een vraag beantwoordt

Is roken verboden of niet wenselijk?

Er moet een onderscheid worden gemaakt tussen de betekenis van verboden en haatdragend in de islamitische jurisprudentie, wat als volgt gemakkelijk kan worden verduidelijkt:

  • verboden:

    Het is alles wat God – Glorie zij Hem – en Zijn Edele Boodschapper – moge God hem zegenen en vrede schenken – verbood, en het is niet toegestaan ​​om het te doen! Omdat zijn daad ervoor zorgt dat een persoon een zonde begaat en hij daarvoor verantwoordelijk zal worden gehouden, terwijl het nalaten ervan ertoe zal leiden dat iemand wordt gestraft.

  • Wat is gehaat:

    Het is het schadelijke waar God en Zijn Boodschapper voor waarschuwden. Het is echter niet volledig verboden in de islamitische religie, en daarom is het niet doen ervan beter voor een persoon, maar het doen ervan maakt een persoon niet zondig.

Met betrekking tot

Is roken verboden of niet wenselijk?

Gezien de negatieve effecten op de roker en de mensen om hem heen, is dit niet in overeenstemming met de bevelen van God en Zijn Boodschapper, zoals vermeld in de Heilige Koran en de Soennah van de Edele Profeet. De

Roken is verboden en de roker is een zondaar.

De grote zonde, de kleine zonde en de vergelding ervan zijn echter zaken die bekend zijn bij God – glorie zij Hem – de Allerhoogste.

Is roken verboden, Ibn Baz

Toen Sheikh Ibn Baz – moge God hem genadig zijn – werd gevraagd naar

Is roken verboden of niet?

De sjeik antwoordde dat

Alle bewijzen wijzen op het rookverbod.

Deze uitspraak geldt ook voor sigaretten, waterpijpen en andere gerookte goederen. Ibn Baz legde het uit

Uit medisch bewijsmateriaal is gebleken dat roken grote schade kan toebrengen, zowel voor de roker als voor de mensen om hem heen. Dit is een aanvulling op het juridische bewijsmateriaal, zowel in de Heilige Koran als in de Sunnah van de Edele Profeet

Dat wijst op het verbod op roken, ook al is het indirect, en de sjeik – moge God hem genadig zijn – baseerde zich op het volgende juridische bewijsmateriaal:


  • Rook, van welke aard dan ook, is slecht, niet goed, net als alcohol.

(Degenen die de Boodschapper volgen, de ongeletterde Profeet, die zij geschreven vinden in de Thora en het Evangelie.

Hij gebiedt hen om te doen wat goed is en verbiedt hen wat verkeerd is, en Hij maakt voor hen de goede dingen wettig en verbiedt voor hen de kwade.

En Hij zal hun last en de ketenen die op hen rustten van hen wegnemen. Dus degenen die in hem geloofden en hem eerden en steunden en het licht volgden dat met hem werd neergezonden – dat zijn zij die succesvol zijn.) (Al-A'raf: 157).


  • De islamitische religie staat alleen goede dingen toe, geen slechte dingen.

(Zij vragen u: Wat is voor hen wettig gemaakt? Zeg: “De goede dingen zijn voor u wettig gemaakt….”).

(Al-Maeda: 4).


  • De Almachtige God verbiedt schade aan de ziel, en roken schaadt de roker zelf en veroorzaakt hem verschillende ziekten.

(En geef uit op de weg van God

En werp uzelf niet met uw eigen handen in de vernietiging.

En doe het goede. God houdt van degenen die het goede doen. (Al-Baqarah: 195).


  • De Schepper – Ere zij Hem – verbood zelfmoord te plegen, en roken veroorzaakt dit, zelfs na een lange periode.

(O jullie die geloven, consumeer jullie eigendommen niet op onrechtmatige wijze onder elkaar, tenzij het om handel gaat met jullie wederzijdse instemming.

En dood jezelf niet

God is inderdaad zeer barmhartig jegens u.) (An-Nisa: 29).



  • Roken schaadt de roker en andere niet-rokers.


Op gezag van Abu Saeed Saad bin Sinan Al-Khudri – moge God tevreden met hem zijn –. Hij zei: De Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zei:

“Baat het niet, het schaadt ook niet.”

Gebaseerd op het juridische bewijs uit de Koran en de Sunnah, de consensus van medische geleerden en zelfs de ervaring van degenen die vroeger rookten. Het is duidelijk hoeveel schade wordt veroorzaakt door rook, zoals sigaretten en andere dingen. Dienovereenkomstig was de meerderheid van de juristen, inclusief Sheikh Ibn Baz – moge God hem genadig zijn – het eens over het verbod op roken en roken.

Zijn sigaretten verboden?Zijn sigaretten verboden?

Zijn sigaretten verboden?Zijn sigaretten verboden?

Is roken verboden? Egyptisch Fatwa Huis

Het Egyptische Fatwa Huis beantwoordde een vraag

Is roken verboden?

Via de officiële website kunt u het antwoord in detail vinden via “

deze link

“.

Dit kan hier worden verduidelijkt, dat het antwoord van de geleerden binnen het Egyptische Fatwa Huis, hun antwoord, niet verschilde van de antwoorden van de verschillende geleerden, namelijk:

Roken is bij wet verboden

Dar Al-Iftaa baseerde zijn antwoord op een aantal juridische bewijzen uit de Heilige Koran en de Sunnah van de Profeet, die overeenkomen met wat Sheikh Ibn Baz – moge God hem genadig zijn – presenteerde. Ze voegden er echter nog een ander bewijs aan toe.


  • Rook is een slechte zaak, geen goede zaak.

(….

Hij gebiedt hen te doen wat goed is en verbiedt hen wat verkeerd is, en Hij maakt voor hen de goede dingen wettig en verbiedt voor hen de kwade…

). (Al-A'raf: 157).


  • Islam verbiedt alles wat schadelijk is voor de ziel, het lichaam, het geld en de mensen, en roken veroorzaakt al deze schade.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

“Baat het niet, het schaadt ook niet.”


  • De Boodschapper verbood het

    A

    Het verbreekt het vasten, en rook is een van de dingen die het vasten verbreekt.

Het werd vermeld in de hadith van Umm Salamah, moge God tevreden met haar zijn. Ze zei:

“De Boodschapper van God, moge God hem zegenen en vrede schenken, verbood elk bedwelmend middel en lasteraar.”

. Overgeleverd door Imam Ahmad en Abu Dawood.


  • De roker schaadt God en Zijn Boodschapper door te roken! Omdat hij zichzelf en anderen schade berokkent.

De profeet Vrede zij met Hem zei:

“Wie een moslim kwaad doet, heeft mij kwaad gedaan, en wie mij kwaad doet, heeft God kwaad gedaan.”

. Overgeleverd door al-Tabarani in het midden.


  • De roker schaadt de engelen door te roken.

Het werd genoemd in de Twee Sahihs op gezag van Jabir – moge God tevreden met hem zijn –. Hij zei: De Boodschapper van God – moge God hem zegenen en vrede schenken – zei:

“De engelen worden geschaad door datgene waardoor de zonen van Adam worden geschaad.”

. Verteld door moslim.


  • De Almachtige God verbiedt het verspillen van geld, en roken zorgt ervoor dat er veel geld verloren gaat.

Het werd vermeld in de Twee Sahihs op gezag van de Profeet – moge God hem zegenen en hem vrede schenken. Hij zei:

“God de Almachtige heeft jullie ongehoorzaamheid aan moeders, kindermoord en het achterhouden en verbieden verboden, en Hij haat drie dingen voor jullie: roddelen, te veel vragen stellen en geld verspillen.”

Zijn sigaretten verboden?Zijn sigaretten verboden?

Zijn sigaretten verboden?Zijn sigaretten verboden?

Zijn elektronische sigaretten haram?

China promoot al een aantal jaren elektronische sigaretten, waarbij het benadrukt dat deze niet zo schadelijk zijn als echte sigaretten. Recente onderzoeken hebben echter aangetoond dat ze een grote hoeveelheid nicotine bevatten, het hoofdbestanddeel van sigaretten, en dat ze ook grote schade toebrengen aan de gezondheid van iedereen die ze rookt.

Dat was voor enkele grote Europese landen aanleiding om ze te importeren, omdat ze zeiden dat elektronische sigaretten gevaarlijker zijn dan echte sigaretten.

Op basis van dergelijke wetenschappelijke en medische studies en onderzoeken zeiden geleerden op het gebied van de islamitische wet: Dat beantwoordt een vraag

Zijn elektronische sigaretten haram?

jij zal zijn

Ja, het is bij wet verboden en het is niet toegestaan ​​om het te roken.

De reden voor het verbod is te wijten aan dezelfde redenen waarom sigaretten en alle soorten rook verboden waren.

Is roken verboden voor vrouwen?

De wettelijke regelgeving in de islamitische religie verschilt niet tussen mannen en vrouwen. Iedereen is gelijk voor de Heer der Glorie – gemanifesteerd in Zijn verhoging -. Hij ontdekte dat de Heilige Koran de regelgeving over overspel voor zowel mannen als vrouwen vermeldt zonder onderscheid tussen hen te maken, in de woorden van de Almachtige:

(De overspelige vrouw en de overspelige, geseling elk van hen honderd zweepslagen.

En laat geen medelijden met u voor hen hebben in de religie van God, als u in God en de Laatste Dag gelooft, en laat een groep gelovigen getuige zijn van hun kwelling. (Al-Nour: 2).

Ook noemde de Almachtige God de straf voor diefstal voor zowel mannen als vrouwen, in Zijn Almachtige uitspraak:

(En de mannelijke en vrouwelijke dief hakten hun handen af ​​als beloning voor wat ze verdienden.

Een straf van God, en God is Machtig, Wijs. (Al-Maeda: 38).

Verzen als deze maken duidelijk dat wettelijke uitspraken geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen. Integendeel, het geldt voor iedereen. Dat wil zeggen: wat verboden is, is zowel verboden voor mannen als verboden voor vrouwen, en wat toegestaan ​​is, is eveneens verboden. Wat betekent dat

Roken is verboden voor vrouwen en mannen.

Uitspraak over roken in de islamUitspraak over roken in de islam

Concluderend hopen we dat we het antwoord op de vraag hebben verduidelijkt

Zijn sigaretten verboden?

Door de meningen van geleerden, en wat zij baseerden op wat er in de Heilige Koran en de Soennah van de Edele Profeet stond. Als u echter nog een vraag over dit probleem heeft, kunt u deze stellen in de opmerkingen onder dit onderwerp.